Bokkers met vijvers: zijn jullie blij met kikkers en padden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Bokkers met vijvers: zijn jullie blij met kikkers en padden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 08:26

Hee Bokkers,

Even een rare vraag, zijn vissenmensen ook gehecht aan de kikkertjes en padden bij de vijver? Kopen ze die of komen die aanlopen? Zijn die goed voor de vijver?

Ik vraag dit omdat mijn Ragdoll kater in een week al 10 padden en kikkertjes mee naar huis heeft genomen. En volgens mij komen ze bij een overbuurman bij zijn vijver weg. Ik zie hem daar iig altijd wegkomen rennen....

Omdat hij er dus echt veel vangt en dood ben ik bang dat ze de kat een keer gigantisch op zijn flikker geven of dat de buurman een keer boos aan de deur staat....

Tenzij die kikkers hem niks uitmaken offcourse. :D

Toen ik net de woonkamer inliep lag er weer een naast mijn stoel, bahbah!

xx Nikki

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 08:29

Ach gossie, arme beestjes :(:)
Ik heb zelf geen vijver (wel een jungle :') ) maar mijn ouders wel, en die zijn wel blij met kikkers en padden.
Ik zet zelf geregeld padden en kikkers over wanneer ze op de weg zitten. Van de week nog een mini-pad bij de sloot gezet omdat ie midden op de weg zat. Ik vind ze best leuk :)

Ik zou gewoon eens met je buurman gaan praten. Dan kom je vanzelf meer te weten :)

Chaos

Re: Bokkers met vijvers: zijn jullie blij met kikkers en padden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 08:32

Ja, tis best sneu. Mijn kat vangt puur om te vangen en te doden, eten doet ie niet. Vogeltjes ook niet. Ik heb hem al een heel groot belletje aangehangen, maar op een of andere manier weet hij toch nog van alles te vangen!! Ik ben zo bang een boze buurman te spreken te krijgen dat ik nog niet de moed heb verzameld aan te bellen. Is niet mijn soort volk...... Maar misschien dat ik mijn vriend eens langsstuur... Thanx!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:05

Misschien kan je naar de buurman lopen en zeggen dat je het zo vervelend voor hem vindt dat de kat allemaal kikkers/padden vangt uit zijn vijver... En dan een voorstel doen om een hekje oid om de vijver te doen, zodat de kat er niet meer uit kan vissen!
Lijkt me niet dat die buurman er 'blij' mee is dat z'n kikkers er allemaal uit worden gehaald....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:08

Ik moet trouwens wel een beetje hier aan denken :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:10

Ook wij hebben kikkers in de vijver. Erg leuk maar als er is 1 weg is zitten we daar niet zo mee hoor. Hoewel de katten van de buren nu niet meer zo snel hier zullen komen (flink wat keren weggejaagd en mijn vader gebruikte zelfs [met toestemming van de buurvrouw] de plantenspuit)
Ik zal inderdaad even aan je buurman vragen of hij het heel erg vind, anders maak je je misschien druk om niks?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:12

Wij hadden vroeger thuis een vijver en waren altijd wel blij met kikkers. Vroeger hielp mijn vriend ook met het oversteken van de padden bij de paddentrek. Ik zou daar niet zo blij van worden als een kat vanalles dood zou maken.. Kun je je tuin niet zo afzetten dat je kat er niet uitgaat en geen overlast veroorzaakt? Weet je ook nog eens zeker dat hij niet wordt aangereden of vergiftigd :) En zou natuurlijk raar zijn dat de buurman op zijn terrein een hek of lelijk net ofzo moet gaan gebruiken omdat andere mensen hun huisdieren los laten lopen.. Toch maar eens overleggen (met de buren) denk ik :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:16

Haha Cayenne :')

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:35

Wij hebben een vijver, met vissen, kikkers en we hebben zelf ookkatten. Ik vind het best leuk die kikkers rond mijn vijver, maar als er eentje weg is geeft dat niets. Gelukkig vangt onze kat geen kikkers of vissen. Wat ik dan weer minder vindt, is als er een reiger (of iets anders) de vissen uit mijn viver haalt. Al 2x een grote steur kwijt geraakt door iets wat die vissen heeft gevangen en pas geleden een grote goudvis. Dat vind ik wel jammer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:23

kijk wel even uit dat de kat ze niet eet , is heel slecht voor ze.
als hij mager word en de vacht slecht word zou het kunnen zijn dat ie meer kikkers etc vangt dan dat ie mee naar huis neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:03

Wij hadden een vijver, hadden er ook kikkers in zitten.
Hebben 'm inmiddels dicht gegooid.

Ik vond de kikkers alleen maar erg vervelend.
Steeds kwaken enzo, hoorde je de hele wijk door.

Onze buren zijn ook blij dat de vijver dicht is :D