Verzekering hond belgie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liejn

Verzekering hond belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 00:32

Door omstandigheden nemen mijn vriend en ik binnenkort de hond van een goede vriendin van ons over (uit nederland).
Nu ontstond bij ons de vraag: verzekeren of niet. In nederland weet ik hoe de verzekeringen in elkaar zitten en zou ik er waarscijnlijk voor kiezen om het niet te doen en zelf een rekening voor haar te openen.
even wat over de hond:

Kyra is een intacte teef van 1,5 jaar oud en zal zo spoedig mogelijk geholpen worden. (ivm verhoogde kans op mammatumoren en pyometra). Tot nu toe heeft ze niet veel gemankeerd, enkel wat kleine (kortdurende) blessures door haar leeftijd(en dus haar enthousiasme).

Weet iemand hoe de hondenverzekeringen in belgie in elkaar zitten en welke zouden jullie me aan(of af) raden?

xxx

Optiwolk

Re: Verzekering hond belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:11

Hangt een beetje af van de waarde van de hond en het doel van het beest denk ik, of het verstandig is dat te laten doen.
Wij hebben onze Duitse Herder zonder papieren gekocht en hij dient ook thuis enkel voor recreatie/ waakhond dus verzekeren is niet echt nodig vinden we.
Elk jaar z'n inentingen en meer DA-kosten dan dat hebben we eigenlijk niet.

Stel dat er iets gebeurt (hij ontsnapt en valt iets/ iemand aan) valt dat voor een stuk onder de burgerlijke aansprakelijkheid, even controleren bij je eigen verzekeringsagent dus.

kimmie261

Re: Verzekering hond belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:26

je moet je hond zowiezo appart WA laten verzekeren in belgie ( valt dus niet onder je eigen WA verzekering),ziektenkosten verzekeringen weet ik niet of belgie die heeft voor honden,maar dat is altijd een eigen keuze of je verzekerd of niet ( kan soms wel heel handig zijn :j )