Dier op studentenkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Dier op studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 13:44

Hoi!

Omdat ik erg veel op mijn kamer zit vanwege mijn studie en me soms best eenzaam voel als je alleen bent..
Zit ik er de laatste tijd erg mee in mijn hoofd dat het misschien best een idee kan zijn om een dier te nemen.

Ik heb in principe de ruimte voor een aardig hok en ook de financiële middelen voor het onderhoud zijn er. :)

Nu rest mij twee vragen:
Is het fair om een dier te houden op mijn kamer? In de weekeinden ga ik naar huis..
En zo ja, wat voor dier zou dan geschikt zijn? :)

Uiteraard ben ik niet van plan om een hond of kat te nemen. :)

Vjestagirl

Re: Dier op studentenkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:47

Hangt er een beetje vanaf. Op mijn studenten appartementje heb ik 2 cavia's en iets van 40 vissen. Als jij een ruimte kooi hebt voor een diertje en je kunt voorzien in zijn/haar behoeftes, waarom niet?

Hoeveel ruimte heb je om een hok/aquarium/terrarium te plaatsen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 13:48

In principe heb ik een hoek vrij van een meter breed, een centimeter of 60 diep en anderhalve meter hoog. :)
Dus ik kan er een flink hok in kwijt. :j

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:50

Ik heb een hamster gehad en dat ging prima. Als ik een keer een weekend weg ging dan zorgde ik gewoon dat ie voldoende voer had (voordeel van een hamster) en een flesje schoon water. Het enige nadeel vond ik dat die van mij (ondanks het feit dat het beest echt in een paleis woonde) een gruwelijke tralieknager was.. Nou slaap ik niet slecht, maar daar lag ik dagelijks wakker van, dus daar zou ik wel rekening mee houden aangezien het beest toch wel dag en nacht op je kamer staat..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:52

Op die ruimte kun je een caviahok van 2 verdiepingen kwijt. Zijn leuke beestjes vind ik zelf. Maar je kunt er bijvoorbeeld ook een baardagame houden

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 13:53

Ja, dat zeker.. :j

Een hamster had ik al wel van mijn lijstje afgestreept :o

Blijft dus in principe een groter knaagdier over, of vogels.. :)
Of reptielen inderdaad Vjestagirl, maar dat trekt mij wel minder.. :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:54

Neem een aquarium met guppen, das altijd leuk om naar te kijken en er zijn echt hele mooie :j babygupjes zijn leuk (en makkelijk) en het is cool om te zien hoe ze eruit komen te zien als ze groot worden :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 13:54

Haha, Denise, maar die zijn niet knuffelbaar -O-
:')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:55

Maar wel leuk! :D Ga je er met een knuffel naar zitten kijken :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:56

Neem 2 gerbils :D
Mooie grote glazenbak kopen, veel bodembedekking er in en wc rolletjes ed
En je hebt veel plezier om naar te kijken !

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:57

Vjestagirl schreef:
Hangt er een beetje vanaf. Op mijn studenten appartementje heb ik 2 cavia's en iets van 40 vissen.

*shakes hands*
Ik heb ook 2 cavia's en twee aquaria, dat gaat prima. Wat je niet moet vergeten (naast de vraag of je de ruimte hebt) is dat het wel tijd en werk kost; je kan niet zomaar een weekendje weg, er moet altijd iemand voor de cavia's zorgen of je moet ze meenemen (vissen kunnen wel een weekendje zonder eten). Maar ik zou niet meer anders willen, ben gek op mijn beestjes :D
En als ze op je slaapkamer staan kan het zijn dat je er 's nachts wel last van hebt als je niet heel diep slaapt.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:59

Een huisdier mag wel van je huisbaas?
Ratten zijn ook hele sociale dieren. :)
Hou er wel rekening mee dat veel knaagdieren nachtdieren zijn inderdaad en dus 's nachts lawaai zullen maken. Mannetjes stinken (tenzij je ze laat castreren) vaak meer dan vrouwtjes en aangezien je maar 1 kamer hebt zou ik zeker voor een vrouwtje /alleen vrouwtjes gaan als je een knaagdier neemt.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:02

Vanillia schreef:
Ik heb een hamster gehad en dat ging prima. Als ik een keer een weekend weg ging dan zorgde ik gewoon dat ie voldoende voer had (voordeel van een hamster) en een flesje schoon water. Het enige nadeel vond ik dat die van mij (ondanks het feit dat het beest echt in een paleis woonde) een gruwelijke tralieknager was.. Nou slaap ik niet slecht, maar daar lag ik dagelijks wakker van, dus daar zou ik wel rekening mee houden aangezien het beest toch wel dag en nacht op je kamer staat..

