Poes word niet meer geaccepteerd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

Poes word niet meer geaccepteerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 08:21

oke,.hier even kort de uitleg

ik heb 3 poezen die allemaal samen zijn opgegroeid.
Ze vormden allemaal een hele hechte kliek,.samen slapen,samen eten,samen de buurt onveilig maken.
waar de 1 was,.zag je dus ook altijd de andere 2.

2 vd poezen waren al gesterilliseerd en anderhalve maand geleden is nummer 3 geholpen.
vanaf dat moment is alles anders geworden.

de poezen die al geholpen waren,.accepteren nu ineens nummer 3 niet meer.

ze jagen haar weg,.. vechten en blazen naar haar.
zelfs als poes 3 rustig zit te eten (bakje staat altijd al op de vensterbank bij een raam),dan gaan de andere poezen aan de andere kant van het raam naar haar "slaan",blazen etc.

tis echt heel erg sneu voor poes nummer 3,want je ziet duidelijk dat ze daardoor niet meer lekker in haar vel begint te zitten en dat is dan uiteraard weer aanleiding voor de andere poezen om er nog een schepje bovenop te gaan doen.

in het kort dus:

alles ging perfect tot poes nr 3 geholpen werd.

hoe kan dit ,wie herkent dit en hoe kan ik dit negatieve gedoe doorbreken?

vind het gewoon echt sneu -O-

mackkwek

Re: Poes word niet meer geaccepteerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 17:36

niemand die een oplossing weet?

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:44

mmm, moeilijk! Poezen zijn toch vaak wezens met een eigen karakter...

Het kan zijn dat poes nr 3 nu een andere geur heeft dan ze voor haar sterilisatie had. En dat ze daarom weg gejaagd word.

Het kan zijn dat ze na haar operatie naar de dierenarts rook en de andere 2 poezen haar dus associëren met de pijnlijke operatie die ze net achter de rug hadden (je weet maar nooit met poezels!)

Wat wij een tijdje gehad hebben zijn hormonen uit het stopcontact :D Zal een poging doen tot uitleggen: je hebt een houder, die doe je in het stopcontact en deze verspreid feromonen (hormonen dus) die poezen fijn vinden, hier worden ze rustig en blij van. Je koopt dit bij de dierenarts. Let wel: het kost wel wat! Ik geloof dat je de eerste keer (inclusief houder) € 40 kwijt bent. Maar het is bij mij al ff geleden...weet ook zo de naam niet meer, iets van felicat ofzo. Maar de DA weet het vast wel.

Je doet deze dan in een ruimte waar ze het meeste zijn, dan worden ze rustiger. Wie weet helpt het.

Meer ideeën heb ik nu ff niet...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:48

Feliway Teigetje. :j
Misschien inderdaad een goede optie om dit te overbruggen.
De buren hadden zo'n ding maar dan voor honden, ondanks dat mensen er niets van merken werd ik daar altijd zo suf sinds ze dat ding hadden hangen.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:52

moonfish13 schreef:
Feliway Teigetje. :j
Misschien inderdaad een goede optie om dit te overbruggen.
De buren hadden zo'n ding maar dan voor honden, ondanks dat mensen er niets van merken werd ik daar altijd zo suf sinds ze dat ding hadden hangen.

dank u! :)

wat apart dat jij het wel vernam dan? Ik had hier zelf geen last van, ik rook ook niets.

het mocht bij onze poes niet baten, dat is gewoon een echte bitch en daar is niks aan te doen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:00

Ik reageer wel heel overgevoelig op alles moet ik zeggen hoor.
Aanraking, geluid, geur.. Nooit last van gehad bij de buren, totdat ze dat klereding in huis hadden. :+
Het gaf inderdaad rust in huis, ik kwam er niet meer of heel kort. :')

Ze zeggen dat het niet kan, maar ik vind het toevallig.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:19

moonfish13 schreef:
Ik reageer wel heel overgevoelig op alles moet ik zeggen hoor.
Aanraking, geluid, geur.. Nooit last van gehad bij de buren, totdat ze dat klereding in huis hadden. :+
Het gaf inderdaad rust in huis, ik kwam er niet meer of heel kort. :')

Ze zeggen dat het niet kan, maar ik vind het toevallig.

aha, het werkt dus ook als anti-moonfisch13 :D Handig om te weten als we last van jou hebben, hihi

Ik heb verder weinig tips TS. Onze poes had ook last van de anaalkleiren (dus wéér andere geur).

het zou natuurlijk ook kunnen dat jouw poezen nu een bepaalde leeftijd hebben dat ze de rangorde gaan bepalen, en dat daar de ruzie door ontstaat. Het blijft gewoon lastig. Poezen zijn vaak toch einzellgangers en zien liever een woning en baasje alleen voor zichzelf ;)

tha bitch van ons heeft dat het liefste wel in ieder geval...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:15

onze poes deed ook raar tegen de kater toen hij gecastreerd was, dit kwam puur door die "operatie"lucht die hij bij zich had hangen, toen de lucht van hem af was, was dat gedrag ook over..

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:11

_Nann_ schreef:
onze poes deed ook raar tegen de kater toen hij gecastreerd was, dit kwam puur door die "operatie"lucht die hij bij zich had hangen, toen de lucht van hem af was, was dat gedrag ook over..

ja ,maar je zou toch zeggen dat die lucht na anderhalve maand wel weg zou zijn?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:20

Hm ja daar heb je gelijk in, dan zou het idd weg moeten zijn. Nou kunnen katten wel veeeeel beter ruiken dan dat wij kunnen, maar misschien komt het ergens anders door?
Is er verder niets veranderd in de omgeving?