Gedragstherapie voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Gedragstherapie voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 15:34

Fijn dat je even een kijkje in mijn topic neemt.

Ik zou graag wat meningen en eventueel ervaringen van mensen horen over gedragstherapie voor honden.

Wil graag zelf een opleiding volgen hiervoor en dan zou ik daar uiteraard uiteindelijk ook wel (deels) mijn geld mee willen verdienen.
Alleen zou ik ook graag willen weten of mensen hiervoor open zouden staan, of mensen uberhaubt nog iemand zouden inschakelen voor een probleem hond in deze crisistijd aangezien het toch best prijzig is.

Dus, barst los :D

Cyrilletje

Re: Gedragstherapie voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:51

Wij hebben een tijdje geleden een gedragstherapeute geraadpleegd toen we onze Spaanse hond net hadden.
Hij had (heeft) verlatingsangst en zodra we de kamer uit gingen (o.a. slapen, boodschappen doen) begon meneer te spoken en te slopen. Aangezien hij ook niet opgesloten kon worden in een bench oid (= dikke paniek) en wij verder geen ervaring hadden met dit soort issues bij honden, hebben we proffesionele hulp ingeschakeld zodat we deze problemen op de juiste manier konden aanpakken.

Ik ben van mening dat wanneer je een huisdier aanschaft je er verantwoordelijk voor bent, ook financieel. Zijn er problemen waar ik geen ervaring mee heb, dan schakel ik een professional in, ook al kost dat misschien wel aardig wat.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 22:47

Hoi hoi, ja dat is vanuit mij persoonlijk gezien ook zo, zie het een beetje als prive les met je paard, of trailer hulp ed.
Fijn om ook van iemand anders te horen dat er zo over gedacht word, bedankt voor je reactie in ieder geval

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:50

tsja, wat is prijzig? De meeste mensen hebben ook paardrijles, zoveel duurder is gedragstherapie toch niet? Als je straks professional bent moet je gewoon vragen wat je een goed bedrag vind, als er niemand gebruik wil maken van je diensten kun je altijd nog korting geven.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:07

Wij hebben net ons 'examen' gehad van de gedragstherapeute, en zijn hier best tevreden over.
Zij is 3 keer bij ons aan huis geweest, en over een maand ofzo komt ze terug voor 'controle'

voor meer info PB