Welke beloning voor hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

Welke beloning voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 16:13

Welke beloning krijgt jouw hond tijdens het trainen?

Mijn hond wil namelijk niet meer de 'gewone' stukjes honden koekjes..... -O-

zonnebloem18

Re: Welke beloning voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:21

Die van mijn vriend doet alles voor stukjes beschuit.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:21

Zijn ook veel honden die alles doen voor kleine stukjes kaas.
Of ontdooide (niet gefrituurde) stukjes frikandel.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:22

of kattebrokjes!

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:28

Mijn hond krijgt elke keer wat anders, de ene keer stukjes kaas, dan hondenkoekjes, kattebrokjes en soms ook gewone hondenbrokken. Maar heel vaak gewoon een flink overdreven 'JAAA, BRAAAAAAAF! GOEDZO KNAPPE MAN, OELALA.
Vindt hij helemaal het einde als ik dat doe. Vooral dat 'oelala'. :')

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:29

Haha..oelala :D mijn hond eet alles :')
Laatst bijgewerkt door WildJes op 20-06-12 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:32

Mijne neemt genoeg met ALLES :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:33

bij die van ons was stukjes oud brood altijd een succes

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:34

knakworst, vis, brood, vlees, pens, gekookt ei, gekookte kip gekookt runderhart. Er is echt genoeg, ff beetje creatief zijn.
rodi worst word ook vaak erg gewaardeerd.
succes

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:37

Wortel, daar is ze gek op. (als ik haar tegelijk met de paarden train), kaas, gewone koekjes, brokjes..

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:56

Frolicjes. :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:09

Serieus en oprecht, ik kan die van mij ALLES geven als ie in een goeie bui is. Die haalt z'n beloning namelijk uit het wérken. Maar dan moet ie wel in een goeie bui zijn, en ik ook hahaha :P Pas geleden heb ik staan trainen met stukjes oud brood, gelúkkig dat ie was :')

Maar, eigenlijk gebruik ik dus ook vanalles, dat houdt het ook spannend :) De ene keer gewoon trainingssnoepjes (van die zachte dingetjes in botjesvorm), de andere keer stukjes gedroogd spulletje van farmfood, dan weer kleine stukjes kaas, gerookte kip is ook altijd een succes, of stukjes rodi-worst, doet het ook goed :P Heel gevarieerd dus :)

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:15

die van mij haalt het ook voornamelijk uit het werken en het feit dat baasje heul blij is. heb wel brokjes of stukjes worst mee. Als we naar de club gaan komt het met regelmaat voor dat ik met een hand worst voor zn neus sta maar dat hij het dan veel te druk heeft met aanstaren en wachten wat hij nu mag doen.
o en zn favoriete balletje gaat ook altijd mee als soort van beloning.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:21

Das inderdaad ook wel een goeie, belonen met spel voor de verandering kan ook heel motiverend werken :) Ik heb dus ook regelmatig een fleecevlecht bij (die gebruiken we al sinds puppy en is HELEMAAL favoriet) of een balletje aan een touwtje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:12

Ik wissel ook heel regelmatig af; die minitrainers in verschillende smaken, kaas, Rodiworst etc. Maar nog blijer wordt hij van even spelen, de Kong Wubba gaat dus altijd en overal mee. Samen spelen tussen het trainen door is sowieso heel goed en ook een stukje ontlading (misschien voor beide ;)), dus meestal kies ik daarvoor ipv een voedselbeloning (al heb ik die ook meestal bij me).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:37

met spel of gedroogde stukjes runderhart, lever, kip o.i.d. of frolic, brokjes uit proefzakjes (hier eten ze vers), knakworsten net voor examens zodat ze zeer gemotiveerd zijn (en direct na een examen ook weer) enz. ik wissel echt veel af. Gore plakkende rodi worsten en een hele zooi meer.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:51

Ik denk dat afwisseling het beste werkt TS
Je hond vind misschien "gewone koekjes" niet lekker meer of bijzonder genoeg omdat ze gewoon zijn geworden. Ik zou dus lekker afwisselen (met alle hierboven genoemde opties) dan is het altijd een verassing wat hij krijgt als beloning.
Bij mijn hond is kaas erg in trek, dus dat geef ik dan ook weinig, alleen bij speciale dingen zoals bij het leren zwemmen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 22:26

Bedankt voor de reacties, het zit namelijk zo:
Voor mijn training begint is er puppy training, en die koekjes smaken natuurlijk veeeeel lekkerder.

