Heeft Puk een scheurtje in zijn zool..... Het is gelukkig vrij ondiep maar hij loopt er behoorlijk waardeloos door. Ben gisteren gelijk begonnen met dikke laag calendula zalf erop en het enig zins schoon houden (valt niet mee hier in zuid frankrijk met zoveel stof en zand) Een dierenarts lijkt me niet nodig want het is redelijk oppervlakkig, maar hoe zorg ik ervoor dat hij wat beter gaat lopen. Is het handig om een verbandje om het pootje te draaien met een dikke laag zalf en een schoentje bv? Of beter zo laten en hopen dat het gauw over is...?
Misschien is het handig om even langs de dierenspeciaal zaak te rijden daar en zo'n poot schoentje/ zakje te halen. op die manier komt er in ieder geval geen vuil in.
Idd dat doe ik ook altijd, heb kleine hondjes dus die krijgen dan babysokjes aan, met zon zacht elastiekje of tape.
Succes en nog een fijne vakantie!!
chocobroodje
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-12 08:00
Ja een kindersokje past wss wel een stuk beter dan een schoentje. Vriendin van mij had laatst een soortgelijk probleem waardoor haar hond een schoentje aan moest maar dat ding bleef maar zakken. En dan wel of geen verbandje eronder doen?
saskiaojan
Geplaatst: 15-06-12 08:01
zou er geen verbandje onder doen, sokje houdt al het vuil al tegen, en zo krijgt de wond wel nog wat lucht. Die schoentjes zakken bij mijn honden ook altijd af.
Inderdaad een sokje. Mijn kleine hondje had laatst een stukje schelp in haar voetkussentje gekregen, daar hield ze een ieniemienie gaatje aan over maar ze liep er niet lekker op. Toen heb ik mijn oude sneakersokken, van die lage sokken, kapot geknipt zodat het nog wat kleiner werd en met van die pleistertape om haar pootje gedaan. Ik deed wel twee sokken om het pootje, had het idee dat eentje niet veel hielp.