honden braken veel sòchtends

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

honden braken veel sòchtends

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 21:06

Graag wil ik even jullie mening/sugestie`s;

Ik heb 2 chihuahua`s, ze slapen snachts op bed.. kunnen ook naar hun mand of bank.
ze krijgen savonds om 18.00u hun avond eten.
sochtends om 09.00-09.30 krijgen ze hun ochtendeten.
wat ze allebij vaak hebben dat ze sochtends vroeg ( rond 05.00u ) moeten spugen, dis alleen beetje gal.

wat zou dit kunnen zijn??

vr gr Amanda

dierenfan

Re: honden braken veel sòchtends

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:13

dat betekend dat je 's avonds later moet gaan voeren of voordat je naar bed gaat nog wat extra's te eten geven. Nu kan je bij een grote hond makkelijk zeggen nog een koek extra geven een chi is natuurlijk heel klein maar als ze niet dik zijn zou ik een extra koekje geven of gewoon later voeren 's avonds. Hier voer ik niet netjes 2x per dag. Dat wil zeggen op actieve dagen krijgen ze 's ochtends 250 gram vlees en 's avonds 500 á 750 gram vlees. Nu worden ze wat ouder en iets minder nodig merk ik dus krijgen ze 's ochtends een lekkere koek (hier wel grote honden dus) en 's avonds 500 á 750 gram vlees en dan heb ik geen gal spugende honden. Zou ik hier 2x per dag evenveel vlees voeren dan spugen ze 's ochtends ook gal vandaar dat ik begonnen ben om 's avonds veel meer te voeren dan 's ochtends en dan is er rust.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 21:19

ze krijgen over 1 dag 50-60 gram vlees,
sochtend en savonds even veel ( anders hebben ze zo een mierenbeetje sochtends aangezien ze al weinig krijgen )
savonds voordat ik naar bed ga krijgen ze trouwens nog een kluifje van proplan of een denta stick
( ligt beetje aan de dag wat ik gedaan heb ) dus in princiepe krijgen ze voordat ik ga slapen nog wel een "koekje"

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:28

Kunnen ze wel tegen die 'koekjes' of dat vlees? Misschien bevalt het gewoon niet goed?

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:34

Maar als jij om 9 uur of 10 naar bed gaat, kan dat nog te lang zijn. Ze worden dan
misselijk van hun eigen gal.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:36

Ik zou even stoppen met de koekjes.....
en met de andere snacks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:39

Kon wel eens aan dat koekje liggen. Die van mij spugen geen gal meer sinds ik ze geen koekjes of dentasticks of geëxtrudeerde brokken meer geef. Alleen nog koudgeperste brokken en vlees en gedroogde dierlijke snacks zoals long of kipfilet.
14 jaar lang witte herders gehad die spugen en toen ik hun voeding radicaal veranderde was het gal spugel ineens plotseling over. Zelfs bij de oude hond die voor dit gal spugen zelfs maagtabletten (Zitac) kreeg (die had hij dus ook niet meer nodig daarna)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:47

Als honden smorgens vroeg gal gaan spugen komt dit omdat ze niet tegen een lege maag kunnen. Het maagzuur irriteert dan en dat spugen ze uit. Dus idd savonds wat later voeren en smorgens iets eerder. Eventueel in de middag nog een portie. Dus de hoeveelheid over 3 maaltijden verdelen.