We zijn altijd vrij simpel omgegaan met hondenvoer; 's ochtends brok, 's avonds ook brok en dan vlees erbij. Merk? Niet zeuren. Niet per definitie het goedkoopste, maar gewoon, simpel. Mn vorige hondje had veel last van galspugen dus we zijn best aan het zoeken geweest naar voer waarbij dat goed ging, maar verder nooit erg veel aandacht aan besteed..
Nu ben ik voor mn paard flink aan het speuren geweest, behoeften zitten berekenen, etc etc. Dan kijk je toch ineens ook anders tegen hondenvoer aan...
Daar komt nog bij dat Havanna enorm verhaart. Een deel daarvan is ongetwijfeld nog spanning, maar de stress wordt steeds minder bij haar, het verharen blijft. Logische conclusie; mankeert vast iets aan het voer.
Dus ik ben aan het zoeken geslagen in de vaste overtuiging dat wat kan voor paarden, óók kan voor honden. Blijkt iets lastiger dan ik dacht
Kom ik eindelijk in de buurt van informatie over eiwitbehoefte, blijkt het nogal een verschil te maken of dat wordt gewonnen uit kip, of kippenvéren. I'm lost. Hoe weet ik nou wat goed voer is? Ik weet dat veel mensen goede ervaringen hebben met vers voer, maar wij willen het gewoon houden bij brokken en vlees. Vlees is puur een extraatje in de avond, ze krijgt 's ochtends en 's avonds evenveel brokken namelijk. Daar doen we vaak ook iets lekkers bij als een restje gekookte kip/vis, een beetje rijst of pasta, dat soort spul. Maar aangezien dat niet op regelmatige basis is wil ik daar niet vanuit gaan bij haar voedingsbehoeften, dat zijn echt extra's...
Dus wie weet hoe dat nou zit met hondenvoer? Of kan me een goed merk aanraden? Of een site waar ik al die informatie kan vinden?
).
Terwijl het nog best vroeg was, nogmaal krijgt ze pas iets later eten..