op mijn werk liep al een paar dagen een kleine kitten rond,
niet ver van ons magazijn hebben we een doos gevonden met wat lakens in en kattenhaar,
dus inderdaad: gedropt!
Arm ding was al bij al goed gevoed en miauwde de boel bij elkaar.
Ik had 4 asiels en opvangcentra in de ruime omgeving gebeld: geen plaats...
Er waren zoveel ongewilde nestjes binnengekomen dat het arme ding gewoon een spuitje zou krijgen.
Dus gisteren ben ik in de ruime omgeving van mijn werk even gaan rondhoren
of iemand iets wist van een gedumpt katje of wist dat iemand een nestje had dat 'plots' verdwenen was.
Uiteraard geen antwoord...
Omdat de boer van het land achter ons magazijn vaak vergif strooit tegen de katten
kon ik het niet over mijn hart krijgen en ben ik het kleine ding gaan ophalen.
Pittig kattinnetje, mooi om te zien en al bij al toch een lieverd!
Gechecked op vlooitjes (oren, oksels en lies, dé plaats voor vlooien),
niets gezien, dus vlooienbandje (biologisch geschikt voor kittens) aangedaan,
in de transportbak en hop mee naar huis.
Dit was gisterenavond, ik kon geen dierenarts meer bereiken, maar maandag ga ik dus met haar langs
voor ontworming en entingen en dergelijke.
Gisteren toen ik ging slapen lag de juffrouw lekker te pitten op mijn bed.
Toen ik haar opnam zag ik op haar buik iets bruin wegkruipen...
BINGO! Vlooien

We hadden er al 3 uit haar vacht gehaald, wat natgemaakt zodat de meeste vlooien zouden verdrinken
en toen zagen we er nog een stuk of 3 op haar hoofd kruipen.
Omdat we nog een kat en 3 honden hebben, hebben we van ons hart even een steen gemaakt
en de kleine meid in een bench gezet bij onze gebuur, deze heeft een groot magazijn,
in steen overleven vlooien niet. Uiteraard tot we bij de dierenarts zijn geweest.
Ze heeft eten, drinken, dekentje, kattenbak en staat uit de wind, dus hopelijk gebeurd in de tussentijd niks met haar.
(ja voel me hier heel slecht over maar ik voorkom liever een vlooienplaag dan er eentje op te lossen)
Wat ik mij nu afvraag, ik ga straks al eens naar de winkel om te kijken voor een vlooienshampoo.
Moet deze speciaal voor kittens zijn of mag shampoo op elke leeftijd gebruikt worden?
Ze heeft enkel op de bovenverdieping gezeten, is niet zo heel groot, maar er ligt wel kliklaminaat,
dus ga straks aan de intensieve stofzuigactie!
Beddegoed is reeds gewassen op 60°, al de rest heb ik gewoon buitengegooid zodat ik straks verder kan wassen.
Is er nog iets dat ik kan doen? Ze heeft slechts een paar uur in huis gezeten dus ik hoop dat de kans op vlooienplaag vrij in de hand te houden is?
Ze komt van op mijn werk en daar is het eigelijk dezelfde situatie.
Beestje ligt lekker te slapen nu en heeft goed gegeten.
Want heb mijn twijfels of ze wel 100% gezond is.