ik word er zo langzamerhand gek van

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

ik word er zo langzamerhand gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 09:42

Hoi allemaal ,

ik vraag even om jullie advies, want ik weet niet hoe ik het moet oplossen. de buren hebben sinds 4 maand een hond, allemaal heel leuk, maar wij hebben er last van. zodra ze weg zijn ( en dat zijn ze praktisch altijd ) begint die hond piepen, janken en te blaffen. de eerste weken hebben we het aangekeken maar het werd niet beter. dus zijn we met ze gaan praten, maar geen verbetering.. dus opnieuw hebben we ze verzocht er wat aan te doen . ze beloofden dat ze het op zouden lossen. maar inmiddels is die hond nog steeds niet stil en ook de andere buren hebben er wat ban gezegd. ik word er zo langzamerhand echt gek van.. wat adviseren jullie ? toch nog maar een keer praten of nu echt iets anders ondernemen ?

Anoniem

Re: ik word er zo langzamerhand gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:45

Nog een keer praten met de buren , en dan aangeven dat je actie onderneemt als het niet stopt.

Direct en duidelijk

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:45

Praten en eventueel een blafband laten aanschaffen? De hond van mijn vriend is ook zo'n panisch beest die niet lang alleen kan zijn. Omdat hij anders zoveel herrie maakt krijgt hij een blafbandje om. Hij heeft er verder geen last van, en de buren hebben zo ook wat meer rust.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:50

Misschien toch iets zwaarder geschut gaan inzetten? Een keer met de politie overleggen of zij niet eens langs kunnen gaan, maakt denk ik vast wel indruk

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:51

Ze moeten gewoon hun hond op voeden....

Onze hond kan prima een hele dag alleen zitten zonder maar geluid te maken...

Ik zou gewoon nog een keer met hun gaan praten dat je er last van hebt!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:10

LZP-BB

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:56

idd heel duidelijk zijn dat dit de laatste persoonlijke waarschuwing is. Dat je daarna via de officiële weg gaat spelen
Indien huurhuizen, woningbouw klagen, want doen ze er niks aan dan moeten ze de woning verlaten.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 12:02

Dan gaan we ( als ze er weer eens zijn) nog even voor de laatste keer met ze praten. Mijn moeder werd er ook al gek van en wilde ook al met de politie gaan dreigen als het niet gaat veranderen. Ze gaan binnenkort op vakantie en de kans dat de hond blijft is redelijk aanwezig... ik denk dat we er dan goed zat van gaan worden als hetnog niet opgelost is... Ze zijn overigens ook heel erg laks met opvoeden die hond wordt geroepen , maar komt niet en pas na 4x roepen komt ie en dan wordt ie even flink beloond.... zie die arme hond ook nooit buiten komen... en het is nog wel een pup ... ik hou echt mn hart vast met hoe dit gaat aflopen, want ze hebben een hond omdat hun zoontje bang voor honden is ..... :\ . En dan nemen ze een best veeleisend ras als een duitse pinscher..

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:04

dat is slim gekozen ..........

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 12:06

Ja , als ze ervaring hadden met honden en dat kind niet bang was oké prima een duitse pinscher , maar ze kunnen hun eigen kinderen niet eens opvoeden.. laat staan zo'n hond..

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:12

Ik dacht; Hier komt de kleine maltezer.. Die zich niet kan beheersen.
Nee word er gepraat over een Duitse Pinchr. := Oei.

Ik zou idd ook nog 1x gaan praten, en dan toch echt actie ondernemen..
Mijn buren die ook nooit thuiswaren hadden ook een hond, een Bull.. Vreselijk dier. Daardoor hadden wij een aangeknabbelde schutting omdat wij twee katten hebben lopen. Wel flink pepperspray op de schutting moeten spuiten voor hij ooit een keer wegbleef. Inmiddels zit hij in het asiel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:19

Je kunt een gesprek aangaan met de wijkagent. Die zijn er niet direct voor om bonnen voor geluidsoverlast te geven, maar wel om gezamelijk tot een bevredigende oplossing te komen en te zorgen dat deze gehandhaafd wordt.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:22

