Duif is aankomen vliegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tictac007

Duif is aankomen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 23:08

Ik weet dat het hier niet goed staat, aangezien ik nog geen 25 ''nuttige berichten'' geplaatst heb, kan ik nog geen bericht plaatsen op de plek waar die hoort te staan...

Vorige week dinsdag ochtend is er een duif aan komen vliegen, een wedstrijd duif geboren in 2012 die de lange vlucht niet heeft kunnen maken.
Wij de eigenaren gebeld, en overlegt dat wij a.s zaterdag, morgen dus de duif een paar km van ons huis weg uit laten vliegen.
De duif moet ongeveer 4 uur vliegen totdat die bij zijn bestemming aangekomen is.

Nou is mijn vraag aan de duivenkenners:
Zal de duif weer bij ons achter het huis gaan zitten? Ik heb hem namelijk 4 dagen opgevangen en gevoerd.
Of vliegt die terug naar z'n oorspronkelijke huis?

Alvast bedankt.

Lunaeekie

Re: Duif is aankomen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:55

Apart, iemand bij mij van school had dat ook al.
En wij hadden deze week ook al een verdwaalde duif achter het huis zitten.
Maar ik heb er geen verstand van. Je zal het vanzelf wel zien denk ik :P

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:13

Normaal gesproken zal de duif gewoon naar huis vliegen.
De duif zit voor de vlucht ook twee of drie dagen in de mand en krijgt dan eten en drinken van een vreemde dus maakt niet uit.
Ik zou 'm wel op tijd de lucht ingooien, want voor vanmiddag voorspellen ze toch weer slechter weer en dan is er kans dat hij weer ergens gaat zitten.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:16

Homerun schreef:
Normaal gesproken zal de duif gewoon naar huis vliegen.
De duif zit voor de vlucht ook twee of drie dagen in de mand en krijgt dan eten en drinken van een vreemde dus maakt niet uit.
Ik zou 'm wel op tijd de lucht ingooien, want voor vanmiddag voorspellen ze toch weer slechter weer en dan is er kans dat hij weer ergens gaat zitten.

Ga hier helemaal in mee. Zorg dat ie zijn laatste natje en droogje heeft en laat hem dan z.s.m. uitvliegen. Kan ie vanmiddag nog aankomen bij zijn baasje, redelijk op tijd.
Die weten nog wel waar hun huis is hoor :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:48

Ik weet niet waarschijnlijk zal die z'n weg wel vinden had hij uiteindelijk ook wel gedaan als je hem gewoon had laten zitten, bij ons komen er ook weleens postduiven even paar dagen uitrusten en trekken weer verder en andere blijven hangen.

Tictac007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 21:26

Wij hebben hem gisteren los gelaten, en even later op de dag zat de duif alweer op het dak.
Morgen moeten we toch ri. Brabant en laten hem onderweg los.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:59

VVDD ----> BB

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:15

Hier heeft ook twee weken lang een duif gezeten op de kinderboerderij. Was heel tam en eigenlijk was er niks aan te zien.
Fit en gezond.
Heeft bij ons voer en water gehad en na twee weken is ze verdwenen. Waarschijnlijk verder gevlogen.