Van kaas en worst vind ik wel weer dat er veel zout in zit, nu is dat natuurlijk niet erg als je maar veel varieert hierin,
gerookte kip kan inderdaad wel een keer proberen...

(hij heeft wel een beetje gevoelige darmen, dus van gedroogde vlees sticks zegmaar krijg ie beetje slappe)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:11

pluche_pluus schreef:
Voor mijn training begint is er puppy training, en die koekjes smaken natuurlijk veeeeel lekkerder.

Van kaas en worst vind ik wel weer dat er veel zout in zit, nu is dat natuurlijk niet erg als je maar veel varieert hierin,

(hij heeft wel een beetje gevoelige darmen, dus van gedroogde vlees sticks zegmaar krijg ie beetje slappe)

In jou geval jou ik dan variëren in:
- Stukjes rodiworst
- Gedroogde kip (Is gewoon bij de C1000 te halen in strips en kun je in stukjes knippen. Zijn niet van die uit-elkaar-val/geperst strips maar pure gedroogde kip)
- Gekookte kip (gewoon zelf een kipfiletje koken. In stukjes snijden en wat je overhoudt gewoon invriezen)
- Stukjes ham/ham blokjes
- Bij de betere dierenspeciaalzaken kun je ook gedroogde pens, hart enz. halen (Ik vind dit zelf altijd alleen een dure aangelegenheid. Je kunt het ook zelf maken, maar dan moet je wel een droogmachine hebben.)
- Gedroogde visjes of vis snacks

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:39

Juist voor een hond met gevoelige darmen lijken mij gedroogde natuurproducten (dus inderdaad, gedroogde kip, of echte gedroogde vleesreepjes of van die farmfood trainers) hartstikke goed. Mijn reu heeft ook af en toe wat gevoelige darmen en die verdraagt bv geen kip maar wél als het gedroogd is :)

Rodiworst is ook prima te doen, vooral de lam-rijst en de treat-train-travel worsten zijn hier een succes :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 09:49

annepaardoes schreef:
pluche_pluus schreef:

In jou geval jou ik dan variëren in:
- Stukjes rodiworst
- Gedroogde kip (Is gewoon bij de C1000 te halen in strips en kun je in stukjes knippen. Zijn niet van die uit-elkaar-val/geperst strips maar pure gedroogde kip)
- Gekookte kip (gewoon zelf een kipfiletje koken. In stukjes snijden en wat je overhoudt gewoon invriezen)
- Stukjes ham/ham blokjes
- Bij de betere dierenspeciaalzaken kun je ook gedroogde pens, hart enz. halen (Ik vind dit zelf altijd alleen een dure aangelegenheid. Je kunt het ook zelf maken, maar dan moet je wel een droogmachine hebben.)
- Gedroogde visjes of vis snacks

Top! dankjewel!
Hij krijgt al Kjens voer, dus zal even kijken hier in de buurt bij een homeopatische dierenwinkel of ze iets van gedroogd vlees/vis hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:10

thuis gebruik ik frolic mini , op training orijen brokjes
ook gebruik ik wel eens euroshopper rookworst in ministukjes gesneden , is veel minder zout dan unox (unox word hier direct weer uitgespuugd btw) dan snij ik 1 derde in kleine stukjes om mee te nemen, de rest vries ik in

maar ik gebruik op training sowieso wat anders dan thuis, er is daar zoveel afleiding dat exra lekker lekkers een goeie extra stimulans is voor pupsekind

gedroogde pens vind ik zelf niet handig werken, is niet hap slik weg genoeg, het mooiste is als het klein en kauwen optioneel is zeg maar
gedroogde kipstrips in stukjes is dan al handiger
wat dat betreft zijn de orijenbrokjes ook wel fijn, daar is ie wild op (vleesch) en zijn handig kwa maat en geven weinig bende in je zak (kun je van rookworst niet zeggen := ) en je hoeft niet te gaan klooien met iets in stukjes snijden/knippen (gedroogde kip knip ik altijd in stukjes )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:06

Bij ons in de dierenwinkel kun je een soort trainingstabletjes kopen van rijst met kip of leversmaak.
Die zijn makkelijk om te pakken, plakken niet, blijven droog en zijn hap-slik-weg.

Gedroogde pens was mij ooit ook een keer aangeraden maar dat beviel helemaal niet.
Ze krijgt ook wel eens Frolicjes (in 4en gedeeld) omdat ze die zo lekker vind, maar eigenlijk vind ik het troep.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:32

voor mijn hond geef ik veel afwisseling, hij is gek op farmfood trainers, maar waar hij alles voor doet is toch wel worst en gekookte kip :j