Nieuwe poes in huis nemen, gaat dat wel goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Nieuwe poes in huis nemen, gaat dat wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 16:33

Altijd hebben we 4 katten gehad.
3 jaar geleden is de leider in huis overleden en in november onze dikke rooie.
Nu hebben we nog mijn kat Tommy(13)
En kleine Mickey(6) :)

Nu willen we best wel een kitten uit het asiel halen. Altijd al gedaan eigenlijk.
Alleen heeft Tommy het niet zo op veranderingen.. Hij is nogal dominant en wij zijn zijn huissloven.
Dus als hem iets niet aanstaat of er zijn nieuwe spullen of mensen in huis dan is er altijd wel een plekje waar die even lekker een plasje gaat doen. -O-
Tommy is verder een schat van een beest, en de laatste paar maanden begint die ook lichtelijk dement te worden :')
Nu plast hij de laatste tijd helemaal niet meer zomaar op plekken dus at is al fijn, ook s hij medisch verder in orde. Op de ouderdomskwalen na. En dit gedrag heeft hij overignes al de 7 jaar dat die bij ons is en voor ons toen die was afgestaan aan het asiel ook al.

Nu is de vraag dus of het goed gaat als er een kitten in huis komt, want ja zon klein ding eist de aandacht op van hem :+ dus dan zal die best wel bang zijn dat hij op zijn manier aandacht te kort
Krijgt :') mijn vader is erg bang dat hij alles weer onder gaat plassen.

Nu denk ik dat het wel mee gaat vallen, met mickey ging het toen ook goed alleen toen was de baas nog in huis. En aangezien hij de laatste tijd best wel een zemelaar en een mietje is geworden denk ik dat hij het wel zal accepteren

Over mickey maken we ons geen zorgen, die heeft haar eigen plekje op zolder waar ze graag s en is meestal alleen beneden wanneer ze naar buiten kan of in de avonden. Dat is echt een katje op zichzelf

Wat denkn jullie?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:35

Ik denk dat de kans redelijk aanwezig is dat jullie kat weer in huis gaat plassen. Maar stel dat je een kitten in huis neemt en de kat gaat overal zitten plassen. Wat doe je er dan aan? Breng je het kitten weer terug? gaat de oude kat weg? Ga je op allerlei plekjes een kattenbak neerzetten? Hoe denk je dat op te lossen? Wil je dit je oude kat weer aandoen om een kitten in huis te nemen? Kun je niet beter wachten tot die oude dood is en dan een kitten nemen?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:37

en buiten dat is het misschien het overwegen waard om 2 kittens te nemen zodat ze elkaar hebben en minder achter Tommy aangaan

_Nann_

Re: Nieuwe poes in huis nemen, gaat dat wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:12

wij hebben toevallig sinds dinsdag een zwerfkitten uit de opvang geadopteerd..
wij hebben een poes en een jeweetwelkater rondlopen hier, die overigens beide ook van buiten zijn komen aanlopen..

de poes accepteert het absoluut niet! blaast al als ze dat hummeltje ziet van een afstand, die kat is wat toleranter en probeert wel de geur op te snuffen, zolang het poesje maar niet te dichtbij komt.

ze zeggen dat het wel tot een jaar of anderhalf kan duren eer katten elkaar accepteren.. dus ik ben benieuwd.
we hebben de kitten snachts wel voor haar eigen veiligheid in een kleine hondenbench zitten.
en uiteraard zorgen we dat die andere katten haar niet kunnen verwonden nu ze nog zo klein is, en lelijk gedrag van de kat en poes straffen we af, want dat mogen ze absoluut niet doen tegen zo"n kleintje!

is je kat trouwens wel gecastreerd??
vaak van stress of idd terretoriaal gedrag gaan ze "wildplassen" om het zo maar te noemen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 21:18

We zijn gewend dat Tommy in huis plast, doet hij al heel lang en hij gaat dan ook echt niet weg.
Ook de kitten zal echt niet weggaan als hij gaat plassen, vaak helpen simpele dingen ook wel dat hij het niet meer doet als hij het heeft gedaan. Dus na een keer of 2, 3 is het dan over. Totdat die een nieuwe reden vind om over de schone was te plassen :+
Tommy gaat voorlopig nog niet dood ( vind ik :o ) nja hij mag nog niet dood.
Het is echt een tik van hem, zolang hij lang genoeg naar buiten komt doet hij het niet.
Mja met alle regen die in Nl komt mag die wel is voor zijn gevoel niet genoeg naar buiten en dan wil die nog wel is denken van Grrr. Een natte langharige kat is niet altijd even lekker :')
Zo ook toen ik voor het eerst een vriendje had, hij is echt mijn maatje dus hij was niet al te blij dat hij zijn stukje bed aan een andere jongen heeft moeten afstaan. En dat hebben zijn kleren geweten die op de stoel lagen :+

Overigens vinden mijn ouders het vreselijk als die dus zou gaan plassen, maar hebben er wel vrede mee.
Klinkt heel stom maar we hebben hem zelf uit het asiel gehaald. Waar hij dus onder de redenen dat die zou plassen was heen gebracht. Daar heeft die het nooit gedaan, mja dar zat die maar een paar weken.
Zo kan die bij ons het ook maanden niet doen hoor, tis niet dat die altijd overal plast.

Voor de nieuwe zal er genoeg te spelen zijn want de kleine mickey denkt zelf dat ze nog een kitten is, dus genoeg vermaak voor haar. Al denk ik dat Tommy het best wel leuk gaat vinden :) Hij reageerde 6 jaar geleden ook goed op Mickey :)

Vanavond ga ik de kitten ophalen trouwens, mijn vader zijn spontaan ja dus opeens mocht het wel :)

Hij is wel gecastreerd ja :j Al vind die van niet :')
We hebben al meerdere kittens in huis geplaatst met ook oudere katten, maar kwam wel is voor dat er eentje wel is dacht van wat moeten we daar mee en dus het niet helemaal accepteerde. Maar meestal leven ze dan gewoon hun eigen weg en kunnen ze uiteindelijk niet zonder elkaar.

Toen onze rode kater overleed was de mijne helemaal van slag, ondanks dat ze niet met elkaar overweg konden heeft hij er nog uitgebreid afscheid van genomen toen we hem nog in huis hadden liggen.