Gisteravond heeft mijn vader mijn kat van 2 jaar binnengelaten. Er was toen niets aan hem te zien en hij gedroeg zich volkomen normaal. Nou kwam ik toenstraks in de keuken en lag hij te slapen. Ik riep hem en hij keek op. Toen zag ik dat 1 oog ontzettend dik was en onder de groene pus zat. Het andere oog is in de hoek ook wat vies. Ook zag ik een grijs zoort stokje bij zijn oog maar ik mocht er niet aankomen.
Nou heb ik net met mijn moeder gekeken en mijn kat had een kattennagel vast boven zijn oog zitten. Zijn hele kop zit onder de korsten en dikke plekken en zijn ene oog is ontzettende dik en vies. Echt goed kijken kon niet omdat het zo vies is en ik er niet in wil gaan lopen wrijfen. Op het eerste moment had ik de oogzalf al klaargelegd, uitgaande van een ontsteking. Nou ben ik toch bang dat er meer zit dan een ontsteking. Hij eet gelukkig wel en reageert ook goed. Wel is hij ietsje rustiger dan normaal.
Om 10 voor 2 moet ik met hem bij de dierenarts zijn. Hoop echt zo dat het meevalt en dat ze hem iets kunnen geven tegen de pijn die hij heeft.
Bedankt allemaal. Hoop ook dat het meevalt. Hij doet zijn oog nu wel heel ietsje verder open maar zodra ik ook maar iets naar hem toe kom gaat hij ervandoor. Nu ligt hij al in het koffertje te slapen, straks zo het deurtje dichtdoen en dan die kant op. Ik wacht liever niet af met de dieren. Sta vaker voor niets bij de dierenarts dan dat er echt iets ernstigs aan de hand is. Maar nu met al die nagels in zijn hoofd vind ik dit wle behoorlijk heftig...
Nou we zijn terug.... Mika heeft heel veel mazzel gehad. Zijn oog is niet beschadigd maar heel zwaar ontstoken. Ook is zijn kop opgezet door alle wonden die hij heeft. Hij kreeg 2 spuiten en heeft nu antibiotica en oogzalf. Zonder snelle mediactie zou het niet zo mooi eruit zien voor hem. De dierenarts is nu van mening dat het wel weer goed komt. Met een aantal dagen moet er verbetering zijn.
super dat het weer goed komt!! Overigens, niet zomaar oogzalf in een oog doen als je ziet dat er iets mis is voordat je naar een DA gaat. Niet alle oogzalven mogen bij alle kwaaltjes gebruikt worden en een verkeerde zalf gebruiken kan lijden tot een blind oog uiteindelijk
Het gaat al een heel stuk beter. Zijn oog heeft hij nog iets dicht en ook in het licht knijpt hij nog wel erg. Zijn oog is ook nog rood maar hij loopt al weer buiten en reageert weer goed. Gisteravond knapte ineens de wond op zijn kop open. Zo groot als een 5 eurocent is nu kaal en daarnaast zit ook nog een kale streep. De dierenarts gebeld en hij krijgt antibiotica dus het was geen probleem. Kon het met calendula van de buitenkant schoonmaken. Al met al lijkt het mee te vallen en meneer voelt zich gelukkig weer goed. Zodra hij ziet dat ik de pilletjes of de oogzalf pak gaat hij er als een haas van door... Nou wordt hij eerst in houdgreep genomen