Ik kom net thuis en zie op het rooster van de kelder een egel zitten. Ik ben gewend dat ze dan meteen het hazenpad kiezen maar deze bleef liggen. Ook toen ik foto's ging maken en heeeel dichtbij kwam deed hij niks.
Aangezien mijn straat niet de veiligste is en hij overduidelijk geen aanstalte maakte om weg te gaan heb ik hem opgetild om hem naast het spoor in het bos te zetten. Hij liet zich optillen, oogjes een beetje dof. Dus ik zet hem neer in het gras en hij gaat soort van languit liggen, niet in een bal en ook niet proberen weg te lopen.
Dus ik begon een beetje te twijfelen, wat ga ik doen. Kan hem hier niet laten liggen.
Dus toch maar de dierenambulance gebeld. Ze was onderweg naar een spoedoproep, maar ik moest over een uur terugbellen. Of ik hem in een doos wilde zetten. Ik vroeg nog of ik hem eventueel water moest geven maar dat vond ze niet nodig.
Gelukkig heeft een oude huisgenoot zijn katten en de vervoersmand achter gelaten. Ik heb hem daar nu inzitten. Mocht hij nou ineens achteruit gaan moet ik weer bellen (sneller dan het uur) Ze noteert dan mn gegevens en komt hem eventueel morgenochtend ophalen.
Maar kan ik hem nu echt niks geven, heb kattenbrokjes en eventueel toch wat water?

heb 2 verschillende mensen van de ambulance aan de lijn gehad. Die van gister was heel aardig en sprak mij niet tegen en deze dame (ik hang net op) ach mevrouwtje egels komen overal voor, dus daar hoeft u niet bang voor te zijn.