avalonnancy schreef:ik schrik hier toch wel even van!
even als eerste, mager worden en slecht in de vacht kan meerder oorzaken hebben!
Kan namelijk ook uit de nieren vandaan komen!!
Ik weet niet of ik eroverheen gelezen heb, maar hoe oud is de kat?
geeft hij ook over of stinkt hij uit zijn bekje?
als volgende,
een kat hoor je inderdaad 4 x per jaar te ontwormen, niet alleen katten die buiten komen maar ook binnekatten.
milbemax is inderdaad een hele goede en de mansonil ook.
Over ontvlooien hoor ik heel vaak oh dat doe ik pas als ie vlooien heeft!
maar niet wetende dat als je eenmaal vlooien hebt, het tot 6 maanden kan duren voor je er weer vanaf bent!
1 vlo legt 30 eitjes per dag, die eieren worden larven ( alleen maar te behandelen met een omgevingsspray )
en die larven worden poppen! dit stadium kun je niet bestrijden en deze kunnen tot wel een jaar inactief blijven!
ze komen uit door trillingen dus in bijvoorbeeld een caravan die jaar niet gebruikt worden zullen ze langer inactief blijven dan in een woning.
vervolgens zijn dat dus weer vlooien, en als je dus niet netjes elke 6 weken behandeld heb je dus weer vlooien! en begint het hele proces weer opnieuw!
daarbij brengen vlooien ook wormen mee, dus zie je vlooien moet je ook ontwormen.
Dan het voer, merken als tompoes, whiskas, gourmer etc bevat heel veel granen, daar heeft een kat niks aan qua voeding.
dus is alleen maar vulling, dus het lichaam moet heel veel "afval " verwerken.
Zal dus ook veel poepen en is een extra belasting voor het lichaam.
Merken zoals Royal canine ( zit ook nog wel een kleine hoeveelheid granen in en helaas ook BHE/BHT )
Hills, Proplan, Iams, Eukanuba, Orijen en ancana
en voor vers bijvoorbeeld carnibest zijn hele goede.
Is wat duurder, maar het vleesgehalte is heel hoog, is dus een makkelijk verteerbare voeding.
En je voert er bijna de helft minder van als "de goedkope" merken.
Daarbij poepen ze ook weer veel minder en zal de geur ook minder zijn.
Ben het met je eens over Milbemax maar Mansonil werkt niet tegen alle wormen.
Hier gebruik ik Profender en wissel af met Drontal en Milbemax. Ontvlooien doe ik elke maand en in de winter om de 6 weken. Nu 9 jaar honden en katten en nog nooit problemen met wormen en vlooien gehad en dat buitenaf.
Je dier heeft er niet alleen last van maar hoef al die afgescheiden eitjes niet in mijn huis