Steenmarter vecht met kat ????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Steenmarter vecht met kat ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 06:38

Het onderwerp zegt het al.... Vannacht rond 3 uur werd ik opgeschrikt door een mega gekrijs in de straat. Even heel vlchtig om me heen gekeken en men ex-kater was niet binnen en het gekrijs leek erg veel op dat van hem.
Ik heb snel een zaklamp gepakt en ben naar buiten gegaan om te kijken of ik hem kon vinden/en heb hem zachtjes geroepen.
Op en gegeven moment zag ik in de verte dat er iets mega snel op me af kwam rennen maar dor de duisternis kon ik nie goed zien of het Cheetah men kat was of wat anders, totdat hij op een meter van mij stopte en ik keihard zei F*CK jij bent geen kat maar een marter !!!!
Dat beest schrok zo van mij dat het aan de overkant van de weg de bosjes in schoot en heb hem niet weer gezien...
Nu een paar uurtjes later is Cheetah nog steeds niet thuis gweest normaal is hij rond 5 uur thuis als men partner naar het werk gaat want dan krijgt hij wat lekkers...
Nu vraag ik me af kan een steenmarter een kan erg verwonden of gaan deze dieren elkaar wel uit de weg....
Cheetah is geen vechter hij gaat andere dieren die hij niet kent liever uit te weg.... is is nog bang voor zijn eigen schaduw zeg maar.....
Hoop echt dat hij snel thuis komt en ooooo want ben ik blij dat men kipjes en konijnen veilig in hun hokken zitten (ook de buren vandaag maar even waarschuwen)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Steenmarter vecht met kat ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 06:45

Steenmarters kunnen best flinke wonden veroorzaken inderdaad.
Weet je zeker dat hij met jouw kat gevochten heeft en geen ander?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 07:44

Cayenne schreef:
Steenmarters kunnen best flinke wonden veroorzaken inderdaad.
Weet je zeker dat hij met jouw kat gevochten heeft en geen ander?

Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, het was duister.
Alleen de steenmarter kwam van de plek waar het gekrijs vandaan kwam en mijn kat is nog steeds spoorloos verdwenen. Zodra hij thuis is zal ik hem meteen controleren op verwondingen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:52

Het schijnt dat marters(steen) idd graag met katten vechten,het schijnt dat die elkaar aantrekken.
Mijn vriendin heeft een Steenmarter in huis en heeft een stuk of 6 katten ,die reageren daar extreem op en komen bijvoorbeeld in erg veel gedeeltes van het huis niet meer.
De man die helpt bij het aanpakken van de steenmarter heeft duidelijk gewaarschuwt,niet de katten s avonds meer buiten te laten,anders kon dat wel eens fataal aflopen.

Ik hoop dat je je poes snel terug vindt,ik denk niet dat je ernaast zit met wat je hebt gezien!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:58

brendalevita schreef:
Het schijnt dat marters(steen) idd graag met katten vechten,het schijnt dat die elkaar aantrekken.
Mijn vriendin heeft een Steenmarter in huis en heeft een stuk of 6 katten ,die reageren daar extreem op en komen bijvoorbeeld in erg veel gedeeltes van het huis niet meer.
De man die helpt bij het aanpakken van de steenmarter heeft duidelijk gewaarschuwt,niet de katten s avonds meer buiten te laten,anders kon dat wel eens fataal aflopen.

Ik hoop dat je je poes snel terug vindt,ik denk niet dat je ernaast zit met wat je hebt gezien!

Een steenmarter in huis? Je vriendin weet dat het een beschermde diersoort is?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:00

Met een steenmarter in huis zal ze vast een ongenode gast bedoelen.
Ze leven soms tussen zolders.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:01

unamie schreef:
Met een steenmarter in huis zal ze vast een ongenode gast bedoelen.
Ze leven soms tussen zolders.

Ah op die manier. Ben nog niet helemaal wakker geloof ik :')

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:04

:')

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:15

Ja, dat kan, ik heb het zelf een keer gezien een marter of bunzing die met een kat in gevecht was, ik ben uit de auto gestapt toen en uit elkaar gejaagd vond het zo sneu voor de kat. Wij hebben zelf de katten voor het slapen altijd binnen.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 09:54

Men kat is weer terrecht en hij heeft samen met zijn maatje (kat van men ouders ) idd met de marter gevochten. Er liggen katten haren en haren van een ander beest in de tuin van de buren....
Het blijkt dus dat de mater bij de overburen woont (is een biologisch groenteboer dus veel voedsel voor hem...) Hij is alleen en zit er al ruim een jaar.... Lekker dan!!

Maar met de katten gaat het goed hebben alleen wat krassen geen ernsitge verwondingen.... En normaal slapen ze ook binnen snachts alleen met dit zwoele weer kan ik ze niet binnen houden zetten dan het hele huis op stelten pffff katten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:15

Kijk maar uit, als hij echt gebeten is door een marter mag je wel naar de dierenarts. Zo wordt de kat ziek, marters dragen allerlei bacterien en ziektes bij zich.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 10:48

Beide katten gaan morgen toevallig naar de DA voor hun jaarlijkse enting en worden dan na gekeken.
Maar ze hebben geen heftige verwondingen hoor en hou alles goed in de gaten.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:20

Gelukkig dat ze terecht zijn, vervelend zeg :(:)
Ik hoop dat je katten een beetje mee willen werken en ook met de zwoele zomernachten veilig binnen willen komen :D

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:51

Wat vervelend. Gelukkig is je poes weer veilig thuis :j . Let wel op dat bijtwondjes vaak niet met het blote oog te zien zijn en vaak zichtbaar worden als ze gaan ontsteken. Dus ook de komende dagen alert blijven. Mocht je poes opeens sloom worden of zwelling krijgen dat weet je dat je op zoek moet naar een ontstoken wondje en moet je poes aan de antibiotica.

Bij de "buren" schuin tegenover ons (huis moet plat en komt nieuwbouw op) hebben ook steenmarters gezeten en ik weet inderdaad dat die met katten vechten. Wij hadden alleen nogal een stoere poes (die het ook nooit kon laten de kraanvogels van de akker te verjagen }> ) en die ving ze (net als mollen trouwens) (helaas is zij overleden).

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:02

Cayenne schreef:
brendalevita schreef:

Een steenmarter in huis? Je vriendin weet dat het een beschermde diersoort is?

Jazeker anders was de marter er allang niet meer geweest!!!Ik doel op vriendelijke methodes die helaas al 3 jaar niets helpen |(
Het duurt trouwens niet lang meer en dan zijn ze niet meer beschermt,gelukkig enorme overlast in deze omgeving!