Dieren in het wild

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

Dieren in het wild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 23:27

Hoi,
Ik heb een vraagje wat vinden jullie eigenlijk van kikkers padden torren salamanders wormen slakken etc uit het wild vangen en thuis in een bak houden?
Ik vraag me af wat jullie er van vinden omdat ik het regelmatig tegen kom dat dat gebeurt

Tammy_

Re: Dieren in het wild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:28

volgens mij is het niet toegestaan om dieren uit het wild te vangen en als huisdier te houden :n

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 23:29

Het gebeurt best vaak dat kikkers etc gevangen worden en thuis worden gehouden geen idee of daar ook verbod op is

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:31

Ja, is illegaal. Niet doen dus!

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 23:32

Nee ben ik ook niet van plan hoor maar ik vraag me af wat mensen er van vinden want hoevaak ik wel eens niet gezien heb dathet gebeurt...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:34

Tja, de meeste amfibieën (zo niet allemaal) zijn bedreigd, dus best laten zitten waar ze zitten... los van het feit dat het gewoon illegaal is. Ik kan het dus niet goed vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:01

Oei, ik zet mijn huisslakken gelijk weer buiten in de tuin :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:07

Slakken zijn niet bedreigd gelukkig :P en nogal rijkelijk aanwezig met dat-euhm-prachtige weer van de laatste tijd ^^

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:27

Ach ik gok dat de gemiddelde tor, slak en worm zich er niet zo druk om maakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:08

Dat denk ik ook niet. Ik heb ooit eens een paar slakken in een grote bak gedaan. Ik heb inmiddeles hun acter, achter, achter, achter kleinkinderen, haha.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:16

Mindim schreef:
Dat denk ik ook niet. Ik heb ooit eens een paar slakken in een grote bak gedaan. Ik heb inmiddeles hun acter, achter, achter, achter kleinkinderen, haha.

Geinig! :D

Ik heb nog nooit mensen gehoord die wilde beesten vingen en thuis hielden?

Hoogstens een gewonde vogel oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:25

Op een of andere manier komen er altijd gewonde dieren op mijn pad, van houtduiven en meeuwen tot egels en vleermuizen. Ik knap ze op en off they go. Als ik het niet weet dan breng ik ze weg, zo had ik een jonge gierzwaluw die zijn larven niet wou eten, die heb ik naar een opvangcentrum gebracht.
Wilde dieren als huisdier nemen, vind ik een no go.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 15:43

En een brilkaaiman thuis houden wat vinden jullie daar van?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:46

Maar da's een beetje hetzelfde he :) Uit het wild gehaald: illegaal, mag dus niet. Gefokt bij mensen en met papieren meegegeven aan nieuwe eigenaar: tja... ik zou het niet doen, maar het zijn wel hele mooie dieren en de echte liefhebber zorgt er wel goed voor.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 22:18

Ik vind het wel toffe beesten die brilkaaimannen ik kem mensen die er een hebben en hij heeft echt een practig groot terrarium maarja als hij eenmaal in het wild gevangen is en al een tijd in gevangenschap geleeft heeft dan kan je hem moeilijk nig terug zetten dan is hij dus wel beter af bij mensen thuis die er goed voor zorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:47

Tja, ik heb twee van oorsprong wilde dieren in huis, namelijk twee wilde ratten. Hun nestje is zonder moeder aangetroffen op een bouwterrein toen ze een paar dagen oud waren (en dus absoluut niet zelfredzaam), vervolgens zijn ze grootgebracht door een tam pleegmoedertje bij mensen thuis.

Liever had ik gehad dat ze gewoon lekker bij hun moeder waren opgegroeid en buiten ergens rondzwierven nu, maar dat zat er helaas niet in. Ik heb ze gekregen toen ze zes weken oud waren en me toen voorgenomen om alles op alles te zetten om ze zich prettig te laten voelen in gevangenschap. Mocht het niet lukken, dan zou ik ze alsnog vrijgelaten hebben, met heel veel bezorgdheid en pijn in mijn hart... Maar het lukte, ratten zijn natuurlijk meesters in aanpassen en inmiddels zijn ze bijna anderhalf jaar oud. Ik durf absoluut te stellen dat ze gelukkig zijn en dat ze zich prettig voelen hier, maar ideaal is een leven in gevangenschap natuurlijk nooit voor een wild dier. Daarom zou ik nooit bewust wilde dieren gaan vangen en dan gaan houden, maar nood breekt soms wet. Ik zou het met ratjes in ieder geval zo weer proberen. :j

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:04

Jou verhaaal vind ik ook wel heel anders dan zomaar ee een dier uit het wild meenemen , deze deren zijn bij jou thuis beter af dan inde natuur omdat ze daar niet in opgegroeid Zijn dus een eien prooi vanen hebben ze nooit geleerd natuurlijk. Goed dat je zo je best doet voor je beestjes