Kitten spenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirteen

Kitten spenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 16:53

Weet iemand hoe je best een kitten afspeent dat samen met de moederpoes gehouden wordt ?
De andere kittens zijn reeds naar hun nieuwe thuis vertrokken, maar het ene dat we zelf willen houden blijft maar melk zuigen bij de moederpoes.
De moederpoes die zelf nog erg jong is en dringend zelf terug op krachten moet komen blijft het kitten zogen ...
Ik heb reeds geprobeerd ze 4 dagen appart te houden, maar toen ik ze vandaag weer samen liet was het kitten meteen weer aan het zuigen ...
Wie heeft tips ? (Kitten is 10 weken en eet en drinkt al goed alleen)

Sjors

Re: Kitten spenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:55

Krijgen ze al brokjes?

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 16:56

Ja al enkele weken.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:57

Laat je de moederpoes sterilliseren? Dan stopt ze vanzelf met melk geven als ik me niet vergis.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 16:59

Niet dus, poes is een maand geleden gesteriliseerd ...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:59

Gewoon lekker de gang laten gaan en de moeder goed bij blijven voeren, het is juist mooi dat de kleine blijft drinken wat dat zorgt er voor dat de moeder geen/weinig last heeft van stuwing wat erg pijnlijk kan zijn.
Dit lost zich vanzelf op en dat kan over 2 weken zijn maar dat kan ook pas over 2 maanden zijn, dat 1 kitten nog blijft drinken zal geen gigantische aanslag meer op de moeder zijn.
Als de moeder echt wat extra's kan gebruiken kan je het beste bij de dierenarts even vragen om recovery voer daar zit alles in wat ze nu nodig heeft om een beetje aan te sterken.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 17:03

Zou je het gewoon erbij laten (ook al is de moederpoes momenteel erg mager... Ze eet goed, is ontwormd, krijgt vitamines maar blijft maar dunner worden ) ?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:09

Mijn kittens van 13 weken drinken ook nog bij mams, dat is heel normaal. Mams gaat het als het goed is op den duur wel meer afsnauwen.