konijn heeft schilfers op de oren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korrie22

konijn heeft schilfers op de oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 21:14

Mijn konijn heeft allemaal schilfers op de oren, ik weet niet precies hoelang ze al schilfers op haar oren heeft. Weet iemand misschien wat dit is? Wat kan ik er tegen doen?

alvast bedankt!

IndianRose_

Re: konijn heeft schilfers op de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 22:31

Is het een wit konijn of heeft je konijn bleke oortjes? Mijn wit konijn heeft er ook last van bij erg warm weer of felle zon. We overdekken zijn buitenverblijf dan dat hij in de schaduw zit en doen af en toe olie op zijn oortjes.. Maar als het niet door de zon of droogte komt, kan het wel iets anders zijn..

Najoveh

Re: konijn heeft schilfers op de oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:07

Ik zou even naar de dierenarts gaan. Het zou schurft kunnen zijn.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:45

Toevallig genoeg heeft mijn konijn precies hetzelfde probleem. Hij heeft schilferige oren met haaruitval. Voor de zekerheid zou ik ermee naar de dierenarts gaan, heb ik ook gedaan. Grote kans dat het behandeld moet worden.
Zitten de schilfers alleen aan de buitenkant van haar oor, of is de binnenkant van haar oren ook aangedaan? Want in het laatste geval zou het heel goed mijt kunnen zijn. Als haar oren van binnen schoon zijn, zoals bij mijn konijn het geval is, dan zou ze weleens last kunnen hebben van schimmel. Ik heb er een zalf voor meegekregen die ik minimaal twee weken moet smeren. Succes ermee! ;)