hond heimwee???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

hond heimwee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 22:38

Beste bokkers,

Ik vroeg me af, zou een hond heimweer kunnen hebben?

Dit kwam vanavond ter sprake, mijn vriend en ik willen namelijk ook dit jaar weer op vakantie... Nu gaan de honden tot nu
toe iedere keer gewoon mee, maar als we nu zonder de honden weg willen, dan zouden ze in pension moeten. Nou ben ik
bang dat dat de oudste ( 5 jaar) daar aan onder door zou gaan, waarom? Omdat toen ik 2 jaar geleden ben verhuisd hij
een dag of 3 bij mijn zusje is gebleven, en hij die omgeving toch echt kent, gewoon niet wou eten! En maar zoeken, en zoeken
waar ik was gebleven. Als wij weggaan,en we hebben de honden brokken gegeven eten ze ook niet en eten ze pas als wij
er weer zijn... Dus nou vroeg ik mij af zou een hond heimwee of het gemis van baasje kennen?

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re: hond heimwee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:40

ja dat denk ik wel, weet het bijna zeker
wanneer ik aan het werk ben en de baas thuis is dan ligt ze alleen maar te slapen en wil ze eigenlijk helemaal niks, zelfs niet lopen.
en zodra ik weer thuis ben is ze weer vrolijk en wil ze alles.
dus ja ik denk dat een hond wel heimwee kan hebben

Mandy517
Berichten: 1556
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Nijmegen

Re: hond heimwee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:04

Ik denk ook zeker dat een hond heimwee kan hebben. Thuis heeft hij zijn eigen plekje, zijn eigen baasje.. In een pension niet!
Bij onze vakanties brachten we onze hond altijd naar mijn oma, dat is de enige plek waar ze zich thuis voelt naast ons eigen huis

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:11

Nee hond kent geen heimwee.
Een hond kent wel dat als het baasje weg gaat en het baasje gedraagt zich vreemd oid dat er iets niet in de haak is.

Ceasar milan had hier een aflevering over, helaas kan ik die niet 123 vinden.
Hierin legde hij uit van wat en hoe de hond jou gedrag interpreteert op het moment dat jij de hond ergens achterlaat voor bv een vak.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:17

Sinds wij onze honden hebben, gaan we niet meer zonder ze op vakantie.
Wij zijn een keer 2 nachten weg geweest met mijn ouders en daar konden de honden niet mee. Zijn toen naar m'n schoonouders geweest. er werd niet gegeten, met moeite gedronken en alleen maar voor de deur gezeten totdat wij terug kwamen.... Ik ga dan dus niet meer met een fijn gevoel weg.
Mensen zeggen ook tegen ons 'Als ze honger hebben, eten ze wel!' Maar zo hoeft het niet voor mij.
Onze vorige hond vond het heerlijk bij m'n schoonouders (werd daar meer dan goed verzorgd :D ) en dan vind ik het geen probleem.

Melvern
Berichten: 4415
Geregistreerd: 14-02-05

Re: hond heimwee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:10

Zeker weten dat een hond heimwee kan hebben. In september is onze jack russel aangereden door een scooter. Hij is toen de kliniek in gegaan in shok en met een gebroken kaak. Mijn bordercollie at die dagen niet en bij elk geluidje racede hij naar de deur.Als we de naam van de jack russel noemde vloog de bordercollie ook overeind.... Hij miste hem zeker weten...

Ook de jack russel had extreme heimwee. Hij zou dinsdag naar huis mogen, een dag na de operatie. De arts belde, hij deed het niet goed. Hij bewoog, wou niet eten en was heel gespannen en angstig. Toen hij na 2 dagen niet veranderde belde de dierenarts op. Komen jullie maar want hij is stabiel maar hier gaat hij het niet overleven. Toen we kwamen kwispelde hij een beetje en toen hij de auto zag begon hij te lopen in de richting en hoe meer we richting ons huis kwamen hoe drukker en vrolijker hij werd. Thuis ging hij lekker op de bank liggen en binnen 2 dagen merkte je helemaal niets meer aan hem.

Ook toen ik een week in het ziekenhuis lag at de jack russel niet. Hij was erg ingevallen toen ik terug kwam.

Beauty26
Berichten: 2043
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: hond heimwee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 13:16

Bedankt voor de reacties iedereen, dan gaat de hond gewoon lekker mee op vakantie. Hij vind het zelf heerlijk op de camping, maar was toch wel erg benieuwd hoe anderen erover dachten, want wil niet dat ik zelf plezier heb, en me goed voel..En de hond een vorm van heimwee heeft...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: hond heimwee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 08:15

heimwee kan, maar als je zorgt dat de plek waar je hond heen gaat de goede plek voor hem is , zou het geen probleem moeten zijn.
hier hangt de hond ontzettend aan ons, maar we hebben nu een adres waar ze perfect met hem omgaan,
ik kan hem namelijk echt niet naar het gemiddelde pension brengen , daar zou ik echt een verziekte hond kunnen gaan ophalen na de vakantie,
ons vanaf dit jaar vaste vakantie adres als we weg gaan en de hond kan niet mee, die weten exact hoe ze met dit typetje om moeten gaan en daar heeft hij het ook prima naar zijn zin