verzwakte poes vraagt asiel aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

verzwakte poes vraagt asiel aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 15:45

Gisteren toen ik uit bed kwam zat er een kat op ons terras. Ik als groot kattenfan ( :+ ) ben maar eens een kijkje gaan nemen. Ze heeft er nog een tijdje gezeten voor ik naar haar toe ben gelopen. Ze was niet bang, kwam zelfs op mij aflopen! Ik heb een tijdje met poes geknuffelt en ze is heel lief, maar ze ziet er niet goed uit. Het beest is mager, haart vreselijk uit en heeft ook wondjes. Haar oogjes zaten half dicht. Ze valt heel makkelijk om, ze kan zichzelf bijvoorbeeld niet wassen want dan verliest ze haar evenwicht. Bij het minste stootje ligt ze omver. We hebben haar eten + drinken gegeven.
Vandaag gaat het al wat beter met haar: ze kijkt weer helder uit haar ogen en ze loopt al iets normaler.
Ik weet niet waar ze vandaan komt, of ze uberhaupt een eigenaar heeft, maar ze ziet eruit alsof ze al een tijdje geen mensen heeft gezien. Wij vermoeden dat ze gewoon gedumpt is maar het kan natuurlijk ook anders zijn. Ze is wel heel mensgericht.

Nu heeft ze hier asiel aangevraagd en ze heeft inmiddels een verblijfsvergunning gekregen :) Ik ga nog wel even checken of ze een chip heeft of dat hier in de buurt een poes wordt vermist.

Hier een foto van ons 'asielzoekertje', samen met de hond van oma waar ze het goed mee kan vinden

Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:32

Wat tof dat ze bij jullie mag blijven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:49

kan ook een oudere kat zijn die misschien "vergeten"is waar ze woont?
die zien er vaak ook wat mottig uit omdat zelf wassen niet goed meer lukt.
zou zeker kijken of ze niet in de buurt woont, en wat lief dat je haar op vangt :D

dierenfan

Re: verzwakte poes vraagt asiel aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:11

ik zou deze foto ook even op www.amivedi.nl zetten ;) in elk geval alles eraan doen om de eigenaar te vinden. Wie weet zitten die flink in de rats omdat ze hun oudje kwijt zijn. (hoop ik dan maar weer.....)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:35

Hoe gaat het inmiddels met de poes? :) Had ze toch een baasje waar ze naar terug is, of is ze al helemaal gewend bij jullie?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:15

Met deze tijd worden katten ook vaak uit de auto gezet hoor. Bi mijn moeder was ook plots een poes achter thuis, duidelijk niet gewend buiten te zijn en bang van alles. Nu heeft mijn moeder haar vertrouwen gewonnen en slaapt ze altijd op het bed, en is ze echt super lief. Gaat zelden naar buiten, dus duidelijk geen 'zwerver' Helaas was ze zwanger, dus ik denk dat de eigenaren haar daarom hebben gedumpt, zouden de kosten van castratie wel niet kunnen betalen. De kittens hebben allemaal een goed thuis, en de poes is geholpen en mag bij mijn moeder blijven.

Vind het zo erg, je dumpt je kind toch ook niet...
Wat super dat ze bij jou kan blijven!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:32

Ik heb jaren geleden ook zo'n kat gevonden (lijkt er ook een beetje op). Ze liep versuft, was mager en plukkerig en je zag duidelijk in haar vacht dat ze een bandje had gedragen.
Ik ben ermee naar de DA gegaan en heb haar opgegeven bij Amivedi. Er is nooit iemand voor gekomen, ik heb haar 6 maanden gehad en toen heb ik haar in moeten laten slapen vanwege een te snel werkende schildklier (waar ik haar uiteraard voor heb behandeld, maar de kat bleek een jaar of 20 en was echt op).

Fijn dat de poes bij jou terecht kan :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:02

Ze is hier nog steeds. Ze heeft een lekker mandje + eten/drinken in de schuur (mijn vader is allergisch). Als wij buiten op het terras zitten komt ze er vaak gezellig bijzitten :) Ze springt en rent ook al weer, wat ze eerst niet kon.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:37

De kat vond het blijkbaar niet leuk genoeg hier, ze is met de noorderzon vertrokken. Waarschijnlijk naar een ander adresje aangezien het eten al 3 dagen niet is aangeraakt :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:39

Misschien is ze terug naar huis gelopen?