Hond treurt en eet niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Hond treurt en eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 12:15

Ik heb effe jullie hulp nodig.

De hond van iemand die ik ken eet niet meer sinds zijn vriendje (de kat) gestorven is.
Ze waren al wat jaartjes bij elkaar en blijkbaar kan hij dit niet verwerken.

Hij eet helemaal niks, geen vers vlees, geen kip, geen aardappelen met jus, geen tonijn echt alles is geprobeerd.
Ook zijn ze naar de da geweest en is alles nagekeken incl. bloed, maar alles in orde.
Da zei dat hij binnenkort wel weer zou gaan eten maar dit is nu dik een week.

Graag tips.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:18

Ik denk dat die hond een nieuw maatje nodig heeft.. :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 12:19

Casarell schreef:
Ik denk dat die hond een nieuw maatje nodig heeft.. :(:)

Ze hebben nog een kat en als je een nieuwe zou kopen wie zegt dat dat klikt.
Denk niet dat dat gaat werken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:20

Ook honden hebben verdriet om hun maatje die ze verliezen.
Heeft de hond wel afscheid kunnen nemen?
Vaak als ze dat hebben kunnen doen is het verdriet korter.
En wat Casarell zegt, nieuw maatje?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:21

Veel met het beestje bezig zijn, lopen, spelen, kunstjes leren, hij moet zijn gedachten verzetten, zeg maar, al klinkt dat een beetje raar voor een hond.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:22

jesito schreef:

De hond van iemand die ik ken eet niet meer sinds zijn vriendje (de kat) gestorven is.

Hij eet helemaal niks, geen vers vlees, geen kip, geen aardappelen met jus, geen tonijn echt alles is geprobeerd.
Ook zijn ze naar de da geweest en is alles nagekeken incl. bloed, maar alles in orde.

Graag tips.

Hele rare vraag misschien, maar hebben ze medelijden met hem? Behandelen ze hem als "zielig"? Zo van "Achos, je maatje is er niet meer, hè... Je mist je maatje... Arm dier..."

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 12:25

Agossie schreef:
jesito schreef:

Graag tips.

Hele rare vraag misschien, maar hebben ze medelijden met hem? Behandelen ze hem als "zielig"? Zo van "Achos, je maatje is er niet meer, hè... Je mist je maatje... Arm dier..."

Geen idee hoe ze er verder mee omgaan, verder wordt er altijd veel gewandeld een alles met hem.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:33

jesito schreef:
Agossie schreef:

Geen idee hoe ze er verder mee omgaan, verder wordt er altijd veel gewandeld een alles met hem.

Dat is prima, maar hoe voelen ze zich als ze bij de hond zijn en naar de hond kijken, vooral binnen. Ik denk namelijk, dat als zij bij hem zijn, met name thuis, dat ze heel veel medelijden hebben en dat tonen. En dàt zou er dus wel eens voor kunnen zorgen dat de hond zich zo gedraagt. Ze zouden kunnen proberen zich naar de hond toe zo te gedragen alsof de kat nooit bestaan heeft. Dat klinkt heel hard, maar ik zeg niet dat ze geen verdriet mogen hebben. Ik weet dondersgoed hoe het is om een kat (en hond) te verliezen), maar het is voor de hond het beste, denk ik.

Sterkte ermee.

jesito

Re: Hond treurt en eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 12:36

Ze zitten nu vooral met hun handen in hun haar en maken zich zorgen.
Ik denk dat het echt iets ingewikkelder ligt met hem.
Want vaak wint de honger het uiteindelijk wel.
Maar ik denk idd ook wel dat ze hem wel zielig vinden.
Maar goed, het is nu zaak dat het dier snel weer eens wat gaat eten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:53

jesito schreef:
Ze zitten nu vooral met hun handen in hun haar en maken zich zorgen.
Ik denk dat het echt iets ingewikkelder ligt met hem.
Want vaak wint de honger het uiteindelijk wel.
Maar ik denk idd ook wel dat ze hem wel zielig vinden.
Maar goed, het is nu zaak dat het dier snel weer eens wat gaat eten.

