Laptopmuis schreef:Pff...
Weer een vogel ontvoerd.
Waarom perséé mee naar huis nemen? Je kan het vogeltje toch ook op een veilige plek zetten (zoals hierboven gedaan in de heg). De jonge vogel roept wel op zijn moeder waar die zit.
Koolmeesjes kunnen de eerste dagen niet goed vliegen en zitten dus meestal op de grond of in lage struiken. Ze worden dan evengoed nog gevoerd door de ouders. Na een tijdje leren ze vliegen.
Dus de volgende keer, gewoon laten zitten of op een veilige plek neerzetten.
Laten zitten: geweldig idee. Midden in een ondergrondse parkeer garage, direct na een bocht. Buiten zetten is ook leuk: midden op een industrie & kantoren terrein in de zeikende regen. Ik denk dat beide opties zijn overlevingskansen niet bepaald ten goede waren gekomen.
En nee, ik heb hem niet mee naar huis genomen. Ik heb hem meegenomen naar het kantoor, waar ik hem warm en veilig gehouden heb. Na de foto's is hij in een kleiner bakje gegaan waar een collega mee kwam, daar is een theedoek omheen gegaan en ik heb hem op schoot genomen om hem warm te houden. Nu zit hij op een vogelopvang. Daar gaven ze aan dat dit kereltje idd te jong is om uit het nest te zijn, en dat hij voorlopig nog niet vliegt. Hij is direct de couveuse in gegaan met meerdere koolmezenwezen. Ze vond het erg goed van me dat ik de inschatting had gemaakt om hem mee te nemen.
Ik ben geen Penny die alles sielug vind, maar ik ben gewoon een volwassene, eentje die al sinds geboorte door haar opa geïndoctorineerd is met vanalles over vogels, en die de inschatting heeft gemaakt wat het beste was voor dit beestje.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 29-06-12 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt