Me poes begint aan het einde van haar zwangerschap te raken. Deze eind datum kan natuurlijk heel veel verschillen vandaar dat ik het niet precies kan weten. Ze is al een bolletje, heeft dikke rode tepels en een dikke vulva. Gisteravond lag ze de hele tijd bij me en haar zwiepende staart vielen me op. Dus zat haar in de gaten te houden en zag toen dat haar vulva iets vochtig was. Toen ik ernaar wou kijken kwam er een grote druppel uit maar dit likte ze gelijk weg. Dus kon niet zien of het urine of ergens anders van was. Gelijk haar temperatuur even gemeten maar die was gewoon 38.5. Veder niks meer aan der gemerkt. Maar vroeg me dus af, voor de kenners, hoeveel vocht kan er vrij komen 48uur voor de bevalling? Want begreep dat dit dus kan gebeuren. Was het dan urine omdat er veel meer uit hoort te komen of kan het goed zijn dat het gaat beginnen. Ben zo zenuwachtig
Ze word in de gaten gehouden alleen merken nog niks aan der. Dacht misschien net als bij mensen door druk dat er wat urine uit kan lopen. Het was ook echt maar een klein belletje
Hoezo weet je niet de precieze dekdatum? Is het een oeps-nestje? Laat je je kat steriliseren als ze klaar is met de zoogperiode?
Birdie60
Geplaatst: 05-07-12 14:54
wordt spannend TS. succes.
vergeet geen foto's te maken
Dakotah
Geplaatst: 05-07-12 14:55
Je hoeft niet zo zeer iets in het gedrag te merken. Die van ons rende door de tuin, heel hard. Ik dacht oh dat komt nog lang niet. Wel dus, ze loopt met me mee in huis, blijft om me heen draaien, ik zet haar(eigenlijk meer voor de grap) in haar kraamdoos, en plop binnen 5 minuten eerste kitten. Ze zat dus op mij te wachten, ik was de pony's aan het buiten zetten, en al die tijd rende ze met mij heen en weer. Heeft ze al kale rondjes om de tepels heen?
Ik heb een raskat en ze is dus ontsnapt naar buiten. 2 weken in de stress gezeten tot een belletje dat ze gezien was. Zwaar angstig en wild liep ze daar rond, we hebben der echt moeten vangen. Eenmaal thuis was ze weer helemaal op der gemak maar bleek wel zwanger. Hierna word ze gelijk gesteriliseerd.
Er kwam dus geen plas water achteraan vandaar dat ik het dus afvraag.
Ah jeetje dat is zuur. Wat voor ras is het? Fijn dat ze hierna wel gesteriliseerd wordt. Heb je alles klaar voor de bevalling? Zie je nog geen samentrekkingen in d'r buik?
Tat_jana
Geplaatst: 05-07-12 15:44
oooh wat spannend zeg ons is het ook een keer gebeurd daarna hebben we ze ook laten helpen veel succes met mama poes en hopen op een gezond nest
Jaa heel zuur!! Ik heb een sneeuwbengaal. Alles staat klaar, nog geen samentrekkingen. Soms beweegt der huid wat maar meer van het bewegen van de jongen denk ik.
Maar ze hebben het altijd over een propje slijm wat eruit komt en binnen 48 uur moet er dan gebeuren. De vliezen breken net voor de bevalling dat pas. Maar zo'n omschrijving zegt me niks over de hoeveel propje wat eruit moet komen. Vandaar dat ik dacht Miss heeft iemand dit wel eens gezien
De slijmprop zie je lang niet altijd. Bij mijn Tessa was de slijmprop al op dag 60 en is ze pas op dag 66 bevallen. Een belletje is ook geen slijmprop. Een belletje komt als de bevalling begint maar dan hebben ze alst goed is al wel weeën.
Denk dat het maar gewoon ff afwachten word en kijken wat er gebeurd. Volopig nog niks en ligt ze heel veel te slapen bij me. Zie wel de jongen bewegen erg leuk om te zien!!
