Glucosamine voeren kat; wie, wat en waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Glucosamine voeren kat; wie, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 10:40

Sinds een paar dagen heb ik de ouwe 'fat cat' van mijn ouders te logeren. Erg gezellig om mijn oude maatje op bezoek te hebben (hij is inmiddels al 20 :). Nu merkte ik laatst al dat hij wat stijver aan het worden is. Nu is dat niet heel verwonderlijk op zijn leeftijd. Nu hij bij mij thuis is zie ik pas echt goed dat hij toch wat strammer wordt in zijn gewrichten dus wil ik hem glucosamine bij gaan voeren. Nu de grote vraag; waar haal je dat spul vandaan? Als je googled dan krijg je zo veel aanbieders met verschillende prijzen. De prijzen liggen uiteen van 26 voor 500 gram tot 34 voor 250 gram en die zijn dan voor dierlijk gebruik. daarnaast heb je ook nog de producten voor mensen. Ik heb eens in de ingredienten lijsten zitten kijken en veel van die producten komen exact overeen (producten voor mensen en voor dieren) maar wel met een enorm verschil in prijs en percentage glucosamide... Wie heeft er tips voor mij of goede ervaringen met een bepaald merk, ik heb namelijk geen idee meer }:0 .

zonnebloem18

Re: Glucosamine voeren kat; wie, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:05

Wij hebben Glucobest dat is 32,50 voor 250 gram met een kat doe je daar minimaal een jaar mee.
De hond van mijn vriend weegt 30 kilo en kan er 3 maanden mee doen.
Glucobest is te koop bij dierenwinkels en verkooppunten van Carnibest.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 14:52

Top, dank je! Stap ik gewoon eens een dierenwinkel in. Ben wel benieuwd hoe lang hij ermee doet (10kg schoon aan de haak := )

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:34

alleen glucosamine geven heeft niet zoveel nut. moet altijd in combinatie met chondriotine.
je hoeft ook geen "speciale' dierenversie te kopen. die zijn vaak duur. de gewone mensen versie werkt net zo goed. dus van hema/kruidvat.
mijn hond moet het hebben voor z'n HD en artrose en kreeg dit advies van de orthopeet. en bij mijn hond helpt het super.