Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Evelli schreef:- Je lampen mogen wel iets langer aan. 10-12 uur kan prima!
- Sommige planten halen hun voeding niet uit de bodem maar uit het water. Dit kan je doen door elke dag/elke week vloeibare voeding toe te voegen aan het water.
Daar raad ik Easylife Profito en EasyCarbo voor aan
Muppett schreef:Mijn bodem is een simpele zwarte met steentjes van ongeveer 3 mm. Ze zijn inderdaad wel een beetje aan de scherpe kant ja...
Het stomme is, dat ik in mijn lokaal precies zo'n aquarium heb. Daar zit alleen zand en grind in. De planten krijgen nooit iets maar groeien als kool. Er zit een grote spaarlamp in (het is een kleiner aquarium)
Evelli schreef:Niet alle fijne bodems zijn scherp![]()
Kan je makkelijk even testen door een handje grind over je binnenkant onderarm te wrijven. Als het zeer doet is het aan de scherpe kant.
Heb zelf een fijne dennelre bodem en die is echt niet scherp

Die doet het prima.Muppett schreef:Mijn bodem is een simpele zwarte met steentjes van ongeveer 3 mm. Ze zijn inderdaad wel een beetje aan de scherpe kant ja...
Het stomme is, dat ik in mijn lokaal precies zo'n aquarium heb. Daar zit alleen zand en grind in. De planten krijgen nooit iets maar groeien als kool. Er zit een grote spaarlamp in (het is een kleiner aquarium)