Typisch Brits Korthaar of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Typisch Brits Korthaar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:57

Sinds februari hebben wij 2 Brits korthaar mannen in ons huis opgenomen. Erg leuk en we genieten er ook echt weer van.
Nu valt ons 2 zaken op die wij bij onze vorige katten (europese kortharen) nog nooit gezien hebben. En wij vragen ons af of dit typisch iets is voor Brits Korthaar katten.

1. Ze gaan zo nu en dan op hun rug liggen.
Afbeelding

2. Ze liggen regelmatig met hun voorpoten helemaal uitgestrekt.
Afbeelding

Wie herkent dit bij zijn kat?

Rennie89

Re: Typisch Brits Korthaar of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:01

Ja, je moet mijn kat eens zien, de posities waarin zij ligt... onvoorstelbaar :D En het is geen brit, niet dat we weten in elk geval :) (gaat om Puk, zzwarte poes in mijn profiel)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:20

Britjes zijn over het algemeen wel rugliggers en buikaaiers :j :D

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:25

Ja hoor mijn maine coon ligt regelmatig op zijn rug met zijn poten in de lucht te zonnen :j ook kan hij met zijn voorpoten zo uitgestrekt liggen.
Verder in alle onmogelijk denkbare posities in een veel te kleine doos met zijn lichaam van ruim acht kilo gepropt. :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:31

Mijnes doet dat ook. Als ze achter buiten is en ik ga achter haar staan om haar naar binnen te 'drijven' dan 'werpt' ze zich onderweg wel 5x op haar ruggetje. (en het is maar een kort tuinpad)
Dan moet ik even buikje aaien, en dan loopt ze weer een paar pasjes en hoppa daar gaat ze weer (leuk als poes naar binnen moet omdat ik een trein moet halen :') )

Dat languit liggen ook. Soms ligt ze zo in de lengte op de bank dat ik er niet eens meer bij pas. Ik heb wel het idee dat dat in de zomer erger is, zal wel met de warmte te maken hebben. Ze hebben ook wel een pelsje waar je U tegen zegt. Met 30 graden niet zo fijn. Ik maak haar op HELE warme dagen nat met de tuinslang om wat af te koelen.

Nog nooit zo'n bijzonder kattenras meegemaakt. Met de Russisch Blauw heb ik veel minder een klik dan met de bolle bk.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:32

Ik heb een halve Brit en die ligt op de vreemdste manieren altijd bij me :P

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:35

Hier twee huis,tuin en keuken katten waarvan de heer met enige regelmaat op zijn rug ligt en de dame ligt graag arrogant te zijn met haar voorpoten gestrekt.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:48

Limoen schreef:
Britjes zijn over het algemeen wel rugliggers en buikaaiers :j :D

Mmm...zou mijn poezel dan Brits bloed hebben? Ze is wel vrij stevig gebouwd, heeft een giga dikke kortharige vacht en ligt met de regelmaat van de klok er zo *KLIK* bij maar kan ook erg royaal met de pootjes naar voren liggen.
Overigens, mijn broer heeft een kat die volgens de 'fokker' Brits bloed zou hebben. Je ziet het er niet aan af maar met de theorie dat Britten rugliggers zijn zou het wel verklaren waarom dat dier de hele tijd in de meest onmogelijke posities op z'n rug ligt.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:50

Ach, eigenlijk heeft elke kat wel rare posities. Er zijn zoveel katten die graag op hun buikje gekriebeld worden of op hun rug liggen, dan is het niet ineens een Brit :D
Mijn Birmanen liggen ook in de meest onmogelijke houdingen en willen ook overal geknuffeld worden.
Maar Britjes staan er wel onder bekend.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:14

Ons ex-kater Abeltje is een htk-kat die totaal niet op een Brit lijkt, maar hij ligt heel vaak op zijn rug of met beide poten recht voor zich uit. Dat laatste doen/deden alle htk-jes die ik gehad heb vaak :j . Die rare houdingen op de rug zagen we vooral heel vaak bij onze Oosters Kortharen, die waren er meesters in. Maar de Britten die ik ken liggen idd graag lekker lui op hun rug en verroeren zich tijden niet :z .

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:10

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:16

Oeh, die liggen er echt heerlijk bij :)) .