Ik heb ook een hamster EN een hok zonder tralies :D
Beetje stil loopradje erin en ik kan heerlijk slapen :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:04

ratten :j
zijn echt zulke leuke en lieve diertjes...en die kanje met genoeg eten en water rustig een weekendje alleen laten...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:07

Wat een reacties! :))

Haha, Denise, klinkt leuk, maar vissen trekken mij niet zo.. :o
Snap dat anderen er uren naar kunnen kijken, maar ik heb een soort springveer in mijn reet.. :Y)

Grote dieren zijn hier niet toegestaan, maar mijn buurvrouw heeft fretten, iemand verderop in de gang heeft een slang enzovoorts enzovoorts, daar wordt geen probleem van gemaakt.. :)

In principe zou mijn buurvrouw ook bereid zijn om "op te passen", mocht het nodig zijn. :)

Om maar even kleur te bekennen.. :Y)
Ik ben gek op valkparkieten.. Zou die ook het liefst hebben. Maar is dat mogelijk? :)
Ik ga op vrijdag naar huis en kom zondag 's middags of 's avonds terug. Is het eerlijk voor een vogel om zo lang alleen te zitten?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:09

Ik denk dat een vogel wat meer ruimte nodig heeft dan wat jij hebt... Of je moet m overdag los laten vliegen in je kamer?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:10

Tja als je iets knuffelbaars wilt zul je toch moeten overwegen om ze in de weekenden mee naar huis te nemen denk ik.

ratjes zijn erg leuk en zeer sociaal naar mensen, hele dankbare beestjes.zijn het!
zeker met de ruimte die je hebt kan je ze een mooi huis geven en dam kun je ze ook lekker nog een beetje los laten lopen op de bank of in je kamer. maar zou het.sneu vinden als ze ze on de weekenden alleen thuis.moesten zitten.

*sorry van typfouten zit op mijn telefoon :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:10

Is het geen mogelijkheid om een parkietje in zo'n reismandje te vervoeren, die je bv. ook voor konijnen/katten enz. hebt. We doen het met onze papegaai ook (wel alleen als we op vakantie gaan).]

Alvast een tipje voor het geval dat je 's nachts last krijgt van roemrigheid; oordopjes aanschaffen :) ik heb een kat die altijd op mijn kamer slaapt, maar waar ik altijd door wakker werd (laminaat op vloer en dan telkens met zijn nageltjes erover/ of gewoon zijn belletje dat rinkelde) en sinds ik met (waxen) oordopjes slaap, heb ik nergens meer last van :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:14

upendo schreef:
Wat een reacties! :))

Haha, Denise, klinkt leuk, maar vissen trekken mij niet zo.. :o
Snap dat anderen er uren naar kunnen kijken, maar ik heb een soort springveer in mijn reet.. :Y)

Grote dieren zijn hier niet toegestaan, maar mijn buurvrouw heeft fretten, iemand verderop in de gang heeft een slang enzovoorts enzovoorts, daar wordt geen probleem van gemaakt.. :)

In principe zou mijn buurvrouw ook bereid zijn om "op te passen", mocht het nodig zijn. :)

Om maar even kleur te bekennen.. :Y)
Ik ben gek op valkparkieten.. Zou die ook het liefst hebben. Maar is dat mogelijk? :)
Ik ga op vrijdag naar huis en kom zondag 's middags of 's avonds terug. Is het eerlijk voor een vogel om zo lang alleen te zitten?

Vraag me af of je een valkparkiet in zijn eentje moet houden eigenlijk...het zijn (heel) sociale dieren. Twee wordt misschien wat veel van het goede?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:17

Vogels kunnen wel veel herrie maken (ik werd af en toe gek van mn parkieten... :')) vinden je huisgenoten dat wel ok?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:18

Valkparkiet niet alleen doen :n

Kunnen ook hele erge herriemakers zijn hoor. Word er soms ook gestoord van :') En ze hebben een grote kooi nodig, ze zijn tenslotte ook best groot. Wel heel erg leuk :j

2 cavia's is denk ik een betere optie. Zijn ook heel erg leuk :D En nog best slim, ondanks dat ze er niet zo uitzien :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:18

Vriendin van mij heeft op haar kamer een konijn, heel leuk beest. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:19

Los vliegen zou wel kunnen, maar is niet heel praktisch denk ik..

Even ter illustratie.. Mijn vrije hoek :)
Afbeelding

Ratten zal ik me eens over inlezen, daar heb ik niet zoveel verstand van moet ik eerlijk zeggen. :P

Amaris, ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat je ze alleen kunt houden, maar is dat niet aan te raden dus?

En Denise.. Met al die hardcoreherrie die hier rondgonst moet een gillende valkparkiet geen probleem zijn.. :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:19

DeniseES schreef:
Vogels kunnen wel veel herrie maken (ik werd af en toe gek van mn parkieten... :')) vinden je huisgenoten dat wel ok?

Hier hetzelfde, sodeju zeg. Ben soms blij dat ik mijn buurvrouw zie en dat ze er dan niets van zegt... wat kunnen die beesten krijsen zeg. Tjemig.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:20

upendo schreef:
Los vliegen zou wel kunnen, maar is niet heel praktisch denk ik..

Even ter illustratie.. Mijn vrije hoek :)
[ Afbeelding ]

Ratten zal ik me eens over inlezen, daar heb ik niet zoveel verstand van moet ik eerlijk zeggen. :P

Amaris, ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat je ze alleen kunt houden, maar is dat niet aan te raden dus?

En Denise.. Met al die hardcoreherrie die hier rondgonst moet een gillende valkparkiet geen probleem zijn.. :')

Ik zou geen vogel direct naast mn bed willen. Buiten de herrie en het geluid zit je met alle stof, veertjes en poepjes.