almo nature voor struvietkat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

almo nature voor struvietkat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 10:09

Mijn kater heeft last gehad van blaasgruis. Ik ben me nu wat aan het verdiepen in kattenvoer en dacht dat Almo nature wellicht iets voor hem is? Almo nature bevat vooral vlees en geen/weinig graan. Bovendien is het verkrijgbaar bij de dierenwinkel in de plaats waar ik woon. Ik wil echter wel zeker weten dat hij niet weer last van blaasgruis gaat krijgen. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Creatas

Re: almo nature voor struvietkat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:43

Mijn kat staat al jaren op management-brok ivm blaasgruis 4 jr geleden. Ik geef hem Almo over/gemengd en heel soms ipv zijn dieet blikvoer.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 12:52

Creatas schreef:
Mijn kat staat al jaren op management-brok ivm blaasgruis 4 jr geleden. Ik geef hem Almo over/gemengd en heel soms ipv zijn dieet blikvoer.

Wat is management-brok?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:12

Dat is niet het oplossende dieetvoer wat je krijgt bij diagnose, maar een brok die je jaren daarna blijft geven (Commercie???) als onderhoud. Dus het houd de urine op de juiste ph om te voorkomen dat er weer kristalvorming volgt.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:00

Is dat voer ook goedkoper dan 10 euro per kg?
Wij voeren onze poes urinary s/o van royal canin, maar dat is erg duur..

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:06

Wat ik aan brok voer = Specific Struvite Management Light (FCD-L) 2kg en dan betaal ik 18.74 ex btw

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:12

Oke, maakt elkaar dus niet zoveel qua prijs.

@TS: Ben je al met je kater naar de dierenarts geweest? Met alleen dieetvoer los je blaasgruis niet op namelijk..

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 13:45

Mikkiej schreef:
Oke, maakt elkaar dus niet zoveel qua prijs.

@TS: Ben je al met je kater naar de dierenarts geweest? Met alleen dieetvoer los je blaasgruis niet op namelijk..

Uiteraard, anders had ik ook niet geweten dat hij het heeft/er gevoelig voor is.

Verder nog iemand die bekent is met dit voer?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:05

Mijn europees korthaar poes heeft er ook last van, had telkens blaasonsteking en kon niet plassen!

ze krijgt almo nature natvoer en de brokjes... sindsdien ( en dat is geen leugen) heeft ze er geen last meer van gehad!!!

voor onze poes is het echt geweldig voer.

dat urinary so van de dierenarts mag je geloof ik ook niet langer dan 3-6 maanden voeren aan je kat!
dat vergeten ze er even bij te vertellen bij de dierenarts, maar staat wel op de zak voer beschreven.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:13

_Nann_ schreef:
Mijn europees korthaar poes heeft er ook last van, had telkens blaasonsteking en kon niet plassen!

ze krijgt almo nature natvoer en de brokjes... sindsdien ( en dat is geen leugen) heeft ze er geen last meer van gehad!!!

voor onze poes is het echt geweldig voer.

dat urinary so van de dierenarts mag je geloof ik ook niet langer dan 3-6 maanden voeren aan je kat!
dat vergeten ze er even bij te vertellen bij de dierenarts, maar staat wel op de zak voer beschreven.

Oke! Bedankt voor het vermelden, ik ben zo'n iemand (echt heel slecht) die de zak voer in het voorraadblik doet en de zak weg gooit. Is dus mooie geldklopperij van de dierenarts...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:25

Ja en gelukkig ben ik zo iemand die de zakken uitgebreid bestudeer haha, weet trouwens niet of het nog steeds vermeld staat op die zakken, maar toentertijd wel. Toen ik het tegen de DA zei keek die me ook heel raar aan, want daar balen ze natuurlijk van!
Dat voer is echt bedoeld voor het process om het gruis uit die blaas te krijgen en de vorming van die kristallen te voorkomen. Zodra dat gebeurd is moet je de kat gewoon op aangepast dieet zetten, zo natuurlijk mogelijk met essentieele vetzuren en zo min mogelijk zouten.
En toen kwam ik bij almo nature uit :D

