Katten vraagje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Katten vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 12:52

Hee Bokkers,

Ik heb een onwijs leuke Ragdoll kater en een kruisingMaineCoon (op de boerderij van mijn ouders geboren) poes. Beiden zijn 2 jaar en tegelijk in huis gekomen. Beiden zijn geholpen. Tot één jaar konden ze onwijs goed samen, maar nu eigenlijk niet echt meer. Probleem is de Ragdoll.

Hij eist onwijs veel aandacht op, van ons maar ook van de poes.
Hij wil contstant spelen, maar dan ook echt contstant en onze poes wil dat eigenlijk nooit. :+
Hij is dusdanig irritant dat als poes niet wil spelen hij er net zo lang achteraan gaat meppen en jagen totdat ze uit boosheid het hele huis doorrent en hem contstant in het vel hangt en loopt te krijzen en blazen.
Uiteindelijk wint de poes het vechten altijd, ze is veel sneller en feller maargoed, 10 minuten later als ze net weer slaapt probeert hij het weer en begint het van voor af aan.

Ook als ze ligt te slapen knalt hij er met zijn volle gewicht gewoon bovenop dan rent ze weg en kan hij er weer achteraan rennen.

Poes en Ragdoll zijn heel veel buiten, samen eten doen ze ook, dat gaat ook prima. Ragdoll laat poes vaak eerst uiteten en gaat dan zelf beginnen. Hij wacht dan heel netjes naast haar.

Buiten zijn het wel vriendjes, ze jagen soms samen maar de Ragdoll blijft in de tuin en poes kan ook daarbuiten komen als ze rust wil. Ze blijft ook wel eens een nachtje weg, geen probleem verder voor ons.

Zou een Maine Coon kitten of een Ragdoll kitten (katertje) hem goed doen? Dan heeft hij wat meer een kat van hetzelfde kaliber. Poes wil óf jagen of slapen, maar spelen deert haar niet. Of heb ik dan twee mannen die mijn poes terroriseren?

Lastig hoor.

Poes is overigens niet ongelukkig in huis, Ragdoll ligt nu op de vensterbank te slapen en poes op de krabpaal. Het is niet contstant ruzie. Maar wel vaak.

Liefs, Nikki

Patty14

Re: Katten vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:28

Ik herken je verhaal wel een beetje. Wij hebben twee katers van 1 en 3. De jongste springt ook altijd op de andere als die ligt te slapen of dan bijt hij in z'n hoofd :+. Gelukkig is het ook niet altijd zo en is het ook wel andersom.

Speel je zelf ook veel met hem? Ik heb verder helaas geen tips voor je.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 16:08

Hee, ja we spelen heel veel met hem en hij heeft genoeg troep om zichzelf te vermaken. Maar het is nogal een Prinsje. Hij wil spelen en op zijn manier en wel nu! Poes vind dat niet zo'n goed plan. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:14

Ik herken je verhaal echt :D ik heb ook een Ragdoll ex-kater van bijna 9 maanden en een poes van bijna 3 jaar oud. Poes wil af en toe wel een beetje spelen, maar niet op de ruige Ragdoll-manier. Ragdoll wil continu spelen, sjezen, etc. ... en Poes wordt regelmatig het huis door gejaagd. Tot nu toe gaat het prima, mede omdat de poes ´s avonds lekker naar buiten gaat (de tuin in) en zich daar heel fijn voelt. Ragdoll mag ook af en toe de tuin in maar nog niet altijd, omdat hij zich enorm vies maakt. Wij spelen héél veel met hem, maar dan nog heeft ´ie de neiging lekker te gaan klieren. Ik denk toch dat het in het ras zit (dat spelen sowieso). Door het spelen slaapt hij wel veel meer en laat hij de poes met rust, dat scheelt al. En zij bijt wel flink van zich af als het nodig is maar vindt het spelen stiekem ook wel leuk, ze speelde ook altijd heerlijk met onze vorige kat.

Ruilen? Uhm, ik bedoel: uitwisselen? :+

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:28

Bij ons zijn juist de meisjes (1 en 3 jaar) veel actiever dan de grote je weet wel kater (7jaar). Ze durven echter alleen met hem te spelen als hij begint (hij kan nogal imponeren als hij het ergens niet mee eens is), dus hij heeft weinig last van terror acties.
De meisjes spelen wel vaak samen, maar de jongste (een kleine wilde donderstraal) wil vaker, langer en ruwer spelen dan de oudere poes (echt een prinsesje en heel snel beledigd). Bij ons heeft de oudere poes zelf uitgevonden dat ze bovenop de grote kast kan klimmen, waar het kleine draakje niet bij haar kan. Hierdoor kan ze toch rust opzoeken als ze het echt zat is.
Misschien kunnen jullie ook voor een dergelijk veilig plekje zorgen in huis waar de poes kan schuilen zonder geterroriseert te worden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:19

Thanx meiden. Een eigen plekje heel hoog had de poes, nu niet meer maar ga dit as weekeind weer voor haar realiseren.
Nu ik er over nadenk had ze toen idd meer rust.

Gisteraaf om half 12 heb ik ze weer van elkaar af moeten trekken 2x want wat poes vast heeft laat ze niet los.
Ffortuna: is idd Ragdoll eigen, dit is mijn tweede. De vorige zat met een Noorse Boskat samen, waren oom meer gelijkwaardige karakters.

Nog steeds benieuwd naar meer meningen. Ook betrefd een kitten extra.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 19:55

;( Nobody?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:48

Ik denk dat dat altijd een gok blijft. Bij ons heeft een derde erbij heel goed uitgepakt. Ze zijn echt alledrie goede maatjes en het oudere meisje wordt af en toe afgelost door de je weet wel kater om met het jonkie te spelen.

Bij mijn ouders heeft het minder goed uitgewerkt. De oudste poes is daar altijd wel min of meer het buitenbeentje gebleven die regelmatig gepest werd door de andere twee samen. Pas nu ze echt ouder aan het worden zijn (ze zijn ondertussen tussen de 13 en 15 jaar oud daar) is het daar wat rustiger in de groep.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 22-06-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:49

oeps foutje