Akhal_Teke
Geplaatst: 05-07-12 18:42
Mijn poes had idd ook zo'n propje slijm. Ze is de volgende ochtend om 7 uur bevallen. Het ging gelukkig allemaal erg snel en gemakkelijk. Om 8 uur waren alle 7 jongen er zonder problemen uit. Mijn poes kwam om 7 uur onder de dekens liggen, wat ze normaal nooit doet. Opeens sprong ze uit bed en begon te blazen en rond te rennen. Toen hing het eerste jong er al uit. Ze is toen haar mand in gerend. We hebben haar na het eerste jong uit de mand gehaald en in de werpkist gelegd.
Ik heb sinds 3 dagen een nestje, kater van de buren is s"nachts via het raampje naar binnen gekomen.
Onze poes gaf niets aan, geen voorteken. Om half 12 was er niets aan de hand om kwart over 1 had ik 3 kleine katjes. Ze word over 4 weken meteen geholpen want dit gebeurt me nooit meer. Ze is wel al bijna 3 dusgelukkig niet te jong.
Heb wel een foto maar die krijg ik er hier niet op!
Dakotah
Geplaatst: 05-07-12 19:19
Zo'm slijmpropje stelt niet zoveel voor, is echt een sliertje slijm, met wat oranje bruinig bloed erdoor. Ik heb het 1 keer gezien, andere 2 bevallingen niet volgens mij.
oh mag ik a.u.b. 1 tip geven? Laat ze zeker 12 weken bij de moeder lopen dat jonge grut voor heel goede basis en weet aan wie je de kittens verkoopt.
Wij hebben in het asiel al weer een jaar een x bengaal zitten die op straat gevonden is. Geweldig gave kat maar je ziet zo enorm goed dat er bengaal in zit en ze is dus ook zeker niet geschikt voor een gemiddeld huishouden. Ze is in alles te. Te aanhankelijk, te snel, te klimmerig, te snel agressief, te druk, te enthousiast, te enz. ze kan niets normaal doen. Vind ze zelf enorm geweldig maar ze is ook zeer agressief naar andere katten (zo vroeg op straat gezet dat ze waarschijnlijk nooit geleerd heeft om met andere katten overweg te gaan) daarnaast vinden andere katten denk ik dat ze gestoord gedrag vertoond omdat ze zo enorm hevig is en druk enz. dat ze haar niet moeten en wordt het gewoon knokken. Ze zit dus bij ons ook altijd apart en we hopen nog steeds erg op mensen met een boerderij die voor haar willen gaan.
Traber
Geplaatst: 06-07-12 06:53
Ach in elk ras heb je uitersten. Mijn Bengalen zijn wel ondernemend,maar vals? Die van mij zijn juist harstikke sociaal. Main coons staan ook bekend als goedzakken,maar daar zit ook wel eens een verknipte tussen.
TS succes met de bevalling,hopelijk gaat alles goed.
Zoiezo blijven ze lang genoeg bij de moeder, mijn kat is zelf ook niet zoals de bekende 8 weken bij haar moeder gebleven maar langer.
Maar volgens mij is wat je nu zegt over de halve bengaal een beetje uit zijn verband getrokken. De mijne is verre van uiterste. Enige wat ze meer doet dan de gemiddelde kat is mauwen, maar het is ook een praat graag ras. Voor de rest echt geen last ervan. Toen ze nog klein was was het wel echt een stuiterbal maar dat zijn alle kittens wel. Wat ik dus wel merkte is dat ze heel snel verwilderen als ze op straat leven en dit zal waarschijnlijk met de halve bengaal zijn gebeurd. Maar ik denk ook niet dat je een halve bengaal met een raszuivere bengaal kan vergelijken
zeker kan je een x bengaal (vermoedelijk maar ze heeft wel veel kenmerken van het ras) niet vergelijken met een raskat en zeker kan je de ene kat niet met de andere vergelijken. We hadden ook nog een zusje van haar (halflangharig) en dat is ook zo'n enorm fel katje. Echter die is wel zeer fel maar daarnaast wel sociaal richting andere katten alleen niet een normale huiskat. Ze is wel geplaatst en die mensen sturen af en toe nog een berichtje. Ze hebben er enorm veel lol mee maar ze is echt hyper (en hun hebben al vele jaren katten) en zeer ondernemend. NIets is te gek voor haar en alles doet ze wat ze maar kan doen en voor elkaar krijgt.
Wil zeker niet zeggen dat alle bengalen zo zijn als deze 2 kruisingen maar vind de doorsnee bengaal toch wel anders dan een normale kat.