Maar dat heeft verder tot nu toe nooit geen problemen opgeleverd.Buiten in de tuin hebben we een mooie kattenren staan. Ik wil mijn katten niet vrij rond laten lopen ivm diefstal, ziektes, kattenhaters, vechten, verkeer etc. Ruim een maand geleden kwam ik thuis en zag ik dat mijn katers flink met elkaar hadden gevochten. Ze zaten echt helemaal onder de krassen (is bij haarloze katten natuurlijk makkelijk te zien
). Ik aan mijn ouders egvraagd of ze iets hadden gehoord of gezien, maar dat was dus niet zo. Ik dacht een opstootje kan natuurlijk altijd eens gebeuren. We hebben het stelletje even in de gaten gehouden maar er was verder niks aan de hand.Paar weken terug zat mijn broer buiten en begonnen ze weer te vechten. Hij heeft water in de ren gegooid om ze te sussen. Ik gevraagd of hij gezien heeft wie er begon en of er een aanleiding was. Dat wist hij natuurlijk niet. Toen ik thuis kwam was er wederom verder niks aan de hand en waren ze met zn allen weer dikke vrienden.
Nu heb ik het vorige week zelf zien gebeuren en kwam ik erachter dat er een andere kat in de tuin zat. Nu vandaag weer, mijn open kater begint. En ligt in no time in gevecht met de gecastreerde kater en de oudste poes. Het is echt gemeen vechten met luidde miauwen zoals je in het voorjaar buiten wel eens hoort als er 2 katers elkaar in de haren vliegen. Mijn voet ligt gewoon open van het ze uit elkaar halen. Auw!
Ik houd de open kater voorlopig maar even apart van de ren. Eigenlijk vind ik het wel sneu. Zeker omdat de buren hun kat laten zwerven, moet ik mijn katten apart houden. Daarbij zat die buurkat ook nog eens bij onze vijver
Iemand enig idee wat voor gedrag dit is? Dominatie? Iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt? Tips?
Ik ben eigenlijk bang dat wanneer er een keer een kat in de voortuin zit en mijn katten zitten binnen voor het raam dat ze elkaar dan ook in de "haren"
vliegen.
Voor ons dus echt een uitkomst.