Hey bokkers! Ik heb weer een hond op logee waar de baasjes van op vakantie vertrekken Ik wilde jullie raad vragen, hij is namelijk dof en hij stinkt. Kan ik hier iets aan doen, of is wassen een optie?
Jep, dit ligt aan het voer. Denk dat je er zelf weinig aan kunt doen. Ik zou als eigenaar niet blij zijn als jij het voer opeens veranderd en de hond zal daar ook wel op kunnen reageren (aan de racekak bijvoorbeeld ) Wassen maakt het alleen maar erger, tenzij je het alleen met water doet. Dit zal even helpen, maar haal jij met shampoo al het huidvet weg, gaat het alleen maar meer en meer aanmaken.
Vet is niet altijd een dikmaker. Vet is er om te verbranden, er zijn zoveel meer voedingsstoffen en combinaties van voedingsstoffen, eetpatroon en beweging die een hond dik maken.
Wellicht kun je het even melden als de baasjes terug zijn. Zo van ''hij stinkt wel erg, en zijn vacht is zo dof, heb gelezen dat dat aan het voer lag, misschien valt er wat aan te doen? ''
Dit heeft inderdaad in 90% van de gevallen met voeding te maken. Iets waar je zelf niet zomaar kunt veranderen natuurlijk. Je kunt wel de symptomen bestrijden met middeltjes maar het echte probleem verdwijnt natuurlijk pas als het probleem zelf word aangepakt.
borstelen, voldoende beweging, voldoende water laten drinken en eventueel wassen met een tea tree shampoo..weet niet welke kleur hij os? anders kun je ook ei shampoo ( voor honden) gebruiken, voor blonde/ bruine honden.daar gaan ze ook van glimmen.