Ik heb een onwijs leuke Ragdoll kater en een kruisingMaineCoon (op de boerderij van mijn ouders geboren) poes. Beiden zijn 2 jaar en tegelijk in huis gekomen. Beiden zijn geholpen. Tot één jaar konden ze onwijs goed samen, maar nu eigenlijk niet echt meer. Probleem is de Ragdoll.
Hij eist onwijs veel aandacht op, van ons maar ook van de poes.
Hij wil contstant spelen, maar dan ook echt contstant en onze poes wil dat eigenlijk nooit.

Hij is dusdanig irritant dat als poes niet wil spelen hij er net zo lang achteraan gaat meppen en jagen totdat ze uit boosheid het hele huis doorrent en hem contstant in het vel hangt en loopt te krijzen en blazen.
Uiteindelijk wint de poes het vechten altijd, ze is veel sneller en feller maargoed, 10 minuten later als ze net weer slaapt probeert hij het weer en begint het van voor af aan.
Ook als ze ligt te slapen knalt hij er met zijn volle gewicht gewoon bovenop dan rent ze weg en kan hij er weer achteraan rennen.
Poes en Ragdoll zijn heel veel buiten, samen eten doen ze ook, dat gaat ook prima. Ragdoll laat poes vaak eerst uiteten en gaat dan zelf beginnen. Hij wacht dan heel netjes naast haar.
Buiten zijn het wel vriendjes, ze jagen soms samen maar de Ragdoll blijft in de tuin en poes kan ook daarbuiten komen als ze rust wil. Ze blijft ook wel eens een nachtje weg, geen probleem verder voor ons.
Zou een Maine Coon kitten of een Ragdoll kitten (katertje) hem goed doen? Dan heeft hij wat meer een kat van hetzelfde kaliber. Poes wil óf jagen of slapen, maar spelen deert haar niet. Of heb ik dan twee mannen die mijn poes terroriseren?
Lastig hoor.
Poes is overigens niet ongelukkig in huis, Ragdoll ligt nu op de vensterbank te slapen en poes op de krabpaal. Het is niet contstant ruzie. Maar wel vaak.
Liefs, Nikki
ik heb ook een Ragdoll ex-kater van bijna 9 maanden en een poes van bijna 3 jaar oud. Poes wil af en toe wel een beetje spelen, maar niet op de ruige Ragdoll-manier. Ragdoll wil continu spelen, sjezen, etc. ... en Poes wordt regelmatig het huis door gejaagd. Tot nu toe gaat het prima, mede omdat de poes ´s avonds lekker naar buiten gaat (de tuin in) en zich daar heel fijn voelt. Ragdoll mag ook af en toe de tuin in maar nog niet altijd, omdat hij zich enorm vies maakt. Wij spelen héél veel met hem, maar dan nog heeft ´ie de neiging lekker te gaan klieren. Ik denk toch dat het in het ras zit (dat spelen sowieso). Door het spelen slaapt hij wel veel meer en laat hij de poes met rust, dat scheelt al. En zij bijt wel flink van zich af als het nodig is maar vindt het spelen stiekem ook wel leuk, ze speelde ook altijd heerlijk met onze vorige kat.
Nobody?