Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jorretje schreef:Meteen op de bak zetten als je haar uit de bench haalt. Katten slapen (of eten) normaal gesproken niet waar ze hun behoefte doen, dus zet de bak ook niet dicht bij de slaap of eet plek.
Herhaaldelijk en regelmatig erop zetten en als ze gaat flink belonen.
eventueel wat thee door het grind om het aantrekkelijker te maken.
Dan heb je volgens mij toch iets van het wezen kat niet helemaal goed begrepen. Als je zo'n dier niet in je huis wilt hebben rondlopen dan kun je beter geen huisdier nemen naar mijn bescheiden mening. Lizz schreef:Hoe oud is de kitten? Ik heb het vermoeden dat jullie kitten heel jong is en dus misschien nooit het voorbeeld gezien heeft.
Neem aan dat er in de bench een kattenbak staat? Misschien eens ander grid gebruiken? Of navragen wat voor grid de vorige eigenaar had? Kan zijn dat ze dit niet herkent.
jiperdepip schreef:mischien ander grit proberen?
overigens zou ik er zelf ook nooit voor kiezen om een kitten in een bench te houden voor de nacht of zelfs als je weg bent.
is het kitten helemaal alleen of heb je ook nog andere katten waar het kitten een voorbeeld aan kan nemen?
Traber schreef:Zet het kitten in een niet te grote kamer met kattenbak zonder kap.liefst in meerdere hoeken een bak.
De plaatsen waar ze al eens haar behoefte gedaan heeft goed schoonmaken met schoonmaakazijn,of in geval van kleedje uitwassen,dit neutraliseert de luchtjes,anders doet ze het daar zo weer.
Niet met chloor,dan doen ze het er vaak juist weer,want dat vinden ze een prettige geur.
doet ze(of hij)helemaal niks op de bak?Of heeft het kittens vaak ongelukjes?
In de bench heeft het wel een bak neem ik aan?Wordt ze niet gestest van in de bench zitten?ik vind dat niet ideaal hoor,je kunt nooit haar voer en de kattenbak ver uit elkaar zetten tenzij het echt een hele grote bench is.
Door stress kunnen ze ook onzindelijk gedrag vertonen.
Rhys schreef:nina357 schreef:Wij sluiten haar niet op in de bench , als wij thuis zijn is ze er gewoon uit. Wij doen dit ook voor jaar eigen veiligheid. Mocht ze wat uithalen dan zijn we er wel .
Je sluit haar wel op, want ik neem aan dat je het deurtje niet open laat staan 's nachts, of wel soms?