ratten verhuizen van NL naar buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

ratten verhuizen van NL naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 13:16

Hallo allemaal,

Ik ben een maand geleden verhuisd naar Ierland om hier te werken voor een jaar. Toen ik wegging moest ik mijn 2 damesratten achterlaten, omdat die niet mee konden in het vliegtuig. Er was geregeld dat ze tot augustus bij een vriendin zouden blijven, en daarna door zouden verhuizen naar Friesland. Nu heeft echter die tweede persoon gezocht naar een kamer waar géén huisdieren konden, en zitten mijn ratten dus per augustus zonder baas, en ik wil ze eigenlijk helemaal niet steeds verhuizen tussen verschillende mensen in Nederland, dus daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om ratten over te laten komen naar Ierland vanuit Nederland. Ik heb wel gelezen dat het kan voor honden, katten en fretten, maar over kleinere huisdieren heb ik niets kunnen vinden.
Ik hoop dus dat iemand op bokt ervaring heeft of anders in elk geval er iets van weet, ik zit nu nogal met de handen in het haar door dit gedoe..

edit: stomme typfout

Rennie89

Re: ratten verhuizen van NL naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:49

Naar mijn weten kan je prima ratten in een vliegtuig meenemen, maar kost alleen wat geld. Misschien dat de ferry een optie is?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:51

Met vliegtuig weet ik niet, maar met de auto/ferry mag wel, heb ik met mijn konijn ook gedaan :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:55

Ik heb ook een keer ratjes met de ferry meegenomen, echter wel maar tot Engeland..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 15:44

Nou ratten in het vliegtuig kan dus niet, want dan moeten ze 6 maanden in quarantaine (weet niet of dat ook moet met de ferry) en in het vliegtuig is niet genoeg zuurstof in het bagagedeel voor de afstand die ze moeten reizen.
Ik weet alleen dus niet hoe ik ze met de ferry mee zou moeten nemen, want ik zit in ierland, dan zou ik via engeland moeten en ik heb zelf geen auto of wat dan ook. Dus ik vroeg me meer af of er misschien bedrijven zijn die kleine huisdieren vervoeren, dus naast de honden/katten/fretten. En MissAnnemijn, moest jij dan ook nog bepaalde dingen doen om ze mee te kunnen nemen?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:51

Waarom zoek je niet gewoon iemand anders die voor die ratjes kan zorgen? Lijkt me een boel gehannes en stress voor ze. Scheelt jou ook een hoop gedoe en geregel, ze moeten ook weer terug naar NL neem ik aan.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:54

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:00

Ik heb altijd ratjes gehad... ik kan met men vriendin overleggen of wij ze kunnen opvangen voor jou ....

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:14

Als eerst moet je even hier kijken voor alle eisen waar je diertje aan moet voldoen:

http://www.licg.nl/x0/

Aangezien niet veel mensen de moeite doen om hun ratjes mee te nemen naar het buitenland, kun je het beste even overleggen met de ambassade of de dieren uberhaupt ingevoerd mogen worden. In Ierland zijn de regels al vrij streng met invoeren van dieren (alleen honden en katten al) en ratten kunnen ook een hoop ziektes bij zich dragen, het zou me dus niets verbazen als ze niet eens ingevoerd mogen worden. Dat is ook vaak zo met hamsters en van dat kleine grut.

De meeste vliegmaatschappijen nemen ook geen kleine knaagdieren mee vanwege problemen met de druk, dat kunnen die kleintjes niet aan.

Ik denk dat het voor jezelf en die beestjes een heleboel scheelt als je gewoon een opvangadresje zoekt in Nederland.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:16

Nathas schreef:
Ik heb altijd ratjes gehad... ik kan met men vriendin overleggen of wij ze kunnen opvangen voor jou ....

Lijkt me een super oplossing voor TS :) !

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 17:17

Thokkadisje schreef:
Waarom zoek je niet gewoon iemand anders die voor die ratjes kan zorgen? Lijkt me een boel gehannes en stress voor ze. Scheelt jou ook een hoop gedoe en geregel, ze moeten ook weer terug naar NL neem ik aan.

ik denk zelf dat ze al niet meer leven tegen de tijd dat ik terug ga naar Nederland. Eentje is nu bijna een jaar oud en de ander is al tegen de 2 jaar oud. En ik heb liever dat ze 1 keer hierheen verhuizen dan dat ze x keren binnen Nederland verhuizen.

MissAnnemijn, bedankt voor de informatie, ik zal er eens naar kijken!
Nathas, ik zal je even een pb sturen :)
en x_Rebecca, bedankt :) Ik vind het zelf persoonlijk meer gedoe om ze nu weer te moeten verhuizen binnen Nederland zonder zekerheid dat ze daar kunnen blijven, maar als het niet anders kan moet ik dat maar doen ja :)