aftellen voor het eerste nestje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

aftellen voor het eerste nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 09:54

waar zal ik eens beginnen

Dit is mijn beauceron teef
Jolie du fond des camps
2 jaar en 3 maanden
HD A, cotation 3, MAG test met super goed resultaat behaald, uitmuntend op shows
geweldig karakter, onverstoorbaar, lief, baasgericht, uitzonderlijk stabiel
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

de reu die ik voor haar heb uitgezocht heet Dasko des bergers de la vallee
4 jaar, HD A, cotation 3 (franse onderscheiding waar je een goede karaktertest moet hebben, hd a, uitmuntend op gangwerk en exterieur) ook heeft hij zijn CANT (schapendrijf test)
een hond met een heel vriendelijk en open karakter, aardig naar vreemden maar staat wel zijn mannetje als mensen kwaad willen, baasgericht. houd van lange wandelingen door de bergen, sleetje trekken en rennen :D
Afbeelding

ik heb voor dasko gekozen omdat hij een mooie stamboom heeft met mooie honden met een heel fijn karakter, hij zelf is nog niet gebruikt, iets wat ik ook wel heel fijn vind aangezien de beauceron wereld niet zo groot is en ik zo wat meer bloedspreiding kan krijgen.

jolie is vandaag loops geworden *\o/* dus aftellen voor we kunnen gaan rijden *\o/* vind het heel spannend en leuk!
dus bij deze wil ik hier de verhalen en foto s plaatsen van dracht en hopenlijk een mooie bevalling :D

Neej

Re: aftellen voor het eerste nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:43

*\o/*

Je weet, ik ben groot fan van Jolie en Dasko vind ik een heel aansprekende reu, ik ben dus ook ontzéttend benieuwd wat voor puppies er uit gaan komen :D En ik vind het zo leuuuk :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:55

Klinkt goed, mooie honden.

Heeft de eigenaar van de reu speciaal gewacht met dekken tot de reu 4 was?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:57

Leuk hoor, mooie ouders! Kan mij voorstellen dat je nu met vlinders in de buik zit :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:16

ja neej je mag dan snel op kraambezoek komen :D
@ jis, nee hoor niet speciaal maar zij lopen geen shows en dus is de reu niet heel bekend. hij heeft zijn kwalificaties wel behaald en karakter en heupen en werk aanleg zijn getest dus voor mij ruim voldoende :)
maar de beauceron wereld is niet zo groot en veel fokkers gebruiken "populaire" reuen. dat wilde ik als het kon liever niet

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:31

Leuk. Volg het even . Vooral omdat beide honden onervaren in het dekken waren toch? daar ik dat straks ook heb ben ik benieuwd naar jou ervaringen hiermee.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:32

hee willawander, gezellig :) wanneer word jouwe gedekt?
ja klopt, al heeft mijn teef wel al wat af ge oefend met mijn gecastereerde reu hoor :P haha ze weet iedergeval wat het is en dringt zich ook best aan dus verwacht eigenlijk geen problemen :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:34

Hahahaha

Sowieso pas eind van het jaar. Mijn teef kan erg goed met de reu dus verwacht eigenlijk ook geen problemen. maar in het DH wereldje zijn ze wat dat betreft erg sceptisch. Want 2 onervaren honden dat gaat absoluut niet. We zullen zien hihihi.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:36

a joh laat je niet gek maken :) ze kennen elkaar dus al? dat scheelt denk ik wel :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:38

Ja ze hebben al meerdere malen met elkaar gespeeld en toen ze loops was wilde hij maar al te graag en zei ook hahaha. Dus kan me niet voorstellen dat het grote problemen oplevert. Ben benieuwd wat jou ervaringen zijn.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:09

essiesilly schreef:

Overduidelijk laat ik me dat geen tweede keer zeggen hahaha :D En ik ga natuurlijk keihard duimen voor een geslaagde dekking en een voorspoedige dracht :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:19

essiesilly schreef:
@ jis, nee hoor niet speciaal maar zij lopen geen shows en dus is de reu niet heel bekend. hij heeft zijn kwalificaties wel behaald en karakter en heupen en werk aanleg zijn getest dus voor mij ruim voldoende :)
maar de beauceron wereld is niet zo groot en veel fokkers gebruiken "populaire" reuen. dat wilde ik als het kon liever niet

Ah ok, ik dacht dat ze misschien zouden willen wachten tot hij mentaal ook volgroeid was. Weet niet of dat verder invloed zal hebben op het karakter van een reu maar is we iets waar ik zelf voor zou kiezen.

Groot gelijk vind ik ook veel belangrijker dan wat de reu op show's wint.
Bij sommige verenigingen is het wel verplicht toch dat de reu minstens aan, ik noem maar wat, 3 show's heeft moeten lopen en een bepaalde uitslag, zeer goed uitmuntend moet hebben gehad om als dekreu ingezet te mogen worden?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:03

Super gefeliciteerd!! Hopelijk komt er een prachtig nestje uit. Ga je er zelf ook 1 houden?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 19:12

Ze is nog niet gedekt hoor dierenfan :D maar spannend is t wel! Ik hou dit nestje nog geen een aan nee, heb 2 beaucerons en dat vind ik nu nog wel even genoeg :)

@jis ja hier in nl. Bij onze club heb je idd verschillende show resultaten nodig, maar ook verplichte karakter test en heupen laten testen.
Als je met een buitenlandse reu dekt hoor je voor hem de regels aan te houden die ze in dat land hebben, deze reu voldoet daar ruimschoots aan :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:32

Super es, ik ga dit natuurlijk wel volgen, ben zeer gecharmeerd van jolie (was ze ook van mn mannie hahaha) en de combi die je in je ogen had zal je met deze reu ook zeker waar gaan maken.

