Het komt erop neer dat mijn 11 jaar oude border terriër reutje niet buiten wil spelen.
Als jong hondje is hij gebeten waardoor hij niet goed met andere overweg kan (helaas hebben mijn ouders hier nooit aan gewerkt), bovendien heeft hij het nooit aangeleerd om los te lopen. Zijn jachtinstinct kwam telkens boven en dan rende hij weg.
Nu ik wat ouders wordt vind ik het erg leuk om een beetje met hem te trainen.
Ik heb hem dus wat kunstjes geleerd en hij loopt tegenwoordig gewoon af en toe lekker los buiten.
Het probleem is dus dat hij buiten echt alleen wil lopen, hij geniet niet echt. Als ik even stil ga staan gaat hij niet lekker zelf rondsnuffelen ofzo.
Ook rennen of spelen met een knuffel (wat hij thuis geweldig vind) doet hij niet.
Ik vind dat erg jammer omdat ik wil dat hij nog even lekker kan genieten buiten.
Daarom vraag ik me dus af of ik hem hiermee kan helpen. Hoe kan ik hem laten zien dat het buiten leuk is?
Oh ja, ik heb ook het idee dat hij erg oplettend is buiten, als er iemand langs rijdt ofzo houdt hij diegene echt in de gaten en daardoor is hij als we stil staan (dus niet als we lopen) steeds een beetje gespannen.
Ik hoop dat iemand een handige tip voor me heeft