Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
Katten zijn sociale dieren. Mijn moeder heeft een cattery van Noorse Boskatten en plaatst daarom nooit een kitten alleen. Of er moet al een kat zijn, of ze nemen er een asielkat bij, of ze moeten er twee nemen, maar geen kat alleen.
F_Orumster schreef:Heb je het al eens een paar nachten achter elkaar volgehouden?
Iedereen gooit het wel op verlatingsangst, maar het kan ook een beetje gewenning zijn.
In het asiel was ze niet alleen, en misschien mocht ze bij haar vorige baas mee op bed en probeert ze je nu gewoon uit?
Blijheid schreef:Ik weet dat het bij honden met verlatingsangst wel eens wil helpen als ze je kunnen zien/horen, misschien dat dat bij katten ook helpt?
Je zou dan de slaapkamerdeur open kunnen zetten, met iets als 'hekje' er tussen (wasrek op zijn kant bijvoorbeeld). Dan kan ze niet de slaapkamer in, maar wel zien/horen dat je er bent.
Saffier schreef:(Als iemand nog een voer bakje weet die je in kan stellen dat het op een bepaalde tijd voer geeft graag)
voor als ik eens een nachtje/dag weg ben.
(was door 2 honden opgevoed) dus miss dat het daaraan lag haha.
Nadat ik dit enkele keren meegemaakt had sliep ik bijna niet meer, bang dat kattelief weer zou komen
Dus toen maar eens onze deur dicht gehouden. Nu komt ze 's ochtends bij me op bed als manlief weg gaat, nou ja dan moet ik toch wakker worden, dus is het geen probleem haar in de gaten te houden. Tot nu toe (4 weken al) komt ze even kroelen en gaat ze in het kuiltje van mijn knieen liggen. so far so good.
OJA! Dit gedrag vertoont ze dus NIET bij man, zoon of dochter
Nee IK ben de pineut. Straks naar de DA voor een prik. Wedden dat ik morgen ochtend belaagt wordt
) Noa_M schreef:@ F_Orumster: Ik heb haar nu sinds februari. Zou het patroon nu dan niet al doorbroken moeten zijn? Ik heb het idee dat het alleen maar erger word.. Ze is 3 weken geleden gesteriliseerd en heb het idee dat ze alleen maar aanhankelijker geworden is.. Kan dat?
Hmm, misschien moet ik dan toch voor een 2e poes gaan. Kun je er dan beter een poes of een kater bij nemen? En dan echt een kitten of kan het ook een wat oudere kat zijn. Ik wil dan sowieso weer een uit het asiel halen. En kittens zijn natuurlijk heel leuk, maar die hebben meestal niet zo'n moeite met een nieuw thuis te vinden.. En de poes die ik nu heb is best.. nou ja actief en een diva. Als haar iets niet bevalt zal ze het laten merken. Wat voor een karakter moet de 2e kat dan hebben? Pff, dat zou ik heel moeilijk vinden. Wat past bij elkaar?