Flyball... wie oefent deze sport nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Flyball... wie oefent deze sport nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 14:08

Sinds vandaag ben ik met mijn Bull Terrier Era ingeschreven bij het Flyballen...

Wat een zalige sport is dit toch! Era was er helemaal zot van en ze leerde het allemaal super snel.
Het is een sport waarbij de hond zijn energie kwijt kan én zijn/haar hersenen moet laten werken.
Er is alleen maar positieve beloning en de hond krijgt een hechtere band met zijn baasje.

Ik ben helemaal verkocht aan deze sport.

Zijn er hier nog die aan Flyball doen?

Thirza

Re: Flyball... wie oefent deze sport nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:21

Ja ikke met m'n hondje Zoë :D
een poedel van nu 1,5 jaar.

erg leuk om te doen! ik ben afgelopen seizoen begonnen en ze had het redelijk snel onder de knie alleen laat ze de bal vallen tussen door of soms zelfs al bij het begin.
en ze heeft ook nog wel eens de neiging om weg te rennen naar andere honden. Ze is nog al speels :D

dus we gaan volgend seizoen weer gewoon de beginners cursus doen, ben ik wel blij mee.
Vind het altijd erg leuk om zo met m'n hondje bezig te zijn!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:22

Ik heb het wel gedaan vroeger. Ik zou het graag wel weer doen omdat ik denk dat het juist iets is wat mijn oude bordercollie nog wel kan. Behendigheid is teveel en schapendrijven nu ook. Maar helaas is er hier in de omgeving geen hondenschool die nog aan flyball doet.

Ik vind het echt ontzettend leuk.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:21

Ik doe het ook (of althans de hond) :+
Heb een hele tijd behendigheid gedaan en nu de overstap gemaakt naar flyball. Ik denk dat ik nog 1 cursus flyball ga doen en dan weer terug naar behendigheid. Ons hondje pakt het nu gewoon dusdanig goed op (na een niet zo'n voortvarende start) dat voor mij de meeste uitdaging er wel vanaf is. Bovendien doet hij het wel heel goed, alleen wel op zo'n eigen tempo.

Toch vind ik het een leuke sport om te zien, vooral bij de snellere honden ziet het er heel gaaf uit.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 09:21

Ja inderdaad, de meest gebruikte honden zijn Border Collies. De school waar ik het nu doet is de enige school die niet alleen border collies hebbben die mee op wedstrijd gaan maar ook andere rassen zoals snautzers, labrador's, mechelse herders ..

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:34

Oh jij zit in België zie ik, wilde net zeggen de school waar ik bij zit zit het Nederlands kampioens team six pack. En daar zitten echt n aantal verschillende rassen bij. (zit bij KV Nieuwegein)

Ik trainde vorig seizoen tegelijkertijd met dat team en er zit sowiezo n Mechelaar en n Jack russel bij verder weet ik het even niet. Ook wel BC maar niet allemaal.

Ben wel de enige met n poedel dacht ik :D

Maar dat is echt gaaf om te zien hoe snel ze zijn! Zoë vind dat ook altijd erg leuk en heeft menig baantje met ze mee gerend :o

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 10:30

Ja inderdaad, wij zijn nu nog in de opstart cursus, dus nog niet bij het echt afschieten van de ballen, maar wel al aan de hindernissen en de "bal jacht"