Mijn konijn (kruising uit het asiel) is veel te dik en ik heb geen idee hoe ik dat vet er weer af krijg.
Toen ik haar uit het asiel haalde vond ik haar al aan de vorse kant want ze was veel zwaarder en groter dan haar zusje.
Ter illustratie:
Toen ze er net was:
Haar zusje (Aan de achterhand verlamt, kort daarna overleden):
http://puu.sh/Cyay
Nu:
Ze krijgt nu nog maar een bodemlaagje voer 1 a 2 keer per dag. Daarnaast krijgt ze per dag wat andijvie, een wortel of ander groen dat er voor haar is. Eventueel appelschillen en dergelijke als iemand een appeltje eet. Ze loopt overdag los door het huis en heeft door het kattenluik onbeperkt toegang tot de tuin. Hooi eet ze enkel als ik haar opsluit en er geen voer in haar bakje ligt. Ze houd ontzettend van eten maar niet zo van hooi terwijl ze dat juist nodig heeft.
Iemand advies over hoe ik haar verder kan laten afvallen? Haar wam zit haar nu zo in de weg dat ze haar kont niet meer schoon en mooi kan houden. Bij de rui is dat geen pan.
Naast het overgewicht heeft ze last van "diarree". Niet echte diarree hoor. Haar blindedarm keutels worden geen keutels meer en het word één grote plakkerige troep die vaak aan haar kont blijft plakken. Ze moet elke dag gewassen worden daar beneden. Komt dit door verkeerd voeren of moet ik me zorgen maken? Ze likt/eet het nog wel op als het op de grond ligt.
Overigens moet ik erbij vermelden dat er bij ons flink wat klimop groeit in de tuin en ik weet dat zij hier wel eens een blaadje van opeet. Hier heeft zij sinds 2009 nog niks aan overgehouden daarom weigert mijn vader er wat aan te doen of met haar naar de dierenarts te gaan. Kan dit de rede zijn dat haar BD-keutels niet meer stevig worden? Als dat het geval is dan zal mijn vader het vast wel met me eens zijn eens bij de DA langs te gaan. Dit topic zal het hem wel duidelijk maken dan, hoop ik.
Alvast bedankt!