Een tijdje geleden had ik al gevraagd aan een mod of ik hier een topic mocht bijhouden over onze opvang, maar dat is er eigenlijk niet van gekomen... Omdat ik nu toch op moet blijven om jonge dieren melk te geven, heb ik nu de tijd om een stukje te typen

Wij hebben een opvang voor cavia's die om allerlei redenen weg moeten. Sommige van cavia's komen gewoon naar de opvang omdat cavia's in onze opvang over het algemeen snel een nieuw huis vinden, maar veel cavia's komen hier om te herstellen of om tam gemaakt te worden. Dit zijn bijvoorbeeld cavia's met schurft, longproblemen, oogproblemen, botbreuken en angst.
De cavia's die dat nodig hebben worden behandeld door de dierenarts en sommige cavia's behandelen wij zelf.
Ook moederloze dieren vangen wij op. Moederlozen die wij in de opvang krijgen zijn niet alleen cavia's, maar ook muizen, ratten en andere knaagdieren.
Zij worden met de hand grootgebracht en worden daarna overgewend naar vast voer. Sommige dieren verhuizen daarna naar een nieuw huis, sommige gaan terug naar de eigenaar en weer anderen blijven gezellig bij ons wonen

Daarnaast doen we aan; Vakantieopvang
Helpen bij; Vachtverzorging/Nagels knippen en Medicijnen/Injectie's geven
Ook geven we advies aan iedereen die advies wil... Via de mail, telefoon en gewoon in de opvang.
We hebben het nog niet eerder zó druk gehad.
5 Moederloze dieren die om de 2 tot 3 uur melk moeten, waarvan 3 muizen waarvoor de kleinste spuit nog te groot is en die nu gevoerd worden dmv een stukje voedingssonde. Ze drinken een druppel per minuut ongeveer...
Cavia's met ernstig overgewicht, die het risico lopen dat de organen het af laten weten. Veel cavia's in de opvang die tam gemaakt moeten worden, of onder de aandacht gebracht moeten worden voor een nieuw huis.
En ontzettend veel mensen die hun cavia naar de opvang willen brengen, voor de vakantie of voor herplaatsing.
Ondertussen hebben veel mensen vragen en moet er informatie ingewonnen worden over contracten opstellen...
En alle cavia's in de opvang willen ook nog gewoon elke dag een kriebel, brokken, hooi, schoon water, schone hokken en groente

Één van de lieve opvangcavia's die vandaag is binnengekomen

Lijkt iemand het leuk dit te volgen? Als niemand het leest, ga ik natuurlijk niet steeds hele berichten typen en foto's maken