Welke hond zou bij ons passen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

diablolover

Welke hond zou bij ons passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 11:15

Hallo,

mijn zus (16) en ik (18) zouden graag een hond aanschaffen. De vraag is nu natuurlijk, welk ras? Eerst en vooral zoeken we een hond die weinig ruift (eventueel hypoallergeen) en klein is. Aangezien het ook onze eerste hond zou zijn, zoeken we een ras dat relatief makkelijk is op te voeden. We zouden er sowieso wel mee naar de hondenschool gaan. Aangezien we allebei schoolgaand zijn, zal de hond overdag wel een aantal uren alleen zijn. Ongeveer van half 9 tot half 1, 's middags kom ik dan van school de hond uitlaten, etc., en dan zou de hond van half twee tot half vier terug alleen zijn. Aangezien ik zelf al hogere studies doe, heb ik een onregelmatig lessenrooster wat maakt dat dit niet elke dag zo zou zijn. Dikwijls moet ik 's ochtends pas later naar de les of ben ik in de namiddag wel al is thuis, dus dat is alleen maar in het voordeel. Ik wil hier gewoon even van de ergste situatie uitgaan. Buiten de schooluren is er heel veel tijd voor de hond, er zou regelmatig gewandeld worden, we zouden naar de hondenschool gaan, er veel mee spelen, etc.
Denken jullie dat het haalbaar zou zijn dat wij een hond hebben? En welk ras zou goed passen? Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Lauren

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:25

ik zou zeggen, stel je vraag in het centrale topic ;)
[BB] [Centraal]: Welke hond past bij mij?

verder, heb je er over nagedacht wat er met de hond gebeurt als je zus en jij klaar zijn met school en gaan studeren/werken en uit huis gaan?

moonday

Re: Welke hond zou bij ons passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:30

Misschien past een volwassen/oudere hond bij jullie.
Een pup vraagt veel aandacht en moet alles vanaf het begin leren.
Welke ras bij jullie past is moeilijk, misschien kan je na het asiel gaan en kijken met welke hond het goed klikt. Ik zeg zelf altijd; een hond kies je niet, die kiest jouw.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:37

ik zou lekker vrijwilligers werk gaan doen in het asiel. Nu school straks werk, toekomst zeer onzeker, ik zou geen hond nemen. Of je moet een volwassen stabiele hond nemen (eventueel wat oudere hond) en bijv. 2 á 3 dagen per week naar een goede dagopvang doen zodat hij niet 5 dagen per week veel alleen moet zitten maar altijd nog 2 of 3 dagen lekker actief kan zijn. Echter dagopvang kost geld dus dan komt er een behoorlijke kostenpost bij.

Bedenk namelijk wel dat welke hond je ook neemt een hond niet gemaakt is om alleen thuis te zijn en dat ze het vaak wel kunnen als ze lekker moe zijn. Dus dat betekend vaak 's ochtends vroeg half uur/uur wandelen en/of spelen en tussen de middag en avond ook.

Ik ben nu alleen thuis en merk dat het echt niet zo makkelijk is als dat ik verwacht en dan zijn mijn honden samen en veel gewend (alleen niet alleen thuis zijn want dat zijn ze zelden). Nu is dit maar voor 1 week maar moet dus de komende week kwart voor 6 's ochtends uit bed en dan een uur bezig zijn met mijn honden qua wandelen en spelen. Dan zet ik ze in de overdekte garage waar ze uitzicht hebben op druk kruispunt en veel ruimte, liggen uit de wind, 3 kussen en 2 kleden, waterbak, speelgoed en knaag materiaal en moeten ze alleen zijn t/m kwart over 12. Dan heb ik er al weer 5 uur werken op zitten maar moet ik dus eerst de honden uitlaten voordat ik zelf kan gaan eten en even rustig zitten.

En dan heb ik nog het voordeel ze in de garage te kunnen zetten waar ze veel ruimte hebben en veel te zien hebben zodat ze 's middags ook moe zijn. Als dat niet kon dan had ik ze in huis moeten laten waar ze niet spelen, geen knaagbotten hebben en ook veel minder tot niets te zien hebben en dus gaan ze dan slapen en zijn ze klaar wakker als ik moe thuis komt.

Wel een belangrijk gegeven om niet te vergeten. Weet dus ook als ik later op mezelf zou gaan dat ze op dinsdag en donderdag naar een dagopvang gaan ondanks dat ik tussen de middag thuis ben. Dan moeten ze op maandag, woensdag en vrijdag alleen thuis zijn 2x 5 uur en tussen de middag 1 uur naar de dijk. Echter die dagen dat ze alleen thuis moeten zijn is dan altijd na 1 dag of 2 dagen (weekend) heel actief bezig te zijn geweest. Anders vrees ik dat ze zich toch gaan vervelen omdat ik zeer actieve honden heb die niet genoeg hebben aan 3x per dag 1 uurtje aandacht dag in en dag uit

Als je geen zin hebt in haren in huis dan zou ik idd gaan voor hypoallergeen bijv.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:55