Tuurlijk, dat wil iedereen. Kijk je ( en de eigenaren van de hond) weleens naar Cesar Millan? Daar komen dit soort zaken (hoe om te gaan met rouwen) ook voorbij en die zegt inderdaad ook om geen medelijden met de hond te hebben, maar " gewoon" door te gaan met leven alsof de kat er nooit was.

Als je dat echt doet (gevoel dus veranderen ten opzicht van de hond) dan gaat de hond zeker weer eten. (mits geen medische oorzaak maar dat was al gecheckt). Probeer ook om niet teveel aandacht te geven aan het moeten eten, hoe moeilijk dat ook is. Zet iets super lekkers voor hem neer en ga dan zelf wat anders doen. Geen aandacht aan de hond geven dat hij moet gaan eten. Grote kans dat hij dan ineens wel wat happen neemt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:02

Ook als baas heb je verdriet om het dier wat weg gevallen is en dat pikt de hond feilloos op ondanks zijn eigen verdriet.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:08

meggiemeg schreef:
Ook als baas heb je verdriet om het dier wat weg gevallen is en dat pikt de hond feilloos op ondanks zijn eigen verdriet.

De hond heeft geen verdriet. De hond gaat puur op hun energie af.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:59

Agossie schreef:
meggiemeg schreef:

De hond heeft geen verdriet. De hond gaat puur op hun energie af.

Ben ik het niet mee eens. Wij hebben van pup af aan 2 honden samen gehad, Bommel & Ollie.
Toen wij Bommel in moesten laten slapen was Ollie daarbij, hij heeft een dikke 10 minuten bij Bommel gezeten toen hij was ingeslapen, Ollie stond heel resoluut op en wilde weg bij de dierenarts. Ollie heeft 3 dagen lang tranen "gehuild". Zijn hele leven lang heeft hij nooit oogproblemen gehad, alleen de dagen na het inslapen heeft hij 3 dagen lang helder vocht uit zijn ogen gehad, dit zag er gelijk uit aan de tranen zoals wij mensen die hebben. In die 3 dagen was hij erg stil, at gelukkig wel en ging mee wandelen maar dat was dan ook alles.
Ook na de 3 dagen heeft hij nooit geen tranerige ogen meer gehd.
Dus ja ik geloof er wel in dat zij zich anders voelen en dat dit vergelijkbaar is aan verdriet zoals wij mensen dat kennen/noemen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:06

Mijn hond had hetzelfde na het overlijden van zijn beste kattenmaatje. Hij heeft gelukkig nog wel afscheid kunnen nemen van de kat, hij wist dus wel dat ze dood was. Nadat hij haar had besnuffeld en haar niet "wakker" kreeg, is hij er nasst gaan zitten en heeft 10 minuten zitten huilen, ging door merg en been. De dagen erna deed hij neit anders dan slapen en suffen, echt zo sneu. Hij is niet emt al onze katten even close. Maar dit was echt zijn maatje. Wij hebben heb 2 maanden aan de PrinsSpecial Care Spanning en Stress tebletten gehad. Zijn tabletten op kruidenbasis die de weerstand verhogen en stress verlagen. Verder veel uitgedaagd voor leuke dingen. Chef heeft gelukkig nu weer een echt kattenmaatje. Maar van de 4 is hij maar met 2 echt close.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 15:15

Is een moeilijk probleem omdat je niet in zijn koppie kunt kijken.
Ik hoop dat ze het opgelost krijgen met het hondje, lijkt me een erg machteloos gevoel.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:17

Het moeilijkste eraan vond ik dat de hond jouw telkens aan de kat doet herinneren,w aardoor je weer even sip wordt. En dat voelt de hond weer feiloos aan en zo kom je in een lastig cirkeltje terecht.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:36

Heb het hier gehad met onze hond maar dan om een andere reden. Niks hielp. Wat wel werkte was met haar aan het werk en als beloning voer en dat werkte. Misschien is er iets wat hij leuk vind?

