Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Tieme schreef:Wilawander schreef:Ja om die reden zijn de volières hier van een dikke betonvloer voorzien.
hier lag in het binnenhok ook beton. ze hebben precies langs de rand een gat geknaagd. overgang vloer/muur. ze schijnen gigantisch sterk te zijn in hun kaken/tanden.

Tieme schreef:waarschijnlijk een marter. ik zou alles 's nachts opsluiten maar dan ook zeker weten dat er geen roofdieren in kunnen ander heb je er nog niets aan.
hier bleek er een marter in de tuin te zitten. gaas van het konijnenhok was een paar x stuk gebeten. konijnen heeft hij met rust gelaten. waarschijnlijk was de new zeelander die erin zat hem net ietsje te groot![]()
voliere bestond hier uit tegels en dik gaas. we hadden wel een marter-achtig beest voor de kooi zien zitten 's avonds maar dachten dat de vogels veilig zaten.
niet dus![]()
marter bleek onder het hius te zitten en had een hele gang onder de voliere gegraven naar het binnenhok. 's avonds hoorden we ze wel schreeuwen maar dat deden ze wel vaker als er een kat in de buurt zat of zo.
er was niets te zien.
totdat ik de volgende dag ging voeren![]()
1 groot bloed en verenbad in het binnenhok. er zaten nog 2 parkieten en 1 valkparkiet. de rest was allemaal verdwenen. (zo'n 11 parkieten en 1 grote valkparkiet) zijn allemaal het gat in getrokken.
PortRoyal schreef:De 2 kipjes en het konijn zitten 's nachts in het vervolg achter slot en grendel. In de 7 jaar dat we hier wonen is dit de eerste keer dat we dit meemaken.We wonen wel dicht bij het bos,dus wel logisch dat dit kan gebeuren. Mijn konijn loopt al zijn hele leven los,maar gaat nu 's nachts zeer tegen zijn zin onder dak. Vanavond haal ik nieuwe kipjes en een haan,het is nu zo saai...Ik zal nu wel voorzichtiger zijn,ik wil geen herhaling-slachtpartij!
Marter heb ik zelfs zien zitten. Had al 3 kippen doodgebeten en een aantal vloog naar buiten toen ik de deur open deed. Ik werd wakker van een ernstig blaffende hond. De rest maar snel in kratten gestopt, de loslopers weer ingevangen en de volgende dag de kippen herplaatst (in de zadelkamer die ik die dag leeggemaakt had
). Tot het kippenhok marterproof gemaakt kon worden. Vriend vos is ook al eens op bezoek geweest, pak ook alles waar hij z'n tanden in kan zetten. Gelukkig bleef daarbij de schade nog enigzins beperkt op 2. In het huis waar we nu wonen is vriend reinert ook al geweest, maar hier is het kippenhok zo goed beveiligd dat hij er niet in kan komen. Hij mag dus zijn geluk wagen op ons weiland waar genoeg hazen, konijnen en fazanten zitten

.Het lijf laten ze achter.
,kon wel janken toen ik ze zo terug vond,ik had liever gehad dat de vos ze had meegenomen dan waren ze tenminste helemaal opgevreten,alleen de kop af is zo zinloos.