boerenfox in buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiiimy

boerenfox in buitenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 15:06

Ik heb sinds 3/4 jaar een boerefox gekruisd met jack russel hondje (als je in mijn profiel kijkt kan je er een foto van zien :) )
nu hij verliest super veel haar (heeft heel dikke pels) het hele jaar door en heb al vanalles geprobeerd, niets helpt.
Nu hij is blind en begint luid te blaffen en grommen als je nog maar beneden komt (op mijn broer bv.) en nu wil hij dat de hond buitengaat :(

nu ik vind dit geen goed idee omdat hij al die jaren gewoon is geweest van binnen te zitten in de warmte ed.
hij kan zowiezo wel via zijn hok de garage binnen waar dekens enz komen te liggen en dan een deel buiten heel de gazon (redelijk groot)
en dan zit hij daar zo alleen ..

Zou dit geen kwaad kunnen hem nog buiten te zetten? in de winter kan hij wel terug binnen. Of zou ik er dan een tweede moeten bijzetten?
maar ben bang dat hij agresief gaat zijn tegenover ander hondje :s

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:20

Ik vind het geen stijl. De hond heeft jaren binnen geleefd en nu hij ongewenst gedrag vertoond, moet hij maar naar buiten.
Daarnaast heeft de hond altijd samen met jullie binnen geleefd. Naar buiten betekend dat hij heel veel alleen is. Hij is ook nog eens blind dus in mijn ogen is dat vragen om problemen. De kans dat jullie hond dan nog meer ongewenst gedrag gaat vertonen is alleen maar groter.

Leer omgaan met jullie hond die blind is (voornamelijk je broer). Ga met de hond trainen zodat hij niet hoeft te blaffen en te grommen als jullie naar beneden komen. Is de hond toevallig ook doof?

Wat vinden je ouders ervan? Ik ga er toch niet vanuit dat je broer alleenrecht in huis heeft?