hond freet zijn staart op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IloveAnoukje

hond freet zijn staart op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 08:19

Onze hond (we hebben 2 borders)
de jongste daarvan (september geboren)
gebruikt zijn staart om mee te spelen ofzo?
hij trekt er stukken haar uit, net een knuffel of een balletje waar hijj meer speelt :')

heeft dit gevolgen of?, zou het ook door jeuk kunnen komen ofzo?

Groetjes Joy

Eske_B

Re: hond freet zijn staart op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:22

Rent hij zijn staart ook achterna? Want voor zover ik weet komt dat voor uit frustratie, misschien dit ook.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:25

Natuurlijk kan het door jeuk komen. Je moet daarbij denken aan bv vlooien. Maar ook door overvulde anaalkklieren of wormen gaan sommige honden aan hun staart vreten. Daarnaast kan het natuurlijk ook gewoon een tik zijn..Ik denk dat het verstandig is om het eens door een dierenarts na te laten kijken omdat er zoveel verschillende oorzaken kunnen zijn.
Succes want zo'n kaal staartje is ook triest en dit gedrag is niet prettig voor de hond natuurlijk. :(:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:27

Heb je er een foto van? Het klinkt naar frustratie van de hond en nu aangeleerd gedrag.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 08:50

als hij achter de staart aan rent heeft hij een soort kennelsyndroom

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:01

Mijn hond heeft dat ook gedaan toen hij pup was. Was gewoon speelsheid en het is vanzelf weer over gegaan..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:36

keona schreef:
als hij achter de staart aan rent heeft hij een soort kennelsyndroom

en als ik eet heb ik enorme honger

melaniepk

Re: hond freet zijn staart op

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:41

:') dierenfan
Onze jonge pup zit ook wel eens achter haar eigen staart aan en is dan helemaal blij als ze hem te pakken heeft :))
Rijd zr toevallig ook sleetje met dr kont over de grond ? want dan moet je de anaalklieren even uit laten drukken :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:45

dit gedrag zou ik af gaan leren al dan niet met een gedragstherapeut ik zou hier niet ligt over nadenken. Dit is vaak frustratie of gewoon zichzelf vermaken met dit gedrag. Echter dit gaat nu met plukken haar eruit trekken. Straks gaat het gewoon tot bloedens toe en tot gillens toe als dit zo door zet.
Honden met korte lontjes dus die snel gefrustreerd zijn doen dit gemakkelijk. Het heeft totaal neits met kennelsyndroom te maken. Ken namelijk al 2 honden die de neiging hebben en die komen beiden van goede fokkers af en zitten thuis ook nooit in bench of kennel en hebben een actief leven. Echter bij stress begint het gelijk weer.

Heb ook een hodn gekend waar ik enorm van geschrokken ben. DIe hond kende ik ook al zijn hele leven. Een grove hond die dit ook deed. Al vanaf pup als ik hem uit liet mocht hij het gewoon niet hoewel hij het vaak probeerde. Kon ik hem afleiden en netjes laten zitten of mee lopen dan beloonde ik hem. De eigenaars hadden er meer moeite mee. Als hij zijn staart vast had dan moesten ze wachten totdat hij weer zelf los liet en dan gauw gaan lopen. Had hij thuis zijn staart te pakken dan moesten ze hem opsluiten omdat hij hun anders aan viel. Hij zat als hij alleen was en geen muilkorf om had in een bench waar hij zich niet kon draaien (ja, niet mijn idee, niet mijn manier!!!!!) Tot een gegeven moment. Ik stond met zijn eigenaar te praten en hij ging achter zijn staart aan. Weer gillen en piepen en maar trekken en doen. Dus ik roep hem en roepen en hij komt. Laat hem zitten en hij gaat zitten en dacht dat hij rustig was. Wil hem belonen met een brokje en zo springt hij omhoog en pakt mij. Ik rol nog weg maar hij zat aan een rollijn en baas schrok zo dat ze vergat de lijn kort te zetten. Hij pakte me dus nogmaals flink in mijn rug en toen ik buiten bereik was vloog hij gelijk zijn staart weer aan. Het is jaren geleden en ik was toen 15 jaar ofzo maar zal het nooit meer vergeten. Heb geen actie ondernomen dan gezegd dat ik nooit meer in zijn buurt zou komen. Na nog een half jaar en 5 bijtincidenten verder is hij ingeslapen. Deze hond deed het met 8 weken leeftijd al extreem en tot bloedens toe. Als vreemde kon je ook niet in zijn buurt komen. Deze mensen wilden een goedkope pup en wisten dat hij uit 2 valse ouders kwam en toch genomen.
Toen wist ik nog lang niet zoveel als dat ik nu weet en wat ik nu weet is lang niet zoveel om zo'n groot probleem 'even' op te lossen.

Echter weet ik wel dat achter staart aan gaan zo gevaarlijk kan worden dat je hulp moet zoeken en zeker moet gaan trainen om dit gedrag tegen te gaan. Niet alleen gevaarlijk omdat ze zichzelf verwonden maar ook omdat ze op dat moment zichzelf niet zijn en daarnaast een enorme belasting voor het lijf want ze wringen zich in enorm rare bochten en gaan soms met hoge snelheid korte rondjes draaien.

Wat wordt er met de hond allemaal gedaan qua werken en wandelen?