Ik zou heel eerlijk gezegt niet eens weten wie onze wijkagent is , ik zie hier ook nooit iemand langsrijden eigenlijk . Het leuke is wel dat onze andere buurman politie-agent is.. maargoed we zullen ze binnenkort als we ze tegenkomen maar weer even aanspreken , want het kan zo echt niet meer. T beessie heeft vandaag bijna de hele dag lopen janken en blaffen.. zal me niks verbazen als hij straks dingen gaat slopen of zelfs mensen gaat pakken als ze er niks aan doen ..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:24

Daar zou ik ook niet vrolijk van worden.. En wat een sneue hond, arm dier.
Weetje, ik denk dat die hond niks meer te leren valt, omdat de eigenaren gewoon te laks zijn geweest in het begin stadium.. Ik vrees dat dat janken afleren bijna onmogelijk is, en dus alleen met een blafbandje, maar dat zou mijn keus niet direct zijn.

Ik zou ook voor de laatste keer met ze gaan praten, en aangeven dat je hierna toch echt actie gaat ondernemen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:25

Je hoeft over het algemeen niet veel te verwachten van politie agenten die op dat moment niet in functie zijn. Die zal je wrs toch doorverwijzen naar de wijkagent. Als het goed is zou je op internet wel moeten kunnen vinden wie jouw wijkagent is. Of als je belt met 8844 weten ze je dat wel te vertellen.

Ik kwam er achter dat onze nieuwe buren van de buren een beagle met verlatingsangst hebben. Gelukkig hoor ik m hier in huis niet, maar die kan ook loeien zeg. Snap dat je daar moedeloos van wordt.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:28

Ik heb ook erg medelijden met het beest, hij kan er ook niks aan doen. Ja ze hebben em als pup gekocht en hebben em nu zo'n 4 maand.. ze zouden eigenlijk moeten doen wat een collega van mn vader een keer gedaan heeft met zijn jankende hond , al is dat wel weer een beetje hard maar die hond heeft het nooit weer gedaan.

Nee, klopt ik verwacht ook eigenlijk niks van die buurman. Zal even op internet zoeken of ik wat kan vinden. En ik ga sowieso nog weer even praten en echt duidelijk maken dat ik actie ga ondernemen als het niet stopt. Dan doen ze die hond maar weg, ze zijn er toch bijna nooit..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:28

Misschien heb je nog wat aan de dierenbescherming -kleine kans, maar goed..- Als de hond echt werkelijk dag en nacht alleen zit, kunnen zij misschien eens een kijkje nemen...

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:30

Ja , nou goed 's Nachts zijn ze er wel ( gelukkig maar ! ) Maar overdag zit ie standaard alleen. En hij wordt nota bene door hun zus uitgelaten die komt em speciaal halen... beetje sneu.. Maar een hond die om 06:00 begint ben ik wel vrij snel zat eigenlijk...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:31

Ja dat begrijp ik, daarom zou je eens kunnen informeren. ;) Maar ik ben wel benieuwd waardoor die hond van die collega nooit meer gejankt heeft?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:34

nouja , ik vind het zelf een beetje een uiterste manier. Maar die heeft zodra de hond begon met janken op afstand zn stereo installatie keihard aangezet... beetje cru maar het hielp wel..

ik zal eens even gaan informeren idd :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:31

Arme hond. ;(

Winged schreef:
Praten en eventueel een blafband laten aanschaffen? De hond van mijn vriend is ook zo'n panisch beest die niet lang alleen kan zijn. Omdat hij anders zoveel herrie maakt krijgt hij een blafbandje om. Hij heeft er verder geen last van, en de buren hebben zo ook wat meer rust.

Achja de blafband......een hond hoort niet lang alleen te zijn en een pup al helemaal niet.

Ts, ik zou de politie/wijkagent bellen naar mijn idee heb je ze vaak genoeg gewaarschuwd.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:20

Winged schreef:

Dit is dus waar vele mensen en ik ook zo enorm bang voor waren toen deze banden op de markt kwamen. Niet fatsoenlijk leren aan je hond dat alleen thuis niet erg is. Nee, gewoon flink stroom aan die nek hangen en dan is alles opgelost. En als hij dan gaat slopen dan maar in een stevige bench op ijzeren ondergrond en probleem is opgelost. BAHHHHHH

