ik heb 3 poezen die allemaal samen zijn opgegroeid.
Ze vormden allemaal een hele hechte kliek,.samen slapen,samen eten,samen de buurt onveilig maken.
waar de 1 was,.zag je dus ook altijd de andere 2.
2 vd poezen waren al gesterilliseerd en anderhalve maand geleden is nummer 3 geholpen.
vanaf dat moment is alles anders geworden.
de poezen die al geholpen waren,.accepteren nu ineens nummer 3 niet meer.
ze jagen haar weg,.. vechten en blazen naar haar.
zelfs als poes 3 rustig zit te eten (bakje staat altijd al op de vensterbank bij een raam),dan gaan de andere poezen aan de andere kant van het raam naar haar "slaan",blazen etc.
tis echt heel erg sneu voor poes nummer 3,want je ziet duidelijk dat ze daardoor niet meer lekker in haar vel begint te zitten en dat is dan uiteraard weer aanleiding voor de andere poezen om er nog een schepje bovenop te gaan doen.
in het kort dus:
alles ging perfect tot poes nr 3 geholpen werd.
hoe kan dit ,wie herkent dit en hoe kan ik dit negatieve gedoe doorbreken?
vind het gewoon echt sneu
Zal een poging doen tot uitleggen: je hebt een houder, die doe je in het stopcontact en deze verspreid feromonen (hormonen dus) die poezen fijn vinden, hier worden ze rustig en blij van. Je koopt dit bij de dierenarts. Let wel: het kost wel wat! Ik geloof dat je de eerste keer (inclusief houder) € 40 kwijt bent. Maar het is bij mij al ff geleden...weet ook zo de naam niet meer, iets van felicat ofzo. Maar de DA weet het vast wel.