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:51

_Nann_ schreef:
Ja en gelukkig ben ik zo iemand die de zakken uitgebreid bestudeer haha, weet trouwens niet of het nog steeds vermeld staat op die zakken, maar toentertijd wel. Toen ik het tegen de DA zei keek die me ook heel raar aan, want daar balen ze natuurlijk van!
Dat voer is echt bedoeld voor het process om het gruis uit die blaas te krijgen en de vorming van die kristallen te voorkomen. Zodra dat gebeurd is moet je de kat gewoon op aangepast dieet zetten, zo natuurlijk mogelijk met essentieele vetzuren en zo min mogelijk zouten.
En toen kwam ik bij almo nature uit :D

Precies!

Volgens mij is het zelfs zo dat als je het oplossend voer te lang geeft je mogelijk oxalaatkristallen in de hand werkt?!

Mijn management voer is dus het voer wat je ná het oplossend dieet geeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel goed aandurf om op iets anders over te gaan.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 23:44

Ah oke, bedankt voor de uitleg!
Morgen zal ik even langs de dierenspeciaalzaak om te vragen of ze het hebben of kunnen leveren.
Zal een beetje sneu zijn voor het beestje (en mijn portemonnee) als ze het weer krijgt..

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:20

ja precies, mijn kat was ook altijd zielig, en het doet natuurlijk ook erg pijn als ze moeten plassen!

dat almo nature, die brokjes heb je in verschillende smaken, ik dacht: zalm, kip, witvis, hert ( en struisvogel ).

dat natvoer, is zulk super mooi spul! zalm, tonijn, garnalen, makreel, forel, kipfilet etc. zelfs rund en kalfsvlees, wa niet onder doet voor "ons mensen draadjesvlees".
echt super spul! zonder kunstmatige toevoegingen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:33

wat vooral belangrijk is voor blaasgruiskatten is veel water drinken zodat ze veel plassen. Mijn half wilde kat had (overleden) ook last van haar blaas (nooit geweten wat het was maar antibiotica kuren (3 verschillende) sloegen niet aan dus moet het wel blaasgruis geweest zijn) heb toen van prins oplossend struviet brok gekocht en daarna onderhoudsbrok van prins (is niet zo heel duur en ook tegen blaasgruis) en later is ze weer op happy cat over gegaan. Wel 2x per dag gewoon van de c1000 1 á 1.5 kuipje blikvlees met extra water erdoor gemengt wat ze nog op at. Ze at bijna geen brok meer en heeft nergens meer last van gehad 1.5 jaar totdat ze helaas doodgereden werd

Echter elke kat is weer anders en het is aan de baas zelf natuurlijk wat je doet. Soms pakt een 'experiment' goed uit en soms niet. Zolang het risico niet is op een hele zieke of dode kat zou ik het wel aan durven. Echter als je kat er erg veel last van heeft weet ik niet of het verstandig is.

Wat je ook kan doen is volledig over gaan op vers vlees. zit ook veel meer vocht in en zeker als je nog wat extra water toe voegd. Is nog veel gezonder ook.

www.zooplus.nl kan je diverse merken brok vergelijken en uitzoeken e.d.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:39

_Nann_ schreef:
ja precies, mijn kat was ook altijd zielig, en het doet natuurlijk ook erg pijn als ze moeten plassen!

dat almo nature, die brokjes heb je in verschillende smaken, ik dacht: zalm, kip, witvis, hert ( en struisvogel ).

dat natvoer, is zulk super mooi spul! zalm, tonijn, garnalen, makreel, forel, kipfilet etc. zelfs rund en kalfsvlees, wa niet onder doet voor "ons mensen draadjesvlees".
echt super spul! zonder kunstmatige toevoegingen.

Het is eigenlijk net niet goedgenoeg voor menselijke consumptie, maar als je het op een toastje zou smeren zou niemand het merken :')

Wat je natuurlijk ook kan overwegen is om je dieetvoer te mengen met wat gewoon (almo). Hier is het enkel dat onderhoudsbrok, maar zijn dieetnatvoer krijgt ie gemengd met water en Almo :j