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:40

Stukje geruststelling:

Honden kunnen prima gedurende langere tijd zonder eten, zonder dat dit echt schadelijk is. In tegenstelling tot katten die zichzelf vergiftigen door afvalstoffen kan een hond prima zijn eigen vet "verteren". Dus als de hond net zo dik is als de gemiddelde nederlandse hond.... kan die er nog wel even tegen.... hihi.

Natuurlijk verder wel vervelend dat hij zich niet prettig voelt, maar wees dus mbt eten gerust.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:51

ik moet zeggen ik mijn hond altijd afscheid laten nemen als dat kon....meestal was het ff gesnuffel aan de oren gezicht van het dier (bij een andere hond zelfs een lik over z'n snoet) en dat was het dan...ze loopt weg en kijkt er niet meer naar om, alleen toen onze oudere hond overleed scheen ze alles bij elkaar gejankt te hebben maar toen was ze zelf pas 14 weken oud en was opslag alleen dus begrijpelijk maar ik zou de hond ook zoals andere al zeiden een nieuwe uitdaging geven dan krijgt hij vanzelf weer meer zin in het leven! en honger komt ook bij lichamelijke inspanning vergeet dat niet.....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:27

Wij hebben het gehad met onze hond maar die bleek verliefd te zijn zei de dierenarts op de hond van de buren.
Jaaa honden kunnen ook verliefd worden blijkbaar. Hij at ook niet meer.
Brood met pindakaas at hij wel na een paar dagen en later zijn brokken weer.
Bij ons hielp lekker het bos in of de hei op gaan. Hij was dan wel erg moe bij thuiskomst maar at wel weer na een paar dagen. Ik snap wel verliefdheid en rouwen is toch heel verschillend maar wie weet...
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 08-07-12 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 09:29

Het is niet mijn hond dus kan het niet zomaar uitproberen, hopelijk eet het hondje gauw.

linnie050 proficiat

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 09:31

Wat vervelend dat de hond niet eet.
Ik geloof zeker in het missen van hun maatje en dat daar tijd voor nodig is.

Zelf heb ik nog wel vertrouwen in de Bach Bloesems....

Sterkte ermee!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:15

Ik zal proberen de hond lekker veel af te leiden, zodat hij het een beetje vergeet. Dus extra veel leuke dingen doen en een positieve stemming brengen (ook in huis). Extra lang naar het bos, lekker fietsen en mee naar de stad en de hondenvereniging (als de hond dat leuk vindt). Of mee naar de dierenwinkel en hem een bot en een nieuw speeltje "uit laten zoeken". Misschien een lekker wollige knuffel waar de hond tegenaan kan kruipen.

Een nieuw maatje zou ook kunnen werken.

Het is voor dieren ook altijd erg belangrijk afscheid te kunnen nemen van het overleden dier. Dit zorgt ervoor dat ze snappen waarom hij/zij niet meer terug komt. Maar ik denk dat dit nu te laat is voor deze hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:00

Sommige honden treuren heftiger dan anderen.
En de baas kan dit versterken of juist verzachten.

Mijn hondje heeft gezien hoe onze pup doodgereden werd door een tractor.
Zij is meer dan een maand volledig van slag geweest. Wilde ook niet eten, was vreselijk onrustig, continu piepen, alleen maar slapen, etc.

Over het niet eten zou ik me niet te veel zorgen maken... Een hond kan daar redelijk goed tegen.
Verder zou ik inderdaad zorgen voor veel afleiding. Wandelen, leuke dingetjes doen, etc.
En de mensen adviseren om heel bewust met hun eigen houding richting de hond om te gaan. Het treuren niet bevestigen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 18:06

Dank je voor jullie tips, de voornaamste was toch wel dat de hond afleiding nodig heeft.
Verder zal het voor die arme ziel ook moeten slijten.