Of de hond weinig last heeft van de band? Ik denk dat het baasje weinig last meer heeft van de hond. De hond heeft nog steeds dezelfde angst en voelt zich nog steeds net zo ongelukkig hoor, alleen omdat die stroom echt niet prettig is zal hij stoppen met blaffen. En als de hond dan gelukkig het slopen niet ontdekt mag hij nog wel los in huis lopen maar anders wordt het ook nog een opsluitiing in een kleine ruimte. Echt een geweldig gaaf leven zo!! *\o/*

Ben ik blij dat ik gewoon flink tijd in mijn pup en herplaatser gestoken heb en dat ik ze zowel samen als alleen thuis kan laten, gewoon los in huis zonder ooit stroom nodig gehad te hebben. Puur veel en veel trainen en duidelijk en rustig zijn. Echter tegenwoordig schijnt het bijzonder te zijn dat je hier de tijd voor neemt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:38

*zucht*

Heerlijk altijd dat er direct zo word gereageerd zonder het exacte verhaal te weten nietwaar? De hond van mijn vriend is toen hij een pup was langer bij de fokker gebleven. Hij is in die periode zelf op vakantie geweest in het vertrouwen dat de hond goed verzorgd zou worden. het tegendeel was waar. De fokker was zelf op vakantie en hun dochter zou voor de hond zorgen. Die madam heeft de hond dagenlang in de bench opgesloten en ging er 2x per dag mee lopen. Met een puppy ja. Toen mijn vriend terug kwam van vakantie was de hond helemaal panisch, bang en vooral bang om in de steek gelaten te worden.
Gezien broertje ondertussen studeert, de hond bij hun moeder is die overdag ook gewoon moet werken en vriendlief zelf op zee werkt en ze de hond liever niet weer zoveel ellende aan willen doen houden ze hem thuis. Hond is hooguit 6 uurtjes alleen thuis. En ja, om te zorgen dat de hond rustig blijft (En overigens is hij nu wel stukken rustiger geworden, maar het weggaan is een drama) toch een bandje om. En zo heel veel schok staat er overigens niet op. Sterker nog, de shock is er af, maar de piep gaat nog wel. En dat maakt hem ook al stil.

Maargoed, bedankt voor het oordelen zonder het verhaal erachter te weten. Top!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:35

de politie bemoeit zich niet met zulke zaken en vaak doet de dierenbescherming er ook niks aan.
helaas weet ik uit ervaring iemand met ook zo'n hond die dit doet en die hebben alles al geprobeert een blafbandje,alle gordijnen dicht in huis,bench met een kleed,cursus gevolgd en nog wel 10 dingen niks helpt terwijl deze hond max. 2 uur alleen thuis zit en als het langer is nemen ze haar tegenwoordig maar mee omdat niks werkt.
hiervan waren de buren(1 kant) ook verschikkelijk aan het zeuren en doen omdat die meneer nachtdienst had ook de politie ingeschakeld die bemoeien zich daar niet mee.
nu zeurt die wel minder omdat de hond meegenomen wordt op het moment dat ze langer dan 2 uur alleen thuis is en dit is echt geen gevalletje van geen opvoeding gehad want verder kan je geen betere hond hebben dan haar luisterd als een havik heeft alleen een hekel aan de postbode en reageert op alles wat ze ziet ook blaadjes.
vindt het niet kunnen om een pup alleen thuis te laten uren lang ik heb ook net een pup die ook elke dag effe alleen is(1 uurtje ongeveer) maar die gaat gewoon slapen.
maar haar een hele dag alleen thuis laten no way.
maar makkelijk zeggen dan doe je hond maar weg dat krijg je echt niet voor elkaar en vind ik ook niet dat je kan eisen persoonlijk, alhoewel ik wel je frustatie begrijpt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:47

tribeworld schreef:
maar makkelijk zeggen dan doe je hond maar weg dat krijg je echt niet voor elkaar en vind ik ook niet dat je kan eisen persoonlijk, alhoewel ik wel je frustatie begrijpt.

Nou, ik vind dat je dat zeker wel kan eisen. Als zo'n dier vanaf 6 uur in de ochtend blaft dan gaat mijn levensplezier naar de kl#te, nog afgezien van het feit dat er geen sprake meer is van fatsoenlijk slapen kun je overdag ook niet meer prettig thuis zijn, ik wordt bloednerveus van constant geblaf.

Dan zou ik echt om tafel gaan zitten en moest de hond echt weg.