Ik wacht met spanning af op het eerste we zijn onderweg naar frankrijk berichtje :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:00

essiesilly schreef:
Ze is nog niet gedekt hoor dierenfan :D maar spannend is t wel! Ik hou dit nestje nog geen een aan nee, heb 2 beaucerons en dat vind ik nu nog wel even genoeg :)

@jis ja hier in nl. Bij onze club heb je idd verschillende show resultaten nodig, maar ook verplichte karakter test en heupen laten testen.
Als je met een buitenlandse reu dekt hoor je voor hem de regels aan te houden die ze in dat land hebben, deze reu voldoet daar ruimschoots aan :)

Thanx voor je antwoord. Succes met het aankomende gebeurtenissen. :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:56

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:36

Wauw wat een ontzettend gave en knappe reu! Goede keuze! Ook medisch gezien en qua karakter.
Kan me ook goed voorstellen dat je je helemaal verheugd op het eerste nestje! Heb je al toekomstige baasjes voor de pups? :) Ik kan me voorstellen dat dit een gewild ras is; om hun grootte, zeer trouwe en lieve karakter en uiterlijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:38

<3 heel benieuwd!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 07:47

Bedankt voor de leuke reacties :D
@ sabini, ja heb al veel mensen op de lijst (hoopt voor genoeg puppies ;) ) zelfs mensen die er al vanaf vorig jaar november op staan, uit Duitsland :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 22:46

zooo we zijn weer thuis!
zondag zijn we vroeg weggegaan om progesteron te prikken het zag er allemaal goed uit maar de dierenarts durfde ons nog niet meteen op pad te sturen dus we moesten nog een uurtje wachten op de uitslag... tik tak tik tak einddelijk kregen we het telefoontje dat we konden gaan rijden, yesss de 13 uur durende reis (met stoppen) was erg mooi, we kwamen s avonds laat aan. midden in de bergen over een hobbel de bobbel weg in het piiiikke donker vonden we na 1x verkeerd rijden het huis van dasko. toen jolie en dasko elkaar zagen waren ze meteen helemaal door het dolle heen, zo super leuk om te zien!
dasko is een geweldige hond, nog veel leuker als ik al dacht! een hond die super goed luisterd, zeer beleefd is en heeeeel graag iets wil doen voor je! de eigenaren vertelden dat dasko heeel erg van zwemmen houd (net als jolie) en hij ook gerust naar de bodem duikt. zij hebben een dochter die op hoog niveau skiet, dasko trekt haar voort in de winter op de ski s en ook op de slee
toen dasko 8 maanden oud was, was zijn baasje zijn telefoon kwijt (deze vind ik nog het bijzonderst!) overal waren ze aan het zoeken maar de telefoon stond op tril functie dus ja nergens te bekennen... opeens rent dasko ergens naar toe in de tuin en hij komt terug met de telefoon!! wow wat een knapperd! hij wil zooo graag wat voor de mens doen! echt heerlijk zo n hond, 1x iets zeggen en hij luisterd meteen.
ook kwamen sylvie en sylvain met vivone (dasko zijn moeder) nog langs, een hele mooie hond met prachtig gangwerk!
de gastvrijheid van de eigenaren van dasko was echt heel speciaal, super lieve leuke mensen!
nu maar aftellen of ons droomnestje werkelijkheid word! (alle dekkingen waren heel erg goed!)

filmpje van dasko en mij
http://www.youtube.com/watch?v=iF2cEvXDTTE

bonjour mon chery! Afbeelding

lekker uitdagen ;)
Afbeelding

Afbeelding

lieve dasko even spelen Afbeelding

jolie nog even lekker uitslapen Afbeelding

wat duurt het lang voor dat mijn man terug is van zijn werk...
Afbeelding

uitgeputte man.. Afbeelding

verliefd stel! Afbeelding

knappe lieve dasko! Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:52

Spannend! Mooie reu heb je uitgezocht :j
Ik volg ook even! Hoop in de toekomst ook nog eens een mooi nest te kunnen fokken bij mijn teef, maar die moet eerst nog de nodige examens afleggen voor het zo ver is. :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 21:32

dank je wel amy.. heb je nog een jonge teef?

hier een updatje van jolie, nu 10 dagen "drachtig"? :D wat ik aan haar heb gemerkt is dat ze brommeriger was tegen vreemde honden en toen we thuis kwamen ook heel erg tegen mijn andere beaucje, nog nooit zo tegen hem gedaan.
verder is ze over het algemeen rustiger en waar ze normaal eigenlijk heerlijk bij m n voeten ligt, maakt ze nu de deur open om op haar kussen te gaan dromen. ook veeeel knuffelen en daarbij wegdromen <3 en.. ondanks goed ontvlooien en nu vlooienband (2 weken voor frankrijk om gedaan) lijkt het alsof ze meer krabt...?
nog even aftellen dus voor de scan :D

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:23

Dia van mij is nu 14 maand, dus wij hebben nog een heel traject te gaan :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:28

Dat klinkt als dragend zijn. Ben heel benieuwd naar je pups straks.