Carnibest klein hondje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Carnibest klein hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 23:48

Wij hebben sinds kort een Biewer Yorkshire Terrier teefje van 4 jaar. Ze is erg kieskeurig en wil haast niets eten.
Nu wil ik Carnibest proberen omdat ik denk dat ze gewoon niet zo gek is op brokken. En ik ben ondertussen ook wel overtuigd dat het beter is ;)

Ze weegt nog geen 2,5 kg dus zal zo'n 60 gram per dag nodig hebben. Na ontdooien is zo'n worst maar 2 dagen houdbaar in de koelkast... Is het een beetje te doen om voor 2 dagen van die worst af te zagen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 00:08

wil je persee carnibest gaan voeren?

er zijn nl ook kvv's die in 100 gram plakjes te koop zijn,dat is mss wel makkelijker ??

bv rodi ,Prins TotalCare Complete,energique,duck....

en anders kan je een worst half ontdooien dan zijn ze best goed te snijden en dan meteen porties van ongeveer 60 gram maken en invriezen :)

zigranta

Re: Carnibest klein hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 00:09

Energique heeft verpakkingen met brokjes van 25 gr.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 00:12

Een vriendin van me zaagt met de decoupeerzaag plakjes van de rol carnibest af, gaat volgens haar prima :)
Zelf snijd ik met een scherp mes plaken af van bevroren rollen, ik bewaar de plakken max drie dagen in de koelkast (gesneden, bevroren plak in een boterhamzakje, knoopje erin en dan in de koelkast laten ontdooien). Dit vind ik het prettigst werken.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:13

Ik heb 2 hondjes van ongeveer 3 kilo, en ik voer ook Carnibest. Ik laat een bevroren rol even ontdooien op het aanrecht, en dan snijd ik 'm in 6 plakken. Die plakken snijd ik daarna allemaal in tweeën. De buitenste 4 porties leg ik dan in de koelkast om als eerste te voeren. Die zijn namelijk het meest ontdooid. De rest verpak ik in boterhamzakjes en lek ik terug in de vriezer. Ik gebruik 2 porties per dag voor de hondjes samen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:16

energique is overigens wel graan aan toegevoegd mocht dat een factor zijn die meespeelt voor je :)
ik heb een grotere hond, maar snijd net als astra het ding in 2en waarna ik ze terug in de diepvries gooi als ik carnibest geef :)
edit; duck bevat ook graan :)

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 20:07

Ik hoor over Carnibest de positiefste verhalen, dus wil dat graag proberen.
Ik denk dat de worst al ietsje ontdooit is als ik van de winkel naar huis rijdt, dus dan kan ik idd gelijk porties maken :).