Bordeaxdog met allergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Bordeaxdog met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 23:05

Onze hond Boaz van bijna 6 maanden staat sinds zo'n twee maanden flink onder de kleine huidontstekinkjes, allemaal kleine bultjes die eruit zien als puistjes op de huid waar bijna geen haar zit (dus buik liezen, onder de oren) en op zijn kop etc. Dierenarts heeft toen voor 3 weken allergie remmers en ontstekingsremmers mee gegeven waar hij wel op reageerde maar het niet volledig verdween, toen de pillen op waren kwam het helaas gelijk weer in ergere maten terug. Dus opnieuw naar de DA met conlusie om nu 6 weken de pillen weer te nemen met hypoallergeen voer. Dit om uit te sluiten dat hij voor het voor wel of niet allergisch is. Wij hopen dat het aan het voer ligt en niet aan de omgeving (we hebben 2 katten hiervoor zou hij ook allergisch kunnen zijn, of huisstofmeit etc.) als dit het geval is moet er een bloedonderzoek van 120,- volgen om uit te sluiten waar hij dan wel voor allergisch is, daarna als ze erachter zijn kan hij spuiten krijgen met speciaal voor hem gemaakte antistoffen die voor 6 weken 90,- zijn en dan zn hele leven lang...

Kortom duur grapje (ja weet waar je aan begint met rashond, hebben hier heel bewust naar gekeken, hebben niet zomaar iets gedaan, ouders en broertjes en zusjes hebben nergens last van). Boaz gaat met mij ook mee naar onze paarden, hij kan misschien ook van grassen of pollen of iets dergelijks allergies zijn, maar we hopen het met voer verandering op te lossen! Iemand die onze ervaring deelt? Misschien ook een goude tip voor het voer?
Hebben als advies gekregen van de DA of Royal Canin hypoallergeen van 84,- voor 25 kilo of `1200 gr. rijst met paarden,geiten of hertenvlees per dag (waar je denk ik dan duurder uit mee bent..) dus 600,- gram rijst per dag en 600,- gram vlees das dus x 7 is dus bijna 5 kilo vlees per week....

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:22

Mijn stafford had precies hetzelfde, puistjes op zijn liezen en buik.
Op dat moment kreeg hij brok van dog lovers gold.
Mij werd geadviseerd op KVV (kant en klaar vlees compleet) te voeren, omdat de allergie vaak komt door de granen die in brokken zitten.

Hij krijgt nu vlees van lotergering:

http://www.lotgering.nl

Dat kost ong. 1,35 euro per 500 gram, hij krijgt per dag 1 keer 500 gram.
Per week dus ongeveer 10 euro aan voer.

Deze kosten wegen voor mij niet op tegen de jeuk en dierenartsbezoeken ;)

Aniekepiek

Re: Bordeaxdog met allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 12:14

nee snap ik!! hmm ga eens even op die site spieken :)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 12:18

welk pakket van lotgering krijgt jou stafford?

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:41

Aniekepiek schreef:
welk pakket van lotgering krijgt jou stafford?

Hij krijgt alle soorten vlees behalve paardenvlees. Door de hoge koperhoeveelheid wordt zijn witte gedeelte van de vacht bruin/roze.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:11

vergeten in de vorige post:

Onze hond krijgt dus ook geen ' menselijke' tussendoortjes als brood etc

Hier zitten ook granen in.