Mijn kippen zijn gestoord...help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

Mijn kippen zijn gestoord...help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 10:42

Misschien kennen jullie me nog van dit topic:
[BB] Brutale roofoverval met 4 slachtoffers...

Intussen is ons kippenhok opnieuw bevolkt. We hebben 3 jonge leghennen aangeschaft, die nu dus elke avond in een veilig hok worden opgesloten. Dat is het porbleem niet...

De dames gedragen zich bizar. Ze hebben geen belangstelling voor eten. Graantjes in de voerbak eten ze wel, heel goed zelfs. Maar voor keukenafval ed hebben ze geen enkele belangstelling. Waar onze vorige kippen hele veldslagen uitvochten om een kaaskorstje of een rotte peer, stapelt het lekkers zich nu op in het hok, totdat de kraaien en de kat ermee weglopen. Ik heb dit nog nooit gezien.
Ik was gisteren aan het spitten en vond een dikke regenworm. Heb hem met een boog in het kippenhok gemikt. Werd strààl genegeerd. Welke kip doet zoiets?! |(

Iemand ervaring hiermee?

Amable

Re: Mijn kippen zijn gestoord...help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:44

Zijn hun snavels gebrand? Want dan proeven ze niet meer en weten dus niet meer wat lekker is...

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 10:47

Ja die zijn gebrand. Is dàt het? Ocharme... Als ik dat geweten had had ik ze nooit gekocht. Arme beestjes... :(:)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:14

Ja, dat is het. Het voorkomt dat ze in drukke stallen elkaar aan pikken, maar het orgaan waar ze mee proeven zit voor in de snavel. Dus dat wordt dan ook weg gebrand. Niet erg als ze enkel graan te eten krijgen (nou ja, niet erg... ) Maar idd, in jullie situatie niet handig. Maar je komt van Belgie, toch? Want daar krijg je van de gemeente toch kippen juist om gft afval op te ruimen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:23

Zelfs kippies met gebrande snavels kunnen het leren eten :j duurt misschien even, maar uiteindelijk gaan ze het misschien toch eten :j ze zijn natuurlijk ook niet anders gewend dan graantjes. Misschien kun je wat van het keukenafval bij het graan in de bak doen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:24

Wij hebben ook kippen met een gebrande snavel maar die eten dat allemaal wel... Misschien deels ook een kwestie van gewenning?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:31

Wij hebben ook kippen met gebrande snavels, maar die storten zich met zijn tienen op een regenworm hoor! Of een huisjesslak, jummie......... :9 En sla, en muur, stukjes appel, peer......................

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:23

Heeft er nog iemand ideeën over hoe ik er 'normale' kippen van kan maken?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:07

Kun je het 'nieuwe' voer niet tussen voer leggen wat ze wel eten?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:03

een regenworm rollen in de granen? zodat ze het perongeluk binnen krijgen :+ ? pikken ze wel via de tralies? dan kan je eventueel ze van alles voor hun neus houden.