precies dezelfde hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

precies dezelfde hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:13

onze hond is een tijdje geleden ingeslapen. omdat we buitenaf wonen en er bij onze buren al een keer is ingebroken willen we toch graag een nieuwe. ook voor de gezelligheid natuurlijk

we hadden een kruising Duitse Herder x Labrador. en dat was eigenlijk een super hond voor ons, precies de goede hoeveelheid energie en hij was ook gehoorzaam. Dus nu wil mijn vader weer dezelfde kruising, maar ik zie dat niet zitten. Omdat ik bang ben dat het arme beest dan teveel met Max wordt vergeleken. Uiteraard heeft mijn vader het laatste woord in deze kwestie, al zou ik graag wat invloed hebben :+

dus weten jullie nog leuke honden(het liefst kruisingen of combi's omdat we geen rashond willen) die ik aan mijn vader kan voorleggen.
ik ben de jongste met 19 jaar.
we hebben een goed omheinde tuin van 50 m2 ofzo.
de hond mag gewoon binnen maar hij moet ook gewoon buiten kunnen blijven.
we willen liever geen werkhond(zoals veedrijvers, die hebben gewoon te veel energie)
geen hond met lichaamelijke misvormingen(zoals platgedrukte neuzen etc)
we hebben een kat, die willen we graag heel houden.

en liever geen echt hele grote.

ik ben zelf fan van dogo argentino's. maar wil me niet op het plaatje verkijken en ik wil eerst weten of het wat is.

en een Max de tweede is natuurlijk ook goed, als mensen ervaringen hebben met het aanschaffen van een (op uiterlijk) precies dezelfde hond, dan hoor ik het graag :).

benangelique

Re: precies dezelfde hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:20

Hier een hond die qua uiterlijk niet op de vorige hond leek als pup, maar inmiddels lijkt het of er een carbon blaadje tussen gelegen heeft. De vacht is alleen anders van kleur, verder totaal hetzelfde, bizar!
Wij hebben niet moeten wennen en bij vergelijkingen waren en zijn we altijd positief aan het terug denken aan de vorige hond

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:22

Hier hebben we een Friese stabij. Vrolijke hond,kan goed buiten blijven en gehoorzaam.
Onze volgende hond wordt ws ook weer eens stabij.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:31

Mijn buren hadden een riesenschnauzer teefje genaamd Bas, na haar overlijden hebben ze weer een riesenschnauzer teefje genomen genaamd Basja... :') Ik snap dat nogsteeds niet. Zou het zelf ook niet gauw doen.

Om op je vraag terug te komen: Rottweilers, Dobermans, Duitse Herders, Bull Mastiff... Stuk voor stuk erg leuke honden, geschikt als waakhond en met juiste opvoeding ook leuke gezinshonden die prima met katten en andere dieren kunnen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:00

Toen onze Stabij totaal onverwchts overleed, had ik zo verschrikkelijk veel verdriet dat ik meteen een nieuwe Stabij wilde. Binnen een week was er een nieuwe Stabijpup. Ik heb er ontzettend veel troost van gehad, was de beste beslissing die ik had kunnen nemen, maar hij is compleet anders dan onze vorige Stabij. Een zelfde ras wil niet zeggen dat je dezelfde hond terug krijgt. Vergelijken ga je wel doen denk ik. Hoewel ik het niet deed met onze Bo, hij mag zichzelf zijn, dat is ook prima.

Is een Cane Corso niets? Hebben we ook. Zijn geweldige honden, waaks, maar vreselijk lief. Vooral voor eigen mensen, maar ook (gewenst) bezoek wordt heel erg vriendelijk onthaald.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:14

Ga voor een leuke kruising in het asiel kijken, daar zitten er genoeg ;)