Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bailey94 schreef:Ik scheer het hondje van mijn schoonmoeder ook, ook klein hondje, met een honden tondeuze kom ik er ook niet hoor heen, nu gebruik ik het scheer app van mn paard en daar vlieg ik doorheen, enige nadeel vind ik wel dat mn scheermachine een beetje groot is om die kkeine pootjes mee te doen

MarliesV schreef:Als je het zelf wilt en kunt waarom niet natuurlijk.
Misschien eens bij een trimmer te rade gaan wat voor apparaat een goede investering zou zijn?
Zij hebben vaak de ervaring om te zien welke hond/welk apparaat.

. Dat zou niet mogen gebeuren, is ook helemaal niet nodig als je het goede gereedschap en de juiste technieken beheerst. Maar ja, ook daar zit kwaliteitsverschil in. Als jij je hondje zelf wil scheren en dat geeft een goed resultaat, dan geef ik je helemaal gelijk. Het komt bij een trimmer alleen nogal raar over als je daar advies gaat vragen over hoe jij haar vak kunt uitvoeren
Remy schreef:MarliesV schreef:Als je het zelf wilt en kunt waarom niet natuurlijk.
Misschien eens bij een trimmer te rade gaan wat voor apparaat een goede investering zou zijn?
Zij hebben vaak de ervaring om te zien welke hond/welk apparaat.
Ik wil niet flauw doen, maar als trimmer zijnde begrijp ik niet dat je niet inziet dat zo'n vraag op z'n minst een beetje vreemd is. Je wil je hond niet naar de trimmer brengen maar die is dan wel weer goed genoeg om gratis advies te geven zodat jij haar niet nodig hebt?
Mijn (gratis) advies (en dat geef ik alleen omdat ik me zorgen maak om de hond): koop of huur een aesculaap met een 7mm of 9mm scheerkop (skip tooth), dan moet het geen enkel probleem zijn om er doorheen te komen. Dat je denkt dat je met een tondeuse met opzetkam een dergelijke vacht kunt scheren geeft wel aan dat je er niet echt kaas van gegeten hebt. Die gebruik je nl. als afwerking, als er ook maar een klein klitje in zit kom je er niet doorheen.
Wees alsjeblieft voorzichtig, je kunt je hondje lelijk verwonden met een verkeerde scheerkop of scheertechniek.
die kleine kop 3mm gebruik ik voor tussen de voetjes. 
MarliesV schreef:Mijn eerste advies was ook om juist naar een salon te gaan en het niet zelf te doen maar daar wordt blijkbaar vrij selectief overheen gelezen door jou, jammer.
Bij Bokt mobiel zijn de avatars niet zichtbaar en er past maar 1 post op een scherm dus dan zijn de posts van eenzelfde bokker niet zo snel te herkennen. Mijn excuses.