Katten breken de koelkast open

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Katten breken de koelkast open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 11:22

Ik weet niet wanneer, ik weet niet hoe, ik weet niet waarom.. Maar mijn twee kwajongens hebben de koelkast opengebroken ergens tussen 02.00 en 11.00 en een heel! bakje met vlees leeggegeten.
Ze zijn het prima gewend (maar nooit mee eens) dat ze sommige dagen wat later eten krijgen. Blijkbaar was vandaag de druppel voor ze :7
Maar hoe ga ik dit voorkomen? Moet ik nou serieus een slot op de koelkast gaan maken?

_Loveshorses

Re: Katten breken de koelkast open

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:24

:') Ohjeee....
Ik zou niet weten hoe je dit moet gaan oplossen, je kunt slechts een heel hek om je koelkast bouwem :=

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:26

Toch handig die zelfbediening. Kun je niet iets van een zware stoel ervoor zetten.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:27

Klittenband doet ook al een hoop.... Mijn schoonzusje had ook 2 van die draken die de nagels in de rubbers van de koelkast zetten. Het klittenband heeft jaren lang goede diensten bewezen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:33

dat doet mijn kat dus ook, ik had er op een gegeven moment 4 deurstoppers voor staan en hij deed het nog, gewoon waar ik bij zat....

Nu heb ik gisteren bij de Lidl 2 andere deurstoppers meegenomen en nu lukt het hem niet meer }:)

Ik heb ook een goed doorvoede kat, krijgt iedere dag blikvoer en heeft een voerautomaat met brokjes..... dus waarom ie het doet ?????

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:34

Je kan ook een sjorbandje om de kk doen, wat minder rigoreus dan een slot.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 11:36

Net stond hij weer open :')
Heel leuk hoor, dat ze meer te eten willen, maar ik heb ze precies goed op gewicht en dat wil ik graag zo houden. Plus dat het andere etenswaar het ook niet leuk vindt steeds op te warmen..

De keuken is heel klein hier, dus met een stoel ervoor staat de keuken vol :+ Een deurstop is wel een idee ja.
Hoe zit dat met het klittenband? Ik kan me daar geen voorstelling van maken eigenlijk.
Haha, een sjorband :D Dat zou mijn laatste optie zijn, als ze de rest ook afbreken.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:44

Schoonzus had de stukken op een of andere manier op de koelkast geplakt. Het harde stuk op de zijkant en het zachte stuk op de deur. Het zachte stuk met een overlap, zodat je het op elkaar kan plakken Hoe en wat weet ik niet precies. Kan ze nu ook niet bereiken want ze zijn met vakantie...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:36

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:37

rabbeltje schreef:
Schoonzus had de stukken op een of andere manier op de koelkast geplakt. Het harde stuk op de zijkant en het zachte stuk op de deur. Het zachte stuk met een overlap, zodat je het op elkaar kan plakken Hoe en wat weet ik niet precies. Kan ze nu ook niet bereiken want ze zijn met vakantie...

Dubbelzijdig plakband?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:03

zonnebloem18 schreef:
Kinderbeveiliging van de Ikea werkt hier heel goed voor.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80108935/

dat is wel een goed idee voor mijn kasten want behalve de koelkast, maakt meneer alle kasten open en leeg, leuk thuiskomen: allemaal kleren op de grond.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:06

rabbeltje schreef:

Je koopt een stuk klitteband bij de stoffenwinkel, en stevig dubbelzijdig plakband. Dan is het een kwestie van op de deur en op de zijkant plakken, en je klitteband zo de deur dicht als een soort 'grendel'.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:07

Hier hebben we alles geprobeerd..
Kinderslotjes zoals hier boven genoemd,
Stoel er voor, 2 stoelen er voor,
SLot op de koelkast ( speciaal koelkast slot)
Vol bierkrat ervoor,

Niks werkt. Katerlief gaat overal dwars doorheen.
Nu zet ik er als ik wegga een tafel voor.. 9 van de 10 keer laat hij het staan, maar soms doet hij de moeite en schuift hij het aan de kant.

Ik lees hier nog even mee, misschien komt er nog een gouden tip om de hoek kijken... anders wens ik je succes! :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:10

Een kater die een slot open krijgt? :') Ben toch wel benieuwd hoe hij dat doet.

Ik zat ook aan een kinderslot of deurklemmen te denken. Ben blij dat die van mij niet eens een gewone deur open krijgt :))

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:13

Die van mij komt niet eens bij de deurklink, ze is maar klein, ideaal. Ze sloopt wel plinten en tochtstrips van deuren af, als ik niet snel genoeg op sta om haar eruit te laten.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:19

_Rianne_ schreef:
Vol bierkrat ervoor,

Nu zet ik er als ik wegga een tafel voor.. 9 van de 10 keer laat hij het staan, maar soms doet hij de moeite en schuift hij het aan de kant.

Ik lees hier nog even mee, misschien komt er nog een gouden tip om de hoek kijken... anders wens ik je succes! :)

De koelkast met de deur tegen de muur zetten :)*

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:28

da's een goeie.. denk dat hij hem dan niet meet open krijgt.. :')

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:30

LynnDenise schreef:
Een kater die een slot open krijgt? :') Ben toch wel benieuwd hoe hij dat doet.

Ik zat ook aan een kinderslot of deurklemmen te denken. Ben blij dat die van mij niet eens een gewone deur open krijgt :))

Gewoon open breken.
HIj heeft het inmiddels zo ver dat het rubber van de deur helemaal kapot is.. hij zet zijn pootje er tussen, gooit zijn 9kg in de strijd, en de aanhouder wint.. op een gegeven moment gaat het open. tot 2 x toe..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:33

Ik heb de oplossing...........................niks meer in de koelkast doen wat de kat lekker vind, haha.
Rianne, hoe groot is die kater van jouw als die alles aan de kant schuift, jeetje.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:46

Katten die een koelkast openbreken? Echt heel knap :+ Nog nooit van gehoord!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:47

Film het eens, lijkt me wel leuk om te zien.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:49

Je hebt van die kinder veiligingen voor op de koelkast, dan krijgen ze die niet meer open :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:51

Je hebt ook koelkasten met andere deuropeningen, bijvoorbeeld eentje waar je eerst de druk van moet afhalen... Maar om nou meteen een nieuwe koelkast te kopen :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:53

Mijn rooie jeweetwelkater had er ook een handje van om de koelkast open te breken... leuk als je bedenkt om zondagavond kip te eten, en zondagochtend diezelfde kip half opgekloven op de keukenvloer te zien liggen :\ Wij hebben toen inderdaad zo'n kinderklem op de koelkast gezet, toen was het klaar. Ik weet natuurlijk niet hoe inventief jouw katten zijn :+ Die van mij niet zo :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:56

_Rianne_ schreef:
Vol bierkrat ervoor,

Kinderslotjes moet je dan wel bevestigen op je koelkast, stoelen wel tegen de deur aan , net zolas een bierkrat. Ik geloof er geen reet van dat jouw kat een gebaricadeerde koelkast open gemaakt heeft. Ik denk dat je dan eerder een slaapwandelaar in huis gehad hebt. een kat krijgt dat